Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود عسکری آزاد در حاشیه بازدید از روستا‌های شهرستان کازرون از ایجاد ۳۶۰ هزار فرصت شغلی توسط بنیاد برکت در سال ۹۹ خبر داد و گفت: میزان تسهیلات پرداختی برای این تعداد شغل ایجاد شده رقمی افزون بر ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

او یکی از ماموریت‌ها و رسالت‌های ذاتی این بنیاد را سرکشی از روستا‌ها و شناسایی ظرفیت ها، مزیت‌ها و فرصت‌های شغلی در این مناطق دانست و افزود: پارسال حدود هشت هزار روستا مورد بازدید کارشناسان و مسئولان این نهاد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسکری آزاد یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال کارشناسان و مسئولان این نهاد نیز در بیش از ۱۴ هزار روستا و منطقه محروم کشور حضور می‌یابند و فرصت‌های کار و اشتغال در این روستا‌ها را نیز شناسایی خواهند کرد.

او با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های بنیاد برکت رسیدگی و توسعه وضعیت رفاهی، اقتصادی و آسایش روستائیان است، گفت: هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات بانکی به روستاییان و متقاضیان از سوی این نهاد وجود ندارد.

رئیس هیات مدیره بنیاد برکت اظهار داشت: امسال بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است با ایجاد بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی از سوی این بنیاد در سطح روستا‌ها برای حدود ۶۰۰ هزار نفر نیز شغل پایدار فراهم شود.

عسکری آزاد اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار که یکی از اهداف مهم بنیاد برکت در روستا‌ها است علاوه بر جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرزمینه رونق و آبادانی روستا‌ها را نیز فراهم می‌کند که این مهم در دراز مدت نیز به کاهش بسیاری از آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی در حاشیه شهر‌ها منجر خواهد شد.

عسکری آزاد ادامه داد: هدف ما این است که مشاغل پایدار همچون کشاورزی، دامداری و کسب و کار‌های خرد و زود بازده در روستا‌ها شکل بگیرد تا جوانان و افراد فعال و جویای کار با کمترین هزینه مشغول بکار شوند.

مسئول اجرایی بنیاد برکت استان فارس نیز گفت: بیش از پنج هزار و ۱۰۰ طرح اشتغالزایی تاکنون در مناطق روستایی ۱۳ شهرستان استان از سوی این بنیاد اجرایی شده که برای ۱۶ هزار نفر نیز شغل ایجاد شده است.

سعید خدایاری افزود: امسال نیز ۱۱ شهرستان دیگر به عنوان شهرستان‌های هدف از سوی این بنیاد شناسایی شده که در همه این ۲۸ شهرستان و روستا‌های هدف آن‌ها طرح‌های اشتغالزایی اجرایی خواهد شد.

او گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۶ هزار فرصت و طرح اشتغالزایی در این شهرستان‌ها و روستا‌های هدف در استان فارس اجرایی و همچنین برای بیش از ۱۸ هزار نفر نیز شغل پایدار ایجاد شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایجاد فرصت شغلی بنیاد برکت ستاد فرمان اجرایی امام بنیاد برکت عسکری آزاد هزار فرصت روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل هاشمی صبح سه شنبه در نشست بررسی طرح های اقتصادی با اشاره به اینکه رویدادهای بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه های بین المللی می تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه ای نقش بسیار زیادی ایفا می کند، تصریح کرد: استان مازندران در سال های اخیر در بحث اجرای همایش های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در ایجاد قراردادهای مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود.

وی گفت: در همین راستا در سال گذشته مازندران حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

هاشمی به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر نشست هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قراردادهای تجاری خارجی در مازندران شده است.

کد خبر 6092679

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر