Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای اولین بار مقامات چینی از میزان بالای تشعشع در اولین واحد نیروگاه هسته‌ای "تایشان" در استان گوانگدونگ خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش‌ها ممکن است که دلیل افزایش شاخص‌های تابشی در این نیروگاه آسیب‌دیدگی میله‌های سوخت باشد. پکن تأکید کرد که خرابی‌های جزئی به دلیل تأثیر عوامل مختلف از جمله مشخصات تولید سوخت و همچنین روند حمل و نقل و بارگیری اجتناب ناپذیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات این کشور گفتند که در حال حاضر پنج میله در این نیروگاه آسیب دیده‌اند و در حال حاضر این از حد معمول فراتر نمی‌رود. در این بیانیه آمده است: "نیروگاه به طور پایدار در محدوده تعیین شده در مقررات فنی به کار خود ادامه می‌دهد، الزامات نظارتی برآورده و ایمنی عملیاتی نیروگاه نیز تضمین می‌شود".

وزارت محیط زیست چین امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای خطاب به آژانس بین‌الملی انرژی اتمی اعلام کرد که هیچ‌گونه نشت مواد رادیو اکتیو از نیروگاه برق هسته‌ای «تایشان» (Taishan) وجود نداشته است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت محیط زیست چین خطاب به آژانس بین‌الملی انرژی اتمی آمده است: این حادثه به نشت موارد رادیواکتیو منتهی نشده و هیچ خطر و تهدیدی را ایجاد نکرده است. اوضاع تحت کنترل است و نیروگاه نیز در وضعیت ایمن قرار دارد.

نیروگاه برق هسته‌ای «تایشان» در حدود ۸۴ مایلی غرب هنگ کنگ در جنوب استان گوانگدونگ واقع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین نیروگاه هسته ای هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است

مرکز نوآوری ربات انسان‌نمای پکن، Tiangong را معرفی کرد؛ ربات انسان‌نمایی که می‌تواند مانند انسان راه برود و با سرعت ۶ کیلومتربرساعت بدود. تیانگونگ اولین ربات انسان‌نمای کاملاً الکتریکی است که به چنین قابلیتی دست پیدا می‌کند.

ربات تیانگونگ با قد ۱۶۳ سانتی‌متر و وزن ۴۳ کیلوگرم به‌گونه‌ای طراحی شده که توانایی دویدن پایدار را دارد. این ربات از چند دوربین و یک واحد اندازه‌گیری اینرسی با دقت بالا (IMU) و حسگرهای سه‌بعدی استفاده می‌کند که امکان درک محیط و مسیریابی دقیق را برای آن فراهم می‌کند.

ربات به حسگرهای نیروی بسیار دقیق برای بازخوردگیری از نیروهای واردشده از جهات مختلف مجهز شده است.

تیانگونگ از روش جدید یادگیری حرکت به‌ نام «یادگیری تقویتی تقلیدی پیش‌بینی‌کننده‌» استفاده می‌کند که نقشی حیاتی در دستیابی به قابلیت دویدن طبیعی ربات ایفا کرده است.

توسعه‌دهندگان بر اهمیت سازگاری تیانگونگ با محیط‌های مختلف تأکید کرده‌اند و گفته‌اند که امکان ارتباط باز و ارتقای سطح عملکرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ربات میسر است. تطبیق‌پذیری ربات موجب می‌شود که برای کاربردهای مختلفی کاربردی باشد.

تیانگونگ حتی بدون استفاده از «بینایی» خود می‌تواند از روی سطح شیب‌دار و پله‌ها حرکت کند که نشان‌دهنده‌ی قابلیت آن برای سازگاری با محیط‌های متغیر است. علاوه‌بر‌این در برخورد با موانع یا زمین‌های ناهموار، حالت گام‌های خود را تنظیم می‌کند.

معرفی تیانگونگ پیشرفت فراوانی را در توسعه‌ی ربات‌های انسان‌نما نشان می‌دهد. قابلیت این ربات برای دویدن طبیعی، نشان‌دهنده‌ی کاربردهای بالقوه‌ی آن در زمینه‌های مختلف از‌جمله عملیات جست‌وجو و نجات و واکنش سریع و صنعت تولید است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟