Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:11:07 GMT

موسپیدان انقلاب صف کشیده در سحرگاه انتخاب

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۸۱۱۰

موسپیدان انقلاب صف کشیده در سحرگاه انتخاب

پیرزن ٨٠ ساله ارمنی نخستین شخصی است که از ساعت ٦ صبح برای دادن رای به مسجدالجواد آمده است و به ایرنا می گوید: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی انتخابات شرکت کرده ام تا بتوانم در سرنوشت کشور دخیل باشم.

او ادامه می دهد: این مملکت ماست و همه ما از شیعه و سنی تا ارمنی و کلیمی همه ایرانی هستیم و باید برای سرنوشت کشور و خودمان تصمیم گیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فاطمه حسینی» نیز زنی ۵۰ ساله است که در آخر صف اخذ رای جلوی در مسجد الجواد ایستاده است؛ او می گوید: به عنوان یک فرد مسلمان وظیفه شرعی خود می دانم در انتخابات شرکت کنم چراکه این انقلاب ثمره خون شهداست و ما نیز نباید به راحتی صحنه را ترک کنیم.

این شهروند ادامه می دهد: وقتی در قرآن به این مطلب اشاره می شود سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی کند مگر به دست آنها، پس ما نیز باید سرنوشت خود را به دست خودمان رقم بزنیم.

«حسین گزوانی» پیرمرد ۹۶ ساله ای است که پاهایش توان ایستادن در صف را ندارد، از صف خارج می شود و روی یکی از صندلی های گوشه حیاط مسجد می نشیند؛ او می گوید که وظیفه همه ماست که در انتخابات شرکت کنیم من هم تاکنون در تمامی انتخابات شرکت کرده ام و از فرزندان و نوه هایم نیز خواسته ام در انتخابات شرکت کنند.

همچنین «سالمی» پیرمردی ۷۴ ساله ای است که می گوید: من مدیر مسئول یک مجله هنری هستم و معتقدم انتخابات حقی است بر گردن همه؛ چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب ندارد.

او می افزاید: پای صندوق انتخابات؛ اصل رای، آری به نظام است و بقیه مهم نیست.

تمامی حاضران در حیاط مسجدالجواد تهران برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بر صورت خود ماسک زده اند و در صف طویل برای شرکت در انتخابات ایستاده اند و در این بین پچ پچ ها بالا گرفته که به چه کسی رای می دهی؟

یکی می گوید فلان نامزد و دیگری می گوید آن یکی. رای گیری احتمالا تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت و از این صحنه ها در طول روز بارها رخ خواهد داد.

خبرنگاران خارجی از «فرانس ۲۴» و «اروپا وان» هم در گوشه ای از حیاط مسجد الجواد برای تهیه گزارشی از این شور و شعور مردم تهران حاضر هستند.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) از ساعت ۷ امروز -جمعه ۲۸ خرداد- در حال برگزاری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شده و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی مهاجر عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری مرحله دوم انتخابات در روز ۲۱ اردیبهشت خبر داد و اظهار کرد: در ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان با حضور و مشارکت بسیار خوب مردم برگزار شد که در این دوره از انتخابات حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند، افزود: این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در ۲۳۰ شعبه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: نامزدهای حوزه انتخابیه گنبدکاووس از بامداد پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تبلیغات خود را به صورت رسمی آغاز خواهند کرد که این تبلیغات تا ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6090408

دیگر خبرها

  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • آیا می شناسیدش؟
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس