Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@03:14:23 GMT

یادداشت| رسالت دولت سیزدهم

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۳۴۷۶

یادداشت| رسالت دولت سیزدهم

میثم محمودیان| امید تعداد زیادی از مردم به صندوق‌های رای برای تغییر در مناسبات و شرایط موجود و گلایمندی طیفی دیگری از هموطنانمان که با عدم حضورشان در انتخابات اخیر نشان داده شد، رسالت دولت آینده در رفع گرفتاری ها، مشکلات و انسدادهای موجود را دوچندان کرده است.

بدون شک رفع این معضلات در گرو شناخت مناسبات کنونی جامعه، درک منطقی از ریشه های مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور و میدان دادن به متخصصان و رفع انحصار قبیله گرایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا استقرار دولت جوان حزب اللهی مستلزم درک این موانع و همچنین دشواری‌های مسیر پیش رو و تشخیص صحیح مختصات ایستگاه نهایی توسعه کشور در کریدور بین‌المللی است.

علاوه براین روبراه کردن ماشین اقتصاد دولت نیز مستلزم بازگردان اعتماد از دست رفته مردم می‌باشد، اعتمادی که در سالیان گذشته دچار افول شده است؛ درحالیکه بازیابی اعتماد عمومی باعث سرریز شدن سرمایه‌های پنهان مردم و به چرخش درآمدن چرخ تولید خواهد شد.

تقویت گفتمان مردم‌داری و جامعه‌محوری و اعتبار بخشی به جایگاه جامعه مدنی بعنوان نهاد ناظر بر عملکرد دولت، تعریف دقیق از سیاست خارجی گفتمان محور و حل و فصل تعارضات موجود، حفظ استقلال سیاسی کشور و تسکین دلهره‌های مجازی و رسانه‌ای شهروندان که پروژه بدخواهان جریان انقلابی را نقش بر آب خواهد کرد یقینا شرایط را برای حکمرانی مطلوب فراهم خواهد آورد.
بیراه نیست اگر بگوئیم دولت برآمده از امیدواری ملت برای دگرگونی کنش‌های موجود و بسط عملی اندیشه عدالت‌ورزی افق‌های زیادی را برای تحول‌آفرینی پیش روی خویش دارد.

افق‌هایی که عملٱ باید تکیه بر اندیشه‌های نخبگان دینی و علمی بزند تا مناسبات توسعه بومی را در کشور بزرگ ایران تئوریزه نماید.

اما بجاست که خاطرنشان کنیم گوهر کمیاب زمان برای سرفصل گشائی این تغییرات به سرعت رو به پایان خواهد رفت لذا باید با تکیه بر داشته‌ها و اتصال به ظرفیت نخبگان بسمت بهبود شرایط حرکت کرد.

از همین رو و بعنوان سخن آخر متذکر می‌شویم که فرصتی برای آزمون و خطا و ایجاد پروژه‌های دولتمدارانه بدون پشتوانه فکری وجود نخواهد داشت و آنچه همگان را امیدوار کرده بسط گفتمان تغییر و تحول همراه با ایده‌های مطلوب یک زندگی شرافتمندانه است.

انتهای پیام/3339

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت سیزدهم رسالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه معلم نقش هدایتگری در جامعه را بر عهده دارد و رسالت او هم ردیف رسالت انبیاالهی است، افزود: معلمان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه نزد خداوند متعال جایگاه والایی دارند.
وی در ادامه با تبریک روز بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی، افزود: بسیجیان همواره در مسیر ارزشمند خدمت به مردم سربلند و ثابت قدم باشند.
خطیب جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت دانشجویان دانشگاههای آمریکا و اروپا از مردم بی دفاع غزه اشاره کردو گفت: این موضوع بیانگر نزدیک شدن نابودی و افول استکبار و آزادی قدس شریف است
وی در پایان تاکید کرد: از دیدگاه اسلام، بزرگترین کار، خدمت به جامعه و فقرا و تلاش برای توسعه و آبادانی است، همان کاری که دولت اکنون در دستور کار قرار داده است.

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود