Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جلسه بررسی نقش و جایگاه دفاتر توسعه محلی در شهر تهران با حضور مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، کاوه حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و مدیران دفاتر توسعه محلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین جلسه رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات ارزشمند دفاتر توسعه محلی در سال های اخیر، گفت: دفاتر توسعه محلی با ظرفیت سازی محله محور در کنار شورایاران، محرک توسعه در محلات و یکی از مهمترین ارکان توسعه کشور را رقم می زنند.

مجید فراهانی با بیان این که اگر اعتقاد داشته باشیم شهر و کشور از کوچه ها و محله ها شروع می شود، جایگاه و نقش دفاتر توسعه محلی روشن خواهد شد و خطاب به مدیران دفاتر گفت: با تلاش های شما عزیزان در چارچوب برنامه سوم توسعه شهر تهران، سند توسعه محلات تهیه و تصویب شد که به سهم خود از تلاش های شما در مسیر توسعه کشور قدردانی می کنم.

او با اشاره به این که بحث توسعه محلی تنها مربوط به نوسازی بافت های فرسوده نمی شود، یادآوری کرد: توسعه تنها بعد شهرسازی و معماری ندارد و طبق گزارشات ارائه شده از سوی دفاتر در این جلسه مشخص است که دفاتر تنها به مباحث نوسازی اکتفا نکرده بلکه به سایر ابعاد توسعه همچون مباحث توسه مسکن، گردشگری، بازارچه های آنلاین، رنگ آمیزی شهر و ... نیز توجه داشته اند.

فراهانی خاطرنشان کرد: ۲ سال است که پارادیم جدیدی در شهر تهران آغاز شده و در دو سال اخیر (سال ۹۹ و ۱۴۰۰) بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای پروژه های کوچک مقیاس محلی درنظر گرفته شده که بار اصلی آن به دوش دفاتر توسعه محلی است.

به گفته فراهانی، شهرداری در سال‌های گذشته پروژه های بزرگ مقیاس با ابعاد فرامنطقه ای و شهری و پروژه های متوسط در مقیاس منطقه ای را اجرا می کرد و حلقه مفقوده در این میان، پروژه های کوچک مقیاس یا توسعه محلی بود که فکری برایش نشده بود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تأکید کرد: صفر تا صد بودجه شهردای را مردم در حوزه های مختلف تأمین می کنند و این بودجه متعلق به مردم است، لذا این مردم هستند که باید بتوانند برای توسعه محله خودشان، پروژه پیشنهاد دهند و بتوانند بر اجرای پروژه های محلی نظارت کنند.

فراهانی به تسری اقدامات و تأسیس دفاتر توسعه محلی در سایر کلانشهرها با الگو برداری از تجربیات موفق دفاتر توسعه محلی پایتخت اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با تسهیل و همراهی دفاتر توسعه محلی با مردم، توسعه محلات بیش از پیش ادامه یافته و رضایت شهروندان که شعبه مهمی از رضایت الهی است، محقق خواهد شد.

شهر را با ۵۰ هزار میلیاردبدهی تحویل گرفتیم

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران هم در این جلسه با بیان این که در این دوره مدیریت شهری، رنسانس، تغییر رویکرد و تغییر پارادایم صورت گرفته است، یادآوری کرد: شهر را زمانی تحویل گرفتیم که سخت ترین تحریم های تاریخ ایران اجرایی شده بود و بیش از ۵۰ هزار میلیارد بدهی با نگاه شهرسازی سوداگرانه به ارث رسیده بود.

محمد سالاری تصریح کرد: در این مقطع بخش قابل توجهی از بودجه شهرداری در حوزه های شهرسازی و معماری هزینه می شود که بسیار ارزشمند است، در این فضا سازمان نوسازی، پیشگام ترین سازمان شهر تهران و جمهوری اسلامی ایران در طرح های توسعه شهری و بازآفرینی شهری است که اساساً می توان گفت تولید کننده کیفیت و از بین بردن تبعات منفی است که در گذشته در شهرداری ایجاد شده بود.

او با اشاره به این که چنانچه موضوعی را بخواهیم نهادینه کنیم باید به دغدغه عموم تبدیل شود، اظهار داشت: در حال حاضر مطالبه عموم از سطح محلات شروع شده و ما وقتی در محلات حاضر می شویم، اولین دستور جلسه، پروژه های توسعه محلی است که پیشتر این گونه نبود.

سالاری ضمن قدردانی از معاونت شهرسازی و معماری و سازمان نوسازی شهر تهران، عنوان کرد: امروز وقتی من می خواهم در رابطه با اتفاقاتی که در شهر افتاده صحبت کنم، ۷۰درصد باید از حوزه شهرسازی و معماری بگویم که بخش قابل توجهی از این اقدامات به سازمان نوسازی برمی گردد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: سازمان نوسازی شهر تهران، دفاتر توسعه محلی، ادارات کل معاونت شهرسازی توانسته اند اتفاقات بسیار بزرگی را در راستای تزریق کیفیت به شهر رقم بزنند.

در این جلسه گزارشی از اقدامات دفاتر توسعه محلی از سوی مدیران دفاتر ارائه شد و مشکلات و موانع نوسازی مطرح شده از سوی دفاتر مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 608659 برچسب‌ها شورای شهر شورا یاری مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر شورا یاری مدیریت شهری دفاتر توسعه محلی شهرسازی و معماری سازمان نوسازی شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران از آغاز به کار ۳۵۲ هیئت امنای محلات شهر تهران، همزمان با نزدیک شدن به روز ۹ اردیبهشت (روز شوراها) خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: پیرو تحقق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، مبنی بر تشکیل هیئت امنای محلات در 352 محله پایتخت این هیئت امنا  از 9 اردیبهشت‌ماه سال جاری همزمان با گرامیداشت تشکیل شوراهای سراسر کشور که به روز شوراها نامگذاری شده، آغاز به کار خواهند کرد و نخستین جلسه رسمی خود را برگزار می‌کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از استقبال گسترده و مشارکت فعال شهروندان در فرآیند تشکیل هیئت امناء در سطح شهر تهران، فعالیت این هیئت‌های امنا را نقطه عطفی در مسیر نیل به مشارکت محله محور برشمرد و افزود: آغاز به کار این هیئت های امنا در 352 نقطه از پایتخت و با حضور 7350 نفر از معتمدین آن هم در مدیریت شهری این دوره  می‌تواند زمینه‌ساز هم‌افزایی و همکاری سازنده بین آحاد مختلف مردم و نهادهای ذیربط در جهت ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان در محلات مختلف شهر تهران شود.

رئیس شورای شهر تهران در تشریح تشکیل این هیئت امنای محلات،  یادآور شد: اعضای این هیئت متشکل از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های جهادی، معتمدین محله، نخبگان، گروه‌های جهادی، نمایندگان هیئت‌های مذهبی و قرآنی، حوزه‌های علمیه، نمایندگان کلانتری، مدارس، مجموعه‌های ورزشی، بانوان فعال، ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج محله و معتمدین شورای شهر تهران است از این رو اهمیت حضور فعال و منظم کلیه اعضای هیئت امنا در این جلسه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تشکیل نخستین جلسه آن هم همزمان با روز شوراها، فرصتی مغتنم برای آشنایی و تبادل اطلاعات پیرامون چالش‌ها و فرصت‌های موجود محلات خواهد بود و  موضوع انتخاب ارکان هیئت امنا، تعیین اولویت‌ها و برنامه‌های آتی در راستای ارتقاء سطح کیفی زندگی، ایجاد هم‌افزایی و همکاری بین اعضا و ساکنین محلات و سایر نهادهای ذیربط از مهمترین محورهای این جلسات به شمار می‌رود.

جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود

چمران با اشاره به اینکه شروع این مراسم به صورت آنلاین از صحن شورای شهر تهران، همزمان با تشکیل جلسات هیئت امناء محلات همراه خواهد بود گفت: بعدازظهر همان روز، شورای شهر تهران، میزبان حضور اعضای ادوار دوره‌های اول تا ششم برای هم‌اندیشی در خصوص مسائل روز شهر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳