Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نمایندگانی از دولت افغانستان و گروه طالبان طی هفته‌های گذشته در دوحه قطر با یکدیگر دیدار و گفتگو کرده اند؛ موضوع اصلی این گفتگو‌ها نیز استقرار صلح در خاک افغانستان بوده است.

اما روند مذاکرات صلح به دلیل اعلام ضرب العجل برای خروج نیرو‌های خارجی از خاک افغانستان به شدت کند شده که به گفته نماینده اتحادیه اروپا نیاز است احیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان گفت: پیشرفت‌های قابل قبولی در مذاکرات صلح میان مقامات دولتی افغانستان با گروه طالبان حاصل نشده است. از این رو نیاز است اقدامات عملی تری در این زمینه صورت گیرد.

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان روز گذشته در توئیتر خود نوشت: گروه‌هایی از دو تیم مذاکره کننده برای گفتگو در مورد ارزیابی مجدد چگونگی صلح با یکدیگر دیدار کرده اند.

نیکلاسون در ادامه گفت: برای اثبات پیشرفت واقعی نیاز است هر دو طرف بسته‌های پیشنهادی خود درباره برنامه هایشان برای صلح پایدار در منطقه را ارائه دهند. نتیجه گفتگو‌ها با نیرو‌های طالبان هنوز به صورت شفاف ارائه نشده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در این باره تصریح کرد: طالبان یک برنامه مدون برای استقرار صلح در افغانستان دارد، ولی آن را برای نیرو‌های خارجی آشکار نخواهد کرد. جزئیات این برنامه باید در نشستی اساسی برای گفتگو‌های صلح علنی شود.

با توجه به خروج نیرو‌های خارجی از خاک افغانستان بسیاری نگران از سرگیری درگیری‌ها در این کشور هستند. در هفته‌های گذشته خشونت و درگیری‌ها در نقاط افغانستان افزایش یافته که مسئولیت بسیاری از آنان را نیرو‌های طالبان برعهده گرفته اند. با این حال، خطر ظهور تروریست های داعشی نیز در خاک افغانستان در حال افزایش است. با این وجود، دستکم دولت افغانستان و طالبان مبارزه با تروریست های داعشی وجه اشتراک دارند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان طالبان صلح خاک افغانستان گفتگو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

دیگر خبرها

  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟