Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار قم با اشاره به فعالیت‌های شهرداری قم به مناسبت دهه کرامت، از فضاسازی محیطی در سطح شهر، راه‌اندازی کاروا‌ن‌های شادی و اجرای برنامه‌های نشاط اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به‌ضرورت و اهمیت بزرگداشت دهۀ کرامت گفت: جایگاه و منزلت دو قطب معنوی ایران اسلامی و افتخار قداست این مرزوبوم به یُمن وجود مضجع شریف حضرت امام رضا(ع) و خواهر مکرمه‌شان حضرت فاطمه معصومه(س) و فرهنگ غنی و اصیلی که به این برکت در شهرهای مشهد و قم ایجاد و در سطح کشور تسری پیداکرده، بهانه‌ای است تا ایام با سعادت ولادت این بزرگواران به‌عنوان ایام شادی و جشن سراسری معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار قم افزود: از طریق گرامیداشت این ایام و با تبیین جوانب مختلف زندگانی خاندان کرامت، علاوه بر خوشه‌چینی از این خوان پرنعمت و ایجاد فرصتی برای تبیین دوباره ظرفیت‌های نهفته در فرهنگ دینی، نشر و تعمیق آموزه‌های اخلاقی و تربیتی و ترویج ولایتمداری، چراغ راهی برای ابهامات و ایهامات در عصر جدید ایجاد می‌شود.

وی در مورد برنامه‌های شهرداری قم در راستای ترویج فرهنگ و معارف اسلامی به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت اظهار کرد: دهه کرامت دهه شادی اهل‌بیت(ع) است تا ما نیز با آوازه‌ای بلند ندای «در شادی اهل‌بیت(ع) شاد باشیم»را سر دهیم، سرود شادی بخوانیم و گامی در جهت افزایش نشاط اجتماعی برداریم، امسال نیز با شعار محوری «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت علیهم‌السلام» در تلاش هستیم تا دل‌ها را شاد کنیم و شادی‌آفرین باشیم و مِهمان سفره‌های خالی از مهر و عاطفه باشیم.

سقائیان‌نژاد یادآور شد: به همین منظور اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی-تبلیغی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای استان قم به‌ویژه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و بر اساس سند محتوایی دهه کرامت ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد و مطابق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در سطح شهر قم، شاهد فضاسازی ویژه این ایام مبارک، اجرای جشن‌ها، مراسم و کاروان‌های شادی خواهیم بود.

وی بیان کرد: همچنین در زمینه تبلیغات محیطی و برنامه‌های فرهنگی و فضای مجازی نیز اقداماتی در حوزه ارتباطات و امور فرهنگی شهرداری قم با محوریت اکران پیام‌ها و بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در دست اقدام است تا از طریق تولید و اکران محصولات رسانه‌ای نیز به سهم خود در مشارکت شهروندان در انتخابات سهیم باشیم.

شهردار قم اظهار داشت: کارگاه هنری مشترکی نیز از سوی شهرداری قم و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد و هنرمندان با محتوی ترکیبی دهه کرامت و انتخابات به خلق آثار در حوزه‌ی تولیدات رسانه‌ای، کلیپ و گرافیک خواهند پرداخت.

وی در مورد نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بزرگداشت دهه کرامت نیز تصریح کرد: جایگاه و نقش پراهمیت مساجد که در سال‌های گذشته دچار نوعی فاصله از زندگی شهروندان شده بود، در سال‌های اخیر با حضور چهره‌هایی جوان، توانا و دغدغه‌مند همراه با تفکری جهادی و رویکردهای انقلابی باعث شده تا ابعاد اجتماعی مساجد رنگ و بویی تازه پیدا کند.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه نقش مساجد به‌عنوان پایگاهی اجتماعی در جامعه امروزی ایران باید تحکیم شود عنوان کرد: تقویت این رویکرد و کمک در جهت تثبیت آن نه صرفاً در دهه مبارک کرامت، بلکه در تمام ایام سال و مناسبت‌های ملی و مذهبی می‌تواند به‌نوعی هدایت افکار عمومی جامعه را دنبال کند تا پادزهری باشد در مقابل تهدیدهای مختلفی که امروز برای اقشار گوناگون و با ابزار مختلف به‌ویژه رسانه‌ها وجود دارد.

وی ابراز داشت: فرصت حضور نوجوانان و جوانان نیز در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و استفاده از ظرفیت‌های مختلف این حوزه به‌ویژه استفاده از زبان هنر در بیان مفاهیم و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین شناخت و پرورش استعدادهای این قشر نیز ازجمله مواردی است که باید به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گیرد.

شهردار قم در پایان گفت: علاوه بر آن نگاه شبکه‌ای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور می‌تواند در فراگیری جشن‌های مناسبتی به‌ویژه در ایام دهه کرامت اثرگذار باشد و با اجرای برنامه‌هایی هماهنگ و کشوری و ناظر به دستورالعمل‌های بهداشتی و شرایط کرونایی باعث ایجاد موجی در معرفی و بزرگداشت این ایام باشد.***

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دهه کرامت شهرداری قم دهه کرامت شهردار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت

مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام اجرای ۳۵۰ برنامه را در دهه کرامت در سراسر کشور مدنظر قرار داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، عمار خسروجردی در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی برای تبیین معارف اهل‌بیت (ع) و امتداد این معارف در شهرها و جوامع است.

 وی پیگیری محتوای دهه کرامت را از مأموریت‌های جدی مجموعه آستان قدس رضوی دانست و افزود: نشاط اجتماعی، معرفت افزایی و بسط خدمت کریمانه از زیر محورهایی این شعار است که در برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی دنبال می‌شود.

 مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام اجرای 350 برنامه را در دهه کرامت در سراسر کشور مدنظر قرار داده است گفت: مهم‌ترین رویداد آستان قدس که متناسب با جایگاه امام رضا علیه‌السلام است برگزاری دومین کنگره حضرت رضا علیه‌السلام است.

 وی عنوان کرد: تا کنون بالای 50 پیش‌نشست در سراسر کشور برای کنگره حضرت رضا علیه‌السلام برگزار شده و زمینه مشارکت و احیای امر اهل‌بیت (ع) به‌وسیله این رویداد بزرگ مدنظر است.

 خسروجردی رویداد دیگر آستان قدس در دهه کرامت را برگزاری جشن ویژه شب میلاد امام رضا (ع) در خیابان امام رضا (ع) دانست و تصریح کرد: تا جایی که می‌توانیم به دنبال این هستیم که کیفیت جشن و محتوای فرهنگی آن را ارتقا دهیم تا تبدیل به رویدادی فراگیر در شهر مشهد شود.

 وی خاطرنشان کرد: رویداد دیگر جشن‌های زیر سایه خورشید است که در مناطق مختلف کشور با حضور خادمان آستان مقدس رضوی انجام خواهد شد و در حوزه خدمات اجتماعی در سراسر کشور فعال خواهند بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ایام دهه کرامت اعلام شد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان