Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با آغاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور و در برخی از شهر‌ها انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی سامانه مردم ناظر فعال شد.

براساس این گزارش، سامانه گزارش‌های مردمی تخلفات انتخاباتی که به همت شورای نگهبان در مرحله اول و دوم انتخابات مجلس یازدهم راه‌اندازی شده بود و تا یک هفته پس از انتخابات گزارش تخلفات انتخاباتی را از سوی مردم دریافت می‌کرد، مجددا در دسترس مردم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی، گزارش آن را از طریق سامانه مردم ناظر به آدرس mardomnazer.shora-gc.ir برای شورای نگهبان ارسال کنند.

لازم به ذکر است، در کنار هزاران نفر از اعضای شبکه نظارت شورای نگهبان در خلال انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، مردم نیز می‌توانند از طریق رصد فعالیت‌های انتخاباتی داوطلبان و عملکرد عوامل اجرایی و نظارتی، در تأمین سلامت انتخابات مشارکت کرده و زمینه برگزاری یک انتخابات سالم و قانونی در روز جمعه ۲۸ خردادماه را فراهم کنند.

بنا براین گزارش، مهمترین تخلفات انتخاباتی شامل اخلال در فرآیند رأی گیری، تبلیغات غیر مجاز، خرید و فروش رأی، تهدید یا تطمیع مردم در امر انتخابات، سوء استفاده از امکانات دولتی، جانبداری مجریان یا ناظران از داوطلبان و کوتاهی عوامل برگزاری انتخابات در انجام وظایف قانونی است که مردم می‌توانند در سامانه «مردم ناظر» ثبت نمایند.

گفتنی است، چنانچه گزارش‌های ارسالی مردم بر اساس مواد قانونی، فاقد عنوان متخلفانه یا وصف مجرمانه باشد و یا بصورت کلی، مبهم و غیر مستند ارسال شده باشد قابلیت پیگیری نخواهد داشت.

گزارش‌های دریافتی پس از ارزیابی و صحت سنجی و احراز وقوع تخلف به مراجع ذی‌ربط ارسال خواهد شد و در فرآیند تأیید صحت انتخابات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای نگهبان انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراها تخلفات انتخاباتی مردم ناظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود

فرماندار کرمانشاه از آغاز به کار فعالیت تبلیغاتی نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه از بامداد سیزدهم اردیبهشت‌ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا آمویی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی کرمانشاه برای تعیین دو کرسی باقیمانده به مرحله دوم کشیده شده و رأی‌گیری برای تعیین این دو کرسی در ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری انجام می‌شود.

وی افزود: این چهار نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی به ترتیب حروف الفبا آقایان «جهانبخش امینی» با کد انتخاباتی ۱۱، «ابراهیم رحیمی زنگنه» با کد ۲۲، «فضل‌الله رنجبر» با کد ۳۳ و «عبدالرضا مصری» با کد ۴۴ در این دوره از انتخابات حضور دارند و از امروز از طریق فرآیند رسمی در روزنامه‌ها، فضای مجازی و رسانه‌ها شعب اخذ رأی به اطلاع عموم خواهد رسید و در سطح شهر نیز این اطلاع‌رسانی را خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بازه زمانی تبلیغات از ساعت صفر بامداد سیزدهم اردیبهشت تا ۸:۰۰ روز پنجشنبه بیستم اردیبهشت است که شهروندان می‌توانند از این فرصت برای انتخاب نماینده‌ای شایسته حداکثر استفاده را داشته باشند.

آمویی ادامه داد: با توجه به اینکه کدها نسبت به دور اول دو رقمی شده و از هشت حوزه انتخاباتی که در کشور امسال به صورت الکترونیکی است، یکی از آن حوزه کرمانشاه است که دستگاه‌های اخذ رأی آن به‌صورت مکانیزه مستقر شده و شهروندان می‌توانند به سهولت رأی خود را ثبت کنند.

وی گفت: با هدف آشنایی بیشتر رأی‌دهندگان با نحوه رأی دادن به صورت الکترونیک، کلیپ‌های آموزشی چگونگی شرکت در انتخابات تولید و در شبکه‌های مجازی پخش شده است که هم‌وطنان می‌توانند با استفاده از آن نحوه کار کردن با دستگاه‌های مکانیزه را فرا بگیرند.

فرماندار شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه امیدواریم در دور دوم نیز همچون مرحله اول شاهد حضور پرشور مردم متعهد و غیور کرمانشاه در صحنه انتخابات مجلس باشیم، افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات و دو کرسی باقی‌مانده در مجموع برای شهر کرمانشاه مؤثر خواهد بود.

کد خبر 749750

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس