Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروان خُدام بارگاه منور رضوی با حضور در نقطه صفر مرزی گزیک در شهرستان درمیان با مرزداران غیور انقلاب اسلامی دیدار کردند.

خبرگزاری شبستان - خراسان جنوبی، دهه کرامت که می رسد، اولین انتخاب بسیاری از شیفتگان اهل بیت(ع) سفر به مشهد مقدس و حضور در حرم امام مهربانی ها(ع) است اما بسیاری از دل باختگان امام رضا(ع) هم مجال یا توان سفر ندارند و حسرت به دل می مانند، هرچند که این اندوه و آرزو مرهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امسال هم در دهه کرامت، خادمان آقا رهسپار جای جای ایران عزیز شدند و پرچم های متبرک حرم رضوی را با خود توشه سفر می کنند. عطر و بوی زیارت در این پرچم های سبز هر دلداده ای را مدهوش می سازد و دلش را روانه مشهد می کند تا از راه دور زائر آقا باشد.

 

از روز گذشته کاروانی از خادمان حرم مطهر رضوی به همراه پرچم متبرک بارگاه علی بن موسی الرضا(ع)، به استان خراسان جنوبی وارد شدند تا سنت حسنه زیارت از راه دور برای آنان که امکان تبریک گفتن ولادت مولای خود را در حرم رضوی ندارند، زنده و دلنشین تر شود.

 

کاروان خدام حرم شمس الشموس علی ابن موسی الرضا(ع) با حضور در شهرستان درمیان و نقطه صفر مرزی هنگ گزیک با مرزداران غیور کشور دیدار کردند. مردم و سربازان دلداده به امام مهربانی ها در این میزبانی لحظاتی ناب و زیبا را خلق کردند و ارادت خود به حضرت رضا(ع) را به نمایش گذاشتند.

 

حضور خادمان بارگاه امام هشتم در میان مرزداران علاوه بر ایجاد فضای معنوی در بین آن ها، روحیه مضاعفی به این مدافعان مرزهای کشورمان بخشید.

 

حجت‌الاسلام «مصطفی موحدیان» مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید در میان پرسنل وظیفه و پایور هنگ مرزی گزیک ضمن قدردانی از مدافعان وطن، به بیان کرامات و عنایت امام رضا(ع) و ترویج و توسعه فرهنگ رضوی پرداخت.

 

در ادامه برنامه ها با حضور خادمان حرم رضوی کانون خادمیاران رضوی بخش قهستان افتتاح شد تا کمک کننده به مستضعفان و پل ارتباطی میان مردم و حرم امام رضا(ع) باشد.

 

حجت‌الاسلام «مصیب خزایی» امام جمعه درمیان در محل افتتاح این کانون با اشاره به مشارکت پرشور حداکثری مردم در صحنه انتخابات، گفت: انتخاب مردم در انتخابات ۱۴۰۰ صحیح و دقیق بود و به فرمایش رهبر معظم انقلاب نیز مردم از این انتخاب خیر خواهند دید.

 

وی ادامه داد: خادمان رضوی با حضور خود در این خطه اشک شوق در گوشه چشمان مردم جاری کردند چرا که بسیاری از آرزومندان به دلیل ویروس کرونا نمی‌توانند به مشهدالرضا(ع) بروند.

 

 

امام جمعه درمیان بیان داشت: با افتتاح کانون خادمیاران رضوی بحث خدمت به مردم و کمک‌های مؤمنانه پیگیری خواهد شد و این کانون می‌تواند مایه افتخار و حل بسیاری از مشکلات مستضعفان در این منطقه باشد.

 

همچنین کاروان زیر سایه خورشید با حضور حسینیه شهدای گمنام بخش قهستان شهرستان درمیان در جشن مردمی ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) شرکت کردند. مُبلغ اعزامی حرم رضوی در این مراسم  با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، گفت: شهید به مقامی می رسد که در نزد خدا ویژه است و برکت شهدا ما را ولایتمدار کرده و مردم با حضور پرشور در انتخابات جهاد کردند.

 


حجت الاسلام موحدیان افزود: کسی که در انتخابات رای نمی دهد الفبای فرهنگ رضوی و شهادت و انسانیت را نمی فهمد و شما مردم غیرتمندی که رای دادید متوجه موضوع هستید و باید این راه شهدای والامقام را ادامه بدهید و عقل آن چیزی است که انسان به وسیله آن بهشت را به دست می آورد.

 

در ادامه حجت الاسلام «محمد راستگو»، امام جمعه قهستان در این جشن مردمی که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی و خراسان جنوبی روز جمعه ۲۸ خرداد حماسه بزرگی را با حضور خود در انتخابات رقم زدند که دوست و دشمن انگشت به دهان ماندند.

 

وی خاطر نشان کرد: حضور پررنگ مردم در حالی بود که دشمنان شیطنت های بسیاری داشتند تا مردم را ناامید کنند و به پای صندوق های رای نیایند.


امام جمعه قهستان با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب ملت ایران خادم امام رضا(ع) هستند و این نتیجه را ملت رقم زدند، گفت: امروز پیروز این انتخابات مردم هستند و استان خراسان جنوبی در کشور ولایتمداری و عظمت خود را به رخ جهانیان کشاند.

 

وی ابراز امیداواری کرد با این انتخاب مردم بسیاری از مشکلات اقتصادی و مسائل دیگر در کشور حل شود و مردم از بی عدالتی و فساد رنج نبرند.

 

در این مراسم جشن معنوی خادمان حرم رضوی ضمن مدیحه‌سرایی و بیاناتی در وصف امام رضا(ع) با بسته‌های نمک و نبات تبرکی از عاشقان و دلدادگان امام هشتم پذیرایی کردند.

 

(اول ذی‌القعده) همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر تا میلاد حضرت امام رضا(ع) برابر با (۱۱ ذی‌القعده) به عنوان دهه کرامت در تقویم رسمی کشورمان نامگذاری شده است.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: هنگ گزیک کاروان زیر سایه خورشید کاروان خدام رضوی شهرستان درمیان خراسان جنوبی حجت الاسلام امام رضا ع امام جمعه دهه کرامت حرم رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی