Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور ضمن تشکر از مردم برای حضور پرشور پای صندوق های رای و ابراز امیدواری برای ادامه داشتن این روند، اظهار داشت: صبح امروز مشکلات فنی پیش آمد اما بلافاصله با دستور وزیر کشور حدود یک درصد از مجموعه شعب کشور، به سرعت از حالت آنلاین به سمت آفلاین رفت تا مردم معطل نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لذا من هم اکنون به همه استانداران و فرمانداران استان‌ها اعلام می‌کنم در هر نقطه اگر مشکل فنی پیش آمده و امکان اخذ رای آنلاین نیست حتماً به سرعت آن را تبدیل به آفلاین کنند و رای مردم را بگیرند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: هیچ‌کس نباید بابت معطل شدن در صف نتواند حق خودش را استیفا کند لذا فرمانداران و استانداران این را به عنوان یک ابلاغیه تلقی کنند.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه طی اطلاعیه ای اعلام کردیم که سه نفر از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده و تنها چهار نفر از نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند، اما بعضاً در فضای مجازی لیست‌هایی منتشر می‌شود که به غیر از این چهار نامزد هستند، این لیست ها اعتبار ندارند و مردم به آنها توجه نکنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ما نیز به مبادی قانونی اعلام کردیم که با کسانی که شایعات و جعلیات را اعلام کردند برخورد قانونی انجام شود.

وی درباره میزان تعرفه‌های مصرف شده تاکید کرد: در حال حاضر بیان این موضوع کار ساده‌ای نیست و به سرعت در کل کشور در حال تغییر است. اما روند خوبی است و با سرعت انجام می‌شود. در اولین فرصتی که این مساله به جمع‌بندی رسید حتما آن را اعلام کنیم. لذا مسیر قابل قبولی است که مردم با شور و شوق وارد انتخابات شدند.

عرف در رابطه با ارسال نشدن صندوق سیار برای افراد در بیمارستان‌ها، عنوان کرد: با وزارت بهداشت و هلال احمر هماهنگ شده است و قرار شده که این اقدام با همکاری فرمانداری انجام شود. نماینده هلال احمر در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرده و جلسه می‌گذاریم که ببینیم این اقدام از صبح صورت گرفته است یا نه. اگر نگرفته حتماً باید این کار را در بعد از ظهر انجام دهیم که افراد بتوانند رای خودشان را بدهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص ناتوانی ناطق نوری برای رای به شورای شهر تهران، گفت: دور قبل نیز مواردی داشتیم کسانی که شناسنامه جدید تهیه کرده‌اند در سیستم بررسی می‌کنند و باید در حوزه مشخص باشد. اما جزئیات آن را بررسی می کنم و بعد از ظهر اعلام خواهم کرد.

وی همچنین این خبر که به افراد اجازه داده نشده در ساعات اولیه و از ساعت ۷ صبح رای دهند را تکذیب کرد.

عرف گفت: نسبت به شعب خارج کشور در برخی از کشورها محدودیت‌هایی به عنوان بیماری کرونا ایجاد کردند و مثل گذشته فضا را ایجاد نکردند و در برخی موارد مجبور شدند مکان‌هایی را اجاره کنند. وزارت امور خارجه متولی اخذ رأی از ایرانیان خارج کشور است که اگر مشکلی باشد باید رسیدگی کند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: انتخابات صندوق های رای ریاست جمهوری صندوق سیار رئیس ستاد انتخابات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مارال نوریان با اشاره به رفع 132 مورد از تجاوزات به حریم راهها در سال گذشته، اظهارداشت:براساس مواد قانونی موجود، برای رفع موانع حریم راهها از طریق مراجع قضایی، ثبت شکایت شده و در موارد فوری با دستور مستقیم از دادستان های حوزه؛ قلع و قمع اجرایی می شود.

به گفته وی، گشت های راهداری برای جلوگیری از تعدی به حریم راهها بطور مستمر در سطح راهها فعالند و سامانه 141 نیز در اختیار کاربران جاده ای قرار دارد تا در صورت مشاهده هرگونه

تخلف حریم راهها و مشکلات جاده ای؛ اطلاع رسانی شود و رسیدگی های استانی و کشوری موضوعات مربوطه صورت گیرد.

نوریان تصریح کرد:حریم راه موضوعی است که در قوانین و حتی در آموزه های اسلامی هم به رسمیت شناخته شده و مورد تاکید قرار گرفته که بدون اجازه مالک حریم، هرگونه دخل و تصرف در آن منع قانونی دارد.

نوریان ادامه داد: طی سال گذشته تعداد 2 هزار و 709 استعلام حریم قانونی و نوار حفاظتی راهها صادر شده و به استعلامات وارده از سامانه استعلامات پنجره واحد مدیریت زمین نیز، تا بیش از 99 درصد پاسخگویی شده است.

وی، درصد تخلفات رسیدگی شده از سامانه پایش مدیریت زمین را هم 100 درصد بیان کرد و گفت: همچنین در بررسی و بازنگری 139 طرح هادی و 328 پرونده مغایرت طرح های هادی روستایی و رسیدگی به 488 پرونده کارگروه امور زیربنایی؛ 41 جلسه در کنار ادارات متولی،مشارکت شده است.

مسوول حریم راههای گلستان خاطرنشان کرد: راه از مولفه های توسعه یافتگی یک کشور محسوب می شود و با توجه به افزایش جمعیت و خودروها برای تسهیل بستر حمل و نقل روان جاده ای؛ دولت برنامه ریزی در جهت گسترش شبکه راههای کشور دارد و توسعه و تسریع در اجرای پروژه های راهسازی را در گرو وجود حریم هایی عاری از مانع و ساخت و ساز اعلام کرده است.

دیگر خبرها

  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس