Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:05:13 GMT

خراسان شمالی، جزو برترین های کشور در مشارکت انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۹۸۹۵

خراسان شمالی، جزو برترین های کشور در مشارکت انتخابات

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: استان خراسان شمالی به واسطه حضور مردمان نجیبش جزو استان‌های برتر کشور در مشارکت در انتخابات است.

محمد وحیدی در جشن پیروزی انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: همچنین مردم این استان در میزان آراء اختصاص داده به سید ابراهیم رئیسی نیز جزو برترین های کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضع کنونی، حق مردم خراسان شمالی نیست

وحیدی گفت: اگر قرار است دولتی با کابینه‌ای کارآمد روی کار بیاید که همینطور هم هست، حمایت همه مردم را برای پیشرفت کشور احتیاج دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید برای رفع محرومیت از خراسان شمالی تلاش بسیاری کند، تاکید کرد: وضع کنونی خراسان شمالی، حق مردم این استان نیست.

رفع چند صدایی در شورای شهر

نماینده مردم پنج بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تبریک انتخاب اعضای شورای شهر مرکز استان اظهار کرد: اعضای شورای شهر به گونه‌ای عمل کنند که در پارلمان شهری، چند صدایی شنیده نشود و انسجام اعضاء صرفاً برای حل مشکلات باشد.

وی افزود: بجنورد به عنوان مرکز خراسان شمالی می‌تواند یکی از زیباترین شهرهای کشور باشد اما اکنون وقتی در حاشیه شهر قدم می‌زنیم شرمنده مردم می‌شویم.

وی گفت: اعضای شورای شهر باید به دنبال سرمایه گذار واقعی باشند تا منفعت آن به مردم برسد. همچنین نظارت بر بازار و رفع مشکلات آنان نیز بسیار اهمیت داردو باید در اولویت باشد.

وحیدی تاکید کرد: رینگ شمالی شهر بجنورد فاقد بیمارستان است که دستور آن را از رئیس دولت گرفته‌ایم تا دیگر برای کمترین موضوعات مردم خراسان شمالی به استان‌های دیگر نروند.

وی افزود: این وظیفه شورای اسلامی است که پیگیر بیمارستانی که مجوز آن را گرفتیم باشد تا بیمارستانی 300 تخت خوابی در بجنورد داشته باشیم.

زمان دفاع از مدیران ضعیف تمام شد

وحیدی همچنین تاکید کرد: زمان دفاع از مدیران ضعیف تمام شد و این مدیران دیگر در دولت بعدی جایی نخواهند داشت تا به دنبال رانت و فساد باشند.

وی بر ضرورت مطالبه مردمی از اعضای شورای شهر و سایر مسئولان در تمامی بخش‌ها تصریح کرد و گفت: اگر مردم بر ما نظارت نکنند احتمال به خطا رفتن بیشتر می‌شود لذا مردم هیچ مسئولی را در این خصوص رها نکنند.

عضو شورای فتوای اهل سنت خراسان شمالی ومدیرحوزه علمیه خادمیه امانلی نیز در این آیین گفت: اهل سنت خراسان شمالی با تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور پرشور خود، در انتخابات شرکت کردند.

حاج گلدی آخوند کمالی افزود: در این دوره از انتخابات شاهد آن بودیم که بانوان اهل سنت نیز فعالیت‌های انتخاباتی کردند و در عمل نشان دادند که با نظام همراه هستند.

زمان مطالبه است

آخوند کمالی با اشاره به ضرورت وجود اتحاد بین تمامی گروه‌های استان اظهار کرد: تاکنون همگی با یکدیگر همکاری می‌کردیم تا فرد اصلح رأی بیاورد. اکنون زمان مطالبه است.

وی تاکید کرد: ما که مردمی قانع هستیم اما بعضی از مسئولان می گویند که دولت قبلی کاری نکرد. حال باید ببینیم دولت جدید چه کاری برای مردم خواهد کرد. برادران اهل سنت مطالباتی دارند که انتظار می‌رود به آن‌ها توجه شود.

رئیس شورای اعتلاف خراسان شمالی گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها دشمنان کشور را ناامید کرد.

حجت الاسلام نجفی زاده در جشن پیروزی انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: دشمنان نظام هرچه در توان داشتند را به کار گرفتند تا مردم را نا امید کنند اما مردم دست رد به سینه آن‌ها زدند.

وی افزود: این موضوع، فتح بزرگی بود که به واسطه حضور مردم رقم خورد و دشمنان را ناامید و مأیوس کرد تا باری دیگر حسرت به دل بمانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ سيدابراهيم رئيسي خراسان شمالي اعضای شورای شهر خراسان شمالی شورای اسلامی اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت غرب از نسل‌کشی جدید اسرائیل/ حضور در انتخابات سهیم شدن در تعیین سرنوشت است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و سی و چهارمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطینی، با یادآوری رویداد‌های مهم تقویم رسمی کشور به نامگذاری روز ۱۸ اردیبهشت بنام روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج اشاره کرد و از اقدامات انجام شده در این مقوله از سوی دستگاه‌های دولتی و حمایت‌های دلسوزانه خیرین و حامیان این بیماریان قدردانی کرد و برای همه بیماران آرزوی سلامتی کرد.

وی در ادامه با گرامیداشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب و بزرگداشت مقام شیخ کُلینی، این عالم بزرگ را یکی از شخصیت‌های برجسته اسلامی و مؤلف کتاب کافی، یکی از کتب چهارگانه شیعه برشمرد و گفت: این کتاب در عقاید اسلامی، مرجع مهمی برای محققین و علما به شمار می‌آید.

رئیس شورای شهر تهران، همچنین با تأکید بر اینکه کشور ما یکی از ۱۰ کشور حادثه خیز در دنیاست و مرتباً با حوادث طبیعی روبه رو می‌شویم؛ به روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر که در تقویم رسمی کشور از آن یاد شده اشاره کرد و با بیان اینکه این سازمان بین المللی که با هدف تخفیف آلام انسانی و حفظ و پیشرفت بهداشت عمومی تشکیل شد؛ اظهار داشت: هلال احمر یکی از نهاد‌های فعال، خدمتگذار و کمک رسان به مردم در کشور است از این رو ضمن ارج نهادن به فعالیت‌های بشردوستانه امدادگران و کارکنان شریف جمعیت هلال‌احمر کشور برای یکایک آنان سلامت و توفیق روزافزون آرزومندیم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز دختر که در تقویم رسمی ایران، مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه
کرامت است؛ این روز را به تمامی دختران ایران اسلامی تبریک گفت و تأکید کرد: دختران امروز مادران فردا و آینده جامعه هستند؛ بنابراین جایگاه دختران در جامعه و فرهنگ و حضور آنان در صحنه‌های علمی، اجتماعی و سیاسی حائز اهمیت است.

چمران در ادامه سخنان خود در دویست و سی و چهارمین صحن علنی شورای ششم به انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی که در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود اشاره کرد و ضمن دعوت از آحاد مردم به خصوص شهروندان تهرانی تصریح کرد: بی تردید مردم آگاهی و بصیرت دارند از این رو انتظار داریم مردم با حضور و مشارکت حداکثری و هوشمندانه در این دور از انتخابات، به عنوان ادای وظیفه و دخیل بودن در سرنوشت، به وظیفه خودشان عمل کنند.

وی با ابراز امیدواری از حرکت اخیر دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های برخی کشور‌های امریکایی، اروپایی و استرالیایی در پی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن کشتار‌های رژیم صهیونیستی، ضمن حمایت از این جنبش جهانی، از آشکار شدن جنایات جدید اسرائیل در فلسطین اشاره کرد و بیان داشت: این رژیم خبیث در حال برنامه ریزی و بمباران مناطق جنوبی غزه از جمله منطقه رفح است و متأسفانه شاهد این هستیم که رغم مخالفت مردمان برخی کشور‌ها از جمله امریکا، انگلیس، فرانسه و... همچنان دولت‌های این کشور‌ها بر حمایت از این قتل عام‌ها پافشاری می‌کنند. مضافاً بر اینکه می‌بینیم تعدادی از دولت‌های کشور‌های اسلامی هم این چنین تجاوز‌ها و جنایت‌ها را می‌بینند و سکوت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با آرزوی پیروزی ملت بزرگ فلسطین و پایان یافتن این جنایات وحشیانه تأکید کرد: همه دولت‌های حامی رژیم اسرائیل در کشتار و نسل کشی‌ها سهیم هستند چرا که آتش بس را در مجامع بین المللی رد کرده و اصرار بر کشتار و خونریزی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت غرب از نسل‌کشی جدید اسرائیل/ حضور در انتخابات سهیم شدن در تعیین سرنوشت است
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب