Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محسن تاج لنگرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، مشارکت حداکثری در انتخابات را امری عقلی، شرعی و اخلاقی دانست و اظهار داشت: شرکت در انتخابات موضوعی نیست که نیاز به توصیه کردن باشد اما از آن جهت که مردم شاهد برخی بی مهری‌ها از طرف بعضی مسؤولان بودند و از جهتی نیز دشمنان با جنگ روانی و تبلیغاتی که بیرون از مرزهای کشور علیه انتخابات به راه انداختند باعث شد عده‌ای از مردم نسبت به نظام، انقلاب، کشور و انتخابات قهر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مذهبی ادامه داد: بنابراین توصیه‌ای که به این گروه افراد می‌توان داشت این است که از هر جهت بخواهیم به انتخابات نگاه کنیم از جمله حس وطن دوستی، عقلی و دینی همه ما موظف هستیم خودمان برای کشور و سرنوشت خود تصمیم بگیریم و انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات یک واجب عینی است، گفت: اگر از نظر شرعی بخواهیم بدانیم شرکت در انتخابات چه حکمی دارد می‌بینیم که مراجع تقلید و مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را واجب عینی اعلام کردند؛ بنابراین هر کسی به اندازه خود موظف است در انتخابات شرکت کند.

حجت الاسلام تاج لنگرودی ادامه داد: از جهت وطن دوستانه هم بخواهیم به انتخابات نگاه کنیم در می‌یابیم که به هر میزان مشارکت در انتخابات پایین باشد به همان مقدار گرگ صفتانی که طمع به خاک کشور دارند به تصور اینکه مردم از نظام خسته شده اند اقدام به دست درازی کرده و امنیت و آسایش کشور را از بین ببرند؛ همان هزینه‌های سنگینی که کشور سوریه و بعضی از کشورها پرداخت کردند.

این کارشناس مذهبی افزود: بعضی افراد می‌گویند مشارکت هم داشته باشیم چه فرقی می‌کند هر کسی که خودشان در نظر گرفته باشند روی کار می‌آید؛ در حالی که تا امروز ثابت شده این نبوده و هر کسی روی کار آمد سیاست‌های خود را اجرا کرد و نابسامانی‌ها و نارضایتی‌هایی که برای مسائل معیشتی و اقتصادی وجود دارد زاییده یک سری انتخابات است که تبلیغات آن به دست کسانی افتاده که دلسوز نظام و کشور نبودند.

حجت الاسلام تاج لنگرودی خاطرنشان کرد: هر کسی خودش باید برای سرنوشت خود و کشورش تصمیم بگیرد و اجازه ندهد دیگری به جای او انتخاب کند بنابراین لازم است انسان باید از نظر عقلی، شرعی و اخلاقی خود را ملزم به شرکت در انتخابات کند.‌

کد خبر 5237075

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مشارکت مردم در انتخابات انتخابات 1400 آیت الله خامنه ای انتخابات 1400 دهه کرامت مشارکت مردم در انتخابات فعالیت های قرآنی قرآن کریم امام رضا ع انقلاب اسلامی ایران سیره اهل بیت ع قرآن اهل سنت بقاع متبرکه حضرت معصومه س مشهد امر به معروف و نهي از منكر شرکت در انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس بایرن: قرار نیست از رئالی‌ها الگو بگیریم

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ و رئال مادرید از دقایقی دیگر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم‌دیگر می‌روند. هربرت هاینر در مصاحبه با نشریه بیلد با تمجید از رئال مادرید اعلام کرد که آنها در پروژه بازسازی تیم، به جای مادریدی‌ها، از گذشته خودشان الگو می‌گیرند.

او ابتدا در مورد بازی امشب گفت: «من بازی را به‌عنوان یک ال‌کلاسیکو در سطح اروپا توصیف می‌کنم. هیچ دیداری تاکنون در تاریخ لیگ قهرمانان بیشتر از این دیدار تکرار نشده است. اگر جام ملت‌های اروپا را هم در نظر بگیریم، فکر می‌کنم ۲۶ بار با هم بازی کرده‌ایم. ما ۱۲ بار برده‌ایم، رئال ۱۱ بار. بنابراین بازی این دو تیم همیشه هیجان‌انگیز است. رئال در تمامی سه دیدار اخیر برنده شده بنابراین باید اطمینان حاصل کنیم که امروز موفق به تغییر وضعیت می‌شویم.»

رئال در چند سال اخیر موفق به انجام کاری شده که بایرن هم باید آن را انجام دهد: بازسازی تیم. آیا باشگاه شما می‌تواند چیزی از آنها بیاموزد؟

ما همیشه به آنچه دیگران انجام می‌دهند نگاه می‌کنیم تا از آنها یاد بگیریم. اما بایرن در دهه‌های اخیر بارها موفق به بازسازی تیمش شده. مطمئناً دوباره هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

با توجه به فرم تیم‌ها و آمادگی بازیکنان رئال، به‌نظر می‌رسد آنها شانس بیشتری داشته باشند، نظرتان چیست؟

تیم ما در دیدارهای اخیر عالی بازی کرده است، هم در برابر آرسنال و هم در لیگ. با وجود مصدومانی که داریم، تیم در چند هفته گذشته خوب کار کرده است که این موضوع باعث افزایش اعتمادبه‌نفس من و تیم شده است.

دیگر خبرها

  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم
  • هشدار! به خط قرمز نزدیک می‌شوید
  • زندگی سخت است، اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • زندگی سخت است اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • چه جوری یک هفته‌ای پروانه کسب‌وکار بگیریم؟
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • رئیس بایرن: قرار نیست از رئالی‌ها الگو بگیریم