Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@09:34:17 GMT

کدام استان بیشترین چک برگشتی را دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۷۱۸۲

کدام استان بیشترین چک برگشتی را دارد؟

براساس آمار بانک مرکزی، حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۱۹۴۳ هزار میلیارد ریال در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلـغ به ترتیب ۷.۶ درصـد و ۳۱.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۹۳۲ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اردیبهشت ماه سال جاری ۴۷.۸ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب با ۲۹ درصد، ۱۱.۱ درصد و ۷.۷ درصد بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۱.۱ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۴۸ درصد)، اصفهان (۷.۱ درصد) و خراسان رضوی (۶ درصد) مبادله شده است کـه بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

چک‌های وصولی

بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۱۷۱۱ هزار میلیارد ریال در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۶.۷ درصد و ۲۹.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب ۹۱ درصد و ۸۸.۱ درصد وصول شده است.

درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول شده در فروردین ماه ۱۴۰۰ به ترتیب معادل ۹۱.۸ درصد و ۸۹.۳ درصد و در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ به ترتیب برابر ۸۷.۵ درصد و ۸۷.۷ درصد بوده است. در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، در استان تهران حدود ۲ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۸۳۲ هزار میلیارد ریال وصول شد که از نظر تعداد ۹۱.۶ درصد و از نظر ارزش ۸۹.۲ درصد از کل چک‌های مبادله‌ای وصول شده است.

در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های گیلان (۹۳.۳ درصد)، اصفهان و یزد(هر کدام ۹۲ درصد) و مازندران (۹۱.۸ درصد) اختصـاص یافته است و استان‌های کهگیلویه و بویراحمـد (۸۳.۳ درصد)، ایلام (۸۵.۷ درصد) و خراسان شمالی (۸۶.۳ درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد بررسی در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله‌ای در استان به ترتیب به استان‌های گیلان (۹۰.۵ درصد)، اصفهان و زنجان(هر کدام ۸۸.۸ درصد) و البرز، قزوین و گلستان(هر کدام ۸۸.۳ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد (هر کدام ۸۲.۹ درصد)، اردبیل (۸۳.۱ درصد) و کردستان (۸۳.۳ درصد) کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

چک‌های برگشتی

بیش از ۶۷۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۲۳۲ هزار میلیارد ریال در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱۷.۸ درصد و ۴۶.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب ۹ درصد و ۱۱.۹ درصد برگشت داده شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های برگشت داده شده در فروردین ماه ۱۴۰۰ به ترتیب معادل ۸.۲ درصد و ۱۰.۷ درصد و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ به ترتیب برابر ۱۲.۵ درصد و ۱۲.۳ درصد بوده است

در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود ۱۸۲ هزار فقره چک به ارزشی بـیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد که از نظر تعداد ۸.۴ درصد و از نظر ارزش ۱۰.۸ درصد از کل چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیشترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (۱۵.۷ درصد)، ایلام (۱۴.۳ درصد) و خراسان شمالی (۱۳.۷ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های گـیلان (۶.۷ درصـد)، اصفهان و یزد (هر کدام ۸ درصد) و مازندران (۸.۲ درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل تعداد چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد بررسی در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد (هر کدام ۱۷.۱ درصد)، اردبیل (۱۶.۹ درصد) و کردستان (۱۶.۷ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های گیلان (۹.۵ درصد)، اصفهان و زنجان (هر کدام ۱۱.۲ درصد) والبرز، قزوین و گلستان (هر کدام ۱۱.۷ درصد) کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1527109

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: چک چک پول پول بین سایر استان های کشور ترین نسبت تعداد چک یافته است و استان هزار فقره چک به ارزشی فقره چک به ارزشی حدود ترتیب به استان ترین نسبت ارزش چک اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تعداد و مبلغ چک کل چک های مبادله ای چک های برگشتی به کل هزار میلیارد ریال چک های وصولی به کل برگشت داده شده برگشت داده شد ماه مذکور نظر تعداد چک های برگشت استان تهران ماه مورد چک های وصول کدام ۸ بیش ترین کل کشور وصول شد ۷ درصد ۱ درصد ۲ درصد ۵ درصد ۳ درصد ۹ درصد ۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای/ یورو کاهشی شد

در معاملات امروز (۶ اردیبهشت) مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در معاملات امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به‌ نرخ ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۶۰ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۹۴۰ تومان رسیده است. اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۹۱ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان است.

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای/ یورو کاهشی شد
  • دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهشی شد
  • کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر