Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه «اصلاحیه مصوبه چگونگی محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند (عادی)» در جلسه امروز شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

آرش حسینی میلانی در توضیح این لایحه گفت: فرمول محاسبه اخذ بهای خدمات پسماند توسط وزارت کشور در آذر ماه ۹۹ اصلاح و ابلاغ شد. با توجه به اینکه در سال‌های گذشته در موضوع پسماند مسکونی طرح دعوایی شد و دیوان عدالت اداری فرمول قبلی را باطل کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه شورای شهر عنوان کرد: لذا شهرداری این فرمول را اصلاح کرد و این فرمول یا لایحه ارائه شده، فرمول مصوب وزارت کشور و مبنای پرداخت‌های پسماند است.

وی افزود: در این فرمول بعد خانوار ۳.۱ دهم در نظر گرفته شده است.

در ادامه حجت نظری در مخالفت با این لایحه گفت: این فرمول برای آذر ماه سال ۹۹ بوده لذا قابل اجرا در بودجه ۱۴۰۰ بوده است. به علاوه در صورت اعمال این فرمول آیا‬ هزینه‌ها برای شهروندان افزایش می‌یابد یا خیر.

میلانی در پاسخ عنوان کرد: این فرمول تا زمان اعمال بودجه به دست ما نرسیده بود. به علاوه این فرمول موجب افزایش قیمت نمی‌شود و همین روند فعلی برقرار خواهد بود.

در ادامه زهرا صدراعظم نوری گفت: چون مصوبات شورا توسط دیوان عدالت اداری لغو شده، اصلاحیه‌های بعدی نیز لغو خواهد شد. یعنی ما در حال ایجاد تغییرات در اصلاحات قبلی هستیم که بر اساس مصوبات قبلی لغو شده بود و یان امر تنها جنبه شکلی دارد و در بهای خدمات تغییراتی وجود نخواهد داشت.

سپس نظری با ارائه پیشنهادی گفت: در این مصوبه درباره پسماند عادی صحبت کرده اما در آن آمده که تمامی مصوبات مربوط به پسماند پس از این لایحه لغو خواهد شد. لذا در ماده ۱۰ کلمه پسماند عادی باید اضافه شود تا در مورد پسماندهای پزشکی دوگانگی ایجاد نشود.

این پیشنهاد مورد پذیرش شورا قرار گرفت و در نهایت لایحه مذکور با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

کد خبر 5239767 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران حجت نظری زهرا صدراعظم نوری پسماند مدیریت پسماند انتخابات 1400 شهرداری تهران شورای شهر تهران کیفیت هوای تهران پیش بینی وضعیت هوا قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش ایستگاه مترو پلیس راهور سازمان تامین اجتماعی متروی تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ممنوعیت تردد سیدابراهیم رئیسی بهای خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاک‌بانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

وی افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

کد خبر 6090264 علی قدمی

دیگر خبرها

  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی