Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: قطعاً سرنوشت کشور در یک برهه زمانی در همه زمینه ها؛ اعم از اقتصادی، امنیت، سلامت و ... وابسته به عملی است که شما مردم روز جمعه ان‌شاءالله انجام خواهید داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سخنرانی تلوزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ از لحظاتی قبل آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این سخنرانی به شکل زنده از شبکه یک و خبر سیما، رادیو ایران و صفحات مجازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حال پخش است.

محور‌های سخنان رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

* دهه مبارک کرامت را و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را تبریک عرض می‌کنم به همه ملت عزیزمان و همه مشتاقان زیارت آن بزرگوار که متأسفانه مدت‌هاست که محروم مانده‌ایم از این فیض بزرگ.

* امیداریم که خداوند به برکت دعای این بزرگوار رحمتش را به این ملت روز به روز افزون کند.

* بحث امروز من درباره انتخابات است. تا کم‌تر از ۴۸ ساعت دیگر یک رویداد سرنوشت‌ساز در کشور اتفاق خواهد افتاد. عبارت است از انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا‌های شهر و روستا.

* قطعاً سرنوشت کشور در یک برهه زمانی در همه زمینه ها؛ اعم از اقتصادی، امنیت، سلامت و ... وابسته به عملی است که شما مردم روز جمعه ان‌شاءالله انجام خواهید داد.

* با حضور و رأی خودتان سرنوشت کشور را رقم می‌زنید.

* کار بزرگ مردم در روز جمعه اولاً اصل مشارکت ثانیاً نوع مشارکت و انتخاب خواهد بود که امیدواریم خدای متعال دل‌های ملت ایران را هدایت کند تا به بهترین وجه در این عرصه ظاهر بشویم.

* در یکی از سخنرانی‌های اخیر عرض کردیم که حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی دارای یک اصل محکم و سند متقن فکری است. صرفاً مسئله‌ای سیاسی نیست. البته فواید سیاسی حضور مردم زیاد است. لکن مهم‌تر از این‌ها اصل فلسفه حضور مردم در جمهوری اسلامی است. یعنی جمهوری یک بخش است و اسلامیت یک بخش. یعنی اگر جمهوری نباشد تحقق پیدا نکند.

* به همین دلیل هم هست دقیقاً که همه مراکز قدرت شیطانی در دنیا، با انتخابات هم به‌طور ویژه مخالفت می‌کنند. در همه انتخابات‌های ما در طول این ده‌ها سال اینطور بوده که ابزار‌های رسانه‌ای و سیاسی‌شان را در اختیار تخریب ذهنی مردم و اگر بتوانند به نحوی دخالت در انتابات بوده برای اینکه نگذارند شکوه و شوکت انتخابات خود را نشان دهد.

* البته به کوری چشم آن‌ها همه انتخابات‌ها سر وقت خود برگزار شده است. البته تبلیغات سوء آن‌بوده همیشه بوده. قبل از انتخابات تا بعد از انتخابات همیشه وجود داشته. شاید در هیچ نقطه‌ای از عالم نتوانیم پیدا کنیم که انتخاباتش این همه مورد تهاجم دشمن قرار گرفته باشد.

* الان چندماه است که رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی و مزدور‌هایی که زیر پرچم آن‌ها هستند دارند خودشان را می‌کشند برای اینکه حضور مردم را کمرنگ کنند و انتخابات را به نحوی مورد اتهام قرار دهند.

* خب هدف آن‌ها این است که این انتخابات به صورت مطلوب جمهوری اسلامی انجام نشود. یعنی مردم از نظام فاصله بگیرند. چون عدم حضور مردم در انتخابات به‌معنای فاصله گرفتن از نظام است. البته مردم گوش نکردند، البته متن مردم را می‌گویم. با یه عده خاص کاری نداریم. مردم ان‌شاءالله حضور خواهند یافت و آبرو خواهند داد به نظام.

* حقیقت این است که برخی حقایق در عالم سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و حوادثی که رنگ و بوی سیاست دارند، باید نگاه به آن‌ها برتر از نزاع‌های سیاسی باشد. مثلاً تشییع شهید سلیمانی حادثه بزرگی بود و دیگر بحث سلیقه سیاسی نبود و همه شرکت کردند. انتخابات هم از این نوع است و همه باید فارغ از هر سلیقه‌ای حضور داشته باشند. چون نظام اجتماعی به این حضور نیاز دارد.

* چند نکته را درباره اهمیت حضور مردم عرض می‌کنم، لکن قبل از آن به آیه سوره مبارکه برائت اشاره می‌کنم؛ می‌فرماید هر عمل و اقدامی از شما که دشمن از آن ناخشنود باشد این در پیگشاه پروردگار عمل صالح است. می‌بینید با این انتخابات شما به‌شدت مخالف هستند دشمنان دین و ایران. پس حضور در انتخابات یک عمل صالح است. همه کسانی که دنبال عمل صالح هستند بدانند حضور در انتخابات یک عمل صالح است.

* امّا نکاتی که مدنظر من است؛ مهم‌ترین نکته این است که انتخابات به معنای حضور مردم در صحنه است. یعنی نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی دارد. این در اقتدار کشور تأثیر بی‌نظیری دارد. هیچ ابزار قدرتی به اندازه حضور مردم قدرت‌افزا نیست. بله ابزار‌های نظام و اقتصادی و سیاسی را قدرت‌زا می‌دانیم، امّا هیچ‌کدام به اندازه حضور مردم نیست.

* کسانی هم که با سفسطه گویی‌های گوناگون که در فضای مجازی می‌کنند برای اینکه مردم را دلسرد کنند از حضور در انتخابات، به دنبال تضعیف نظام هستند و دشمنان خارجی هم به دنبال تضعیف نظام هستند و می‌دانند اگر حضور مردم ضعیف شود و کشور ضعیف شود می‌توانند کشور را دچار ناامنی کنند و جولانگاه تروریست‌ها کنند. این در صورتی است که پشتوانه حضور مردم کمرنگ شود.

* در گوشه کنار حرف‌هایشان این معنا کاملاً دیده می‌شود. می‌خواهند حضور مردم نباشد تا کشور ضعیف شود تا بتوانند دخالت کنند و کشور را جولانگاه مزدوران خود کنند.

* نکته دیگر این است که اگر ما کاهش حضور مردم را داشته باشیم از آن طرف افزایش فشار دشمن را داریم. اگر مشارکت مردم را کم داشته باشیم، از آن طرف افزایش فشار دشمن را خواهیم داشت. اگر بخواهیم فشار‌ها و تحریم‌ها کاهش پیدا کند باید حضور مردم افزایش یابد و پشتوانه مردمی نظام به رخ دشمن کشیده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رهبر انقلاب انتخابات 1400 مردم جمهوری اسلامی حضور مردم سرنوشت کشور عمل صالح روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر ضمن تبریک روز شوراها در نهم اردیبهشت به بررسی اهمیت مشورت از منظر دین پرداخت و بیان داشت: اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند.

وی وعده صادق را ظهور قدرت، اراده ملت و نیروهای مسلح ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواند و گفت: این عملیات دفاع مشروع و وعده صادق و جنگ اراده‌ها بود، که اراده ملت و نظام اسلامی هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی را در هم شکست و نشان داد که می‌توان جلوی ظلم دولت‌های اسرائیل و اربابانش آمریکا و اسرائیل ایستاد.

امام جمعه بسطام با تقدیر از رئیس جمهور برای سفر به استان سمنان و شهرستان شاهرود و قدردانی بابت اقدامات دولت مردمی از برنامه ریزان این سفر در نهاد ریاست جمهوری گلایه کرد و گفت: کم کاری زیادی در تهران در برنامه‌ریزی این سفر اتفاق افتاد و مردم شهرستان شاهرود ساعت‌ها برای دیدار مردمی منتظر و معطل ماندند لذا این اقدامات می‌توانند تلاش‌های دولت را به حاشیه ببرد.

خطیب نماز جمعه بسطام با گلایه فراوان از عدم حضور وزرای هیئت دولت در بخش بسطام اظهار داشت: بسطام از بخش‌های بی نظیر و با ظرفیت کشور است لذا مردم این بخش شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و از این حیث در ایران اسلامی شهره هستند.

رضوی نسب گفت: بخش بسطام با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر از بسیاری از شهرستان‌های استان پرجمعیت‌تر و در عین حال ظرفیت‌های فراوان گردشگری، کشاورزی و… دارد. متأسفانه این بخش بسیار مظلوم واقع شده وگرنه مانند تعدادی از شهرستان‌های استان باید ارتقا پیدا می‌کرد.

وی گفت: در سفر دوره اول ریاست جمهوری به استان سمنان نیز گلایه‌های عدیده‌ای از این تریبون اعلام شد اما مجدداً در دوره دوم نیز تکرار گردید و گلایه‌های مردمی زیادی در باب عدم برنامه‌ریزی صحیح این سفر نیز مطرح می‌شود.

کد خبر 6089190

دیگر خبرها

  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • شرایط عجیب در پورتو؛ سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است