Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانه‌های کوچک مزیتی دارند که عیب آنها نیز محسوب می‌شود: به راحتی و با صرف کمی وقت تمیز می‌شوند و اگر کمی در تمیز نگاه داشتن خانه غفلت کنیم، به همان سرعت کثیف و نامرتب می‌شوند و از آنجایی که تمیز کردن برای خیلی از افراد، کار دشواری به حساب می‌آید و معمولا در اولویت کارهای روزانه آنها نیست، دیدن منظره خانه کثیف چندان خوشایند نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این تفاسیر، همیشه راه‌حل‌های آسان‌تری برای تمیز کردن خانه‌ و مهم‌تر از آن تمیز نگاه داشتن آنها وجود دارد و ما در این مقاله قصد داریم برخی از این نکات طلایی را بررسی کنیم. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

هر وسیله‌ای را سر جایش بگذارید

وسایل را سر جای خود بگذارید؛ اگرچه ممکن است این نکته بسیار مشخص و واضح باشد، اما بسیاری از ما زمانی که خسته هستیم، از اینکار غفلت می‌کنیم. بله، متوجه هستیم زمانی که خسته هستید، برای تمیز کردن وقت مناسبی نیست، اما دو نکته را از ما به یادگار داشته باشید: قرار دادن هر وسیله‌ای در سر جای خود به ندرت بیشتر از یک دقیقه وقت شما را می‌گیرد و دوم اینکه هر زمان که خسته بودید، این جمله را با خود تکرار کنید: فقط 5 دقیقه دیگر کار می‌کنم و پس از آن استراحت می‌کنم. همین جلمه کلیدی به شما کمک می‌کند، گاهی اوقات حتی بیشتر از این 5 دقیقه در حال تمیز و مرتب کردن خانه باشید و پس از آن که وسایل را سرجای خودش گذاشتید، متوجه شوید که توان شما بیشتر از آن چیزی بوده که تصورش را داشتید. در واقع این ویژگی مغز است که دوست دارد هر کاری را سخت و دشوار جلوه دهد.

یک راه برای اینکه مرتب کردن خانه آسان‌تر شود، عمل کردن به این ترفند است: هربار که از اتاقی خارج می‌شوید، دوباره در آن چرخی بزنید و وسایلی که سر جایشان نیستند، را به محل اصلی بازگردانید.

هربار فقط یک اتاق را تمیز کنید 

زمانی که خانه به میزان زیادی نامرتب و کثیف شده باشد، شاید حتی فکر تمیز کردن کل خانه شما را ناراحت کند، اما اجازه دهید دو نکته را به شما آموزش دهیم:

به جای آنکه یک روز کامل را صرف تمیز کردن کل خانه کنید، در روزهای مشخصی، بخش‌هایی از خانه را تمیز کنید تا برای مثال ظرف گذشت سه تا هفت روز، تمام خانه شما به طور کامل تمیز شود.

اما اگر نمی‌توانید این شرایط را برای روزهای پشت سرهم تحمل کنید و مایلید به یکباره همه جا مرتب و تمیز شود، پیشنهاد می‌کنیم اینکار را به یک روز تعطیل موکول کنید که وقت و انرژی کافی برای اینکار داشته باشید و شاید حتی بتوانید از کمک دیگر اعضای خانواده بهره بگیرید.

البته هنوز هم راه‌حل دیگری برای تمیز کردن کل خانه در یک روز وجود دارد؛ از شرکت‌های خدماتی درخواست کنید تا به شما یک نظافتچی منزل معتبر و خوب معرفی کنند تا سر ساعت مقرر به منزل شما بیایند و در کنار نظارت شما، کار نظافت منزل را انجام دهند. حتی می‌توانید از آنها بخواهید برای چند ساعت محدود به شما کمک کنند، چرا که دستمزد آنها ساعتی است و نیازی نیست که نگران پرداخت هزینه برای تمام روز باشید.

اتاق خواب را تمیز کنید

یکی از بخش‌های مهم در خانه‌های کوچک، اتاق خواب‌ آنهاست. تمیز و مرتب نگاه داشتن این بخش، حس آرامش خوبی می‌دهد و می‌توانید اطمینان داشته باشید که محل استراحت و خواب شما تا حد مناسبی تمیز و مرتب است. اما برای اینکه اتاق خواب برای مدت طولانی تمیز بماند، سعی کنید این چند قدم را به صورت مرتب و روزانه انجام دهید:

هر روز صبح، تخت خواب خود را به طور کامل مرتب کنید و اگر ملحفه‌ها نیاز به تعویض دارند، اینکار را انجام دهید وسایل را در سرجای خود قرار دهید گردگیری کنید؛ گردگیری کردن سطوح مختلف اتاق خواب فقط با یک دستمال کوچک و اسپری تمیز کننده، تاثیر زیادی روی تمیز نشان دادن اتاق دارد. اگر اتاق به جارو کردن نیاز داشت، در اینکار تعلل نکنید. معمولا اتاق‌ها فضای کوچکتری نسبت به سالن پذیرایی دارند و جارو کردن آنها زمان بسیار کمتری از شما خواهد گرفت. علاوه بر آن، مانع از انتقال کثیفی‌ها به سایر فضای خانه می‌شود. در اتاق خواب، سبدی برای لباس‌های کثیف بگذارید تا آنها را به اطراف پرت نکنید. همچنین قرار دادن سطل زباله به ویژه در جایی از اتاق خواب که بیشتر در آنجا تردد می‌کنید، مانع از کثیف شدن زودهنگام اتاق خواهد شد. تمیزی آشپزخانه مهم است

آشپزخانه مقر فرماندهی خانه است و نظافت آن تاثیر زیادی بر تمیز ماندن سایر فضاهای خانه دارد. پس در نظافت آشپزخانه چند مورد را روزانه انجام دهید:

هیچ‌وقت اجازه ندهید ظرف‌های کثیف در سینک ظرفشویی خودنمایی کنند. اگر سینک ظرفشویی شما دوقلو است، می‌توانید صافی فاضلاب یکی از آنها را ببندید و آن را با آب و شوینده پر کنید و هر ظرفی که کثیف می‌شود را داخل آن قرار دهید تا حد خوبی شسته شوند. به این ترتیب تا آخر شب، سعی کنید تمام ظرف‌ها را بشویید و یا اینکه آنها را به ماشین ظرفشویی منتقل کنید تا این وظیفه توسط این دستگاه‌های قدرتمند انجام شود. روی کابینت‌ها را تمیز کنید تا از مرتب دیده شدن این فضا جلوگیری شود. سعی کنید هر شب و یا یک روز در میان کف آشپزخانه را جارو کرده و تی بکشید. چرا که این مکان بیش از هر جای دیگری از خانه در معرض کثیف شدن قرار دارد. در نهایت اینکه در تمیز کردن آشپزخانه از قانون 20 دقیقه استفاده کنید. بدین معنی که سعی کنید روزانه این میزان زمان برای تمیز کردن آشپزخانه صرف کنید.

برای خواندن نکات بیشتر درباره تمیز نگه داشتن آشپزخانه اینجا کلیک کنید.

اتاق نشیمن با پذیرایی را هم در نظر داشته باشید

اتاق نشیمن معمولا محل جمع شدن اعضای خانواده، تماشای تلویزیون، میل کردن تنقلات، کتاب خواندن و موارد بیشماری است که شما می‌توانید به لیست اضافه کنید. پس سعی کنید روزانه قانون مرتب کردن و گردگیری را برای این بخش هم انجام دهید. اگر نمی‌توانید گردگیری یا جارو کنید، به طور حتم کار مرتب کردن و قرار دادن وسایل در جای اصلی خود را انجام دهید تا از ازدحام و شلوغی که ممکن است در اثر غفلت شما ایجاد شود، جلوگیری شود. همچنین با اطلاع از نرخ شستشوی فرش بهتر است که شستن فرش این قسمت از خانه را به صورت دوره‌ای انجام دهید تا حس بهتری به شما منتقل شود.

موارد دیگری نیز وجود دارند که می‌توان به این لیست اضافه کرد، برای مثال تهیه وسایلی که بتوانید وسایل را سازمان‌یافته‌تر در آشپزخانه و سایر اتاق‌ها بچینید، فنگ‌شویی انجام دهید تا وسایل و لباس‌هایی که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید را از خانه خارج کنید و در نتیجه فضای بیشتری برای وسایل دیگر ایجاد شود.

 

 

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مرتب کردن خانه برای تمیز کردن تمیز کنید داشته باشید انجام دهید مرتب کردن اتاق خواب سعی کنید جای خود سر جای یک روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!

میلاد عبادی پور از لیست نهایی تیم ملی والیبال خط خورد.

طرفداری | با نظر موتا پائز ۱۸ بازیکن از امروز تمرینات خود را در کمپ تیم‌های ملی والیبال ادامه می‌دهند.

با اعلام فدراسیون والیبال و بر اساس تصمیم موریس موتاپائز، از لیست ابتدایی ۳۰ نفره دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی، ۱۸ بازیکن برای ادامه تمرینات در اردو ماندگار شدند که در بین اسامی مدعوین، خبری از نام میلاد عبادی‌ پور، کاپیتان تیم ملی نیست.

علی رمضانی، محمدطاهر وادی، مهدی رضایی، امیرحسین صداقت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، علی شفیعی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، مرتضی شریفی، امیررضا سرلک بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • مهارت بالای ماریو بالوتلی در چالش گل کوچک / فیلم
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • ژاوی: تصمیم‌ به ماندن در بارسلونا ساده بود؛ همه باید در فصل آینده پیشرفت کنیم
  • ژاوی: ماندم چون اعتماد‌به‌نفس تیم بالا رفته بود
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!