Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:21:21 GMT

مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم سربیشه و طبس در انتخابات

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۶۰۶۳

مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم سربیشه و طبس در انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر خوش خبر ظهر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه استان خراسان‌جنوبی با اختلاف نسبت به سایر استان‌ها (اختلاف ۵-۶ درصدی) بالاترین مشارکت را در سطح کشور داشته است، اظهارکرد: ما در انتخابات ریاست جمهوری ۷۱۰ هزار تعرفه را توزیع کردیم تا همه نقاط از جمله روستاها که آخر هفته میزبان جمعیت شهری هستند، با کمبود تعرفه رو به رو نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از این تعداد ۴۰.۳ درصد تعرفه‌ها مصرف نشد و ۵۰.۷ درصد تعرفه‌ها مصرف شد.

مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم سربیشه و طبس

خوش‌خبر با اشاره به مشارکت ۷۴.۲ درصدی خراسان‌جنوبی گفت: در این دوره از انتخابات شهرستان طبس، سربیشه و خوسف بالاترین مشارکت را داشتند به گونه‌ای که مشارکت در سربیشه ۱۰۰.۷ درصد و طبس ۱۰۰.۲ درصد مشارکت و در خوسف مشارکت ۹۴.۸۱ درصد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی از ۶۰ درصد تا ۱۰۰ درصد مشارکت داشته‌ایم، ادامه‌داد: تعداد آرای صحیح در خراسان‌جنوبی ۳۹۵ هزار و ۹۳۵ رأی بوده است.

رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: در این بین آقای سید ابراهیم رئیسی ۸۱.۲ درصد آراء، عبدالناصر همتی ۵.۵ درصد آراء، محسن رضایی میرقائد ۴.۳۳ درصد آراء و آقای قاضی زاده هاشمی نیز ۲.۹۰ درصد آراء را به خود اختصاص داده است.

مشارکت ۵۱ درصدی زنان

خوش خبر با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی مشارکت زنان بیش از مردان بوده است، بیان‌کرد: ۵۱ درصد از رأی دهندگان را زنان تشکیل می‌دهند که این افزایش مشارکت زنان به واسطه برنامه‌های کاندیداها برای زنان خصوصاً زنان خانه‌دار بوده است.

وی ادامه‌داد: تعداد رأی دهندگان بین گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال ۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر (حدود ۱۵.۷ درصد آراء)، گروه ۲۵ تا ۳۵ سال نیز ۹۹ هزار و ۱۱۸ نفر معادل ۲۲.۹ درصد آراء، ۳۵ تا ۴۵ سال نیز ۹۶ هزار و ۵۲۶ نفر معادل ۲۲.۸ درصد آراء بوده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: در بین رأی‌دهندگان گروه سنی ۴۵ تا ۵۵ سال نیز ۶۶ هزار و ۲۲۸ نفر معادل ۱۵.۶ درصد آراء، گروه سنی ۵۵ تا ۶۵ سال ۴۷ هزار و ۲۱۷ نفر معادل ۱۱.۱ درصد آراء، گروه سنی ۶۵ تا ۷۵ سال نیز ۲۷ هزار و ۲۰۳ نفر معادل ۶.۴ درصد آراء و گروه سنی ۷۵ تا ۸۵ سال نیز ۱۴ هزار و ۶۹۹ نفر معادل ۳.۴ درصد آراء، و گروه سنی ۸۵ سال به بالا پنج هزار و ۳۰۷ نفر بوده است.

خوش خبر یادآور شد: در ۸۹۸ روستا برای تصدی دو هزار و ۷۵۰ کرسی اصلی شوراها با یکدیگر رقابت داشتند.

وی گفت: از آنجایی که جا به جایی جمعیت از شهر به روستا را داشته‌ایم، در روز انتخابات در زمینه تعرفه‌های سه نفر با مشکل رو به رو شدیم که تلاش کردیم این مسئله را جبران کنیم.

۷۸۴ هزار تعرفه در انتخابات شوراها توزیع شد

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۷۸۴ هزار تعرفه برای انتخابات شوراها در خراسان‌جنوبی توزیع شد، اظهار کرد: در ظرف زمانی انتخابات این میزان تعرفه استفاده شد و نگذاشتیم که مردم در رأی دادن با مشکل رو به رو شوند.

خوش خبر ادامه‌داد: ما در انتخابات الکترونیکی شوراها در شهر بیرجند در سال‌های قبل آمورش‌های لازم را می‌دادیم و حتی مانور برگزار می‌کردیم ولی امسال به واسطه شیوع کرونا نتوانستیم این قبیل برنامه‌ها را داشته باشیم.

وی گفت: برخی از دستگاه‌ها نیز در روز انتخابات با مشکل مواجه شدند که به سرعت جایگزین کردیم.

رئیس انتخابات خراسان‌جنوبی اظهارکرد: اقبال مردم خراسان‌جنوبی به حجت الاسلام رئیسی ناشی از شناخت مردم نسبت به ایشان است چرا که از مدت‌ها قبل ایشان نماینده مردم در خبرگان بوده‌اند.

کد خبر 5240054

منبع: مهر

کلیدواژه: ناصر خوش خبر انتخابات 1400 مشارکت مردمی انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا عکس استانها کرمانشاه شورای شهر انتخابات رای گیری گرگان سیدابراهیم رئیسی انتخابات شورای شهر و روستا بوشهر انتخابات ریاست جمهوری نتایج شمارش آرا انتخابات خراسان جنوبی رئیس ستاد انتخابات درصد آراء نفر معادل گروه سنی خوش خبر سال نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی انتخابات‌های بسیاری در کشور برگزار شده و مردم همواره با مشارکت بالا پای صندوق‌های رأی آمده‌اند. 

او افزود:در کشور ما مسئولان با انتخاب مردم مشخص می‌شوند و احزاب و تشکل‌های سیاسی باید مردم را به شرکت در انتخابات تشویق و نقش آنان را در عرصه های مهم کشور پررنگ‌تر کنند.

حشمتیان متذکر شد : امیدوارم که انتخابات آینده شاهد مشارکت بیشتری از مردم باشیم چرا که این دوره از انتخابات نقش پررنگی در شیوه شکل گیری مجلس و سرنوشت جامعه دارد لذا از آحاد جامعه تقاضا داریم به همه پرسی چند روز آینده بی تفاوت نباشند.

حشمتیان درباره چینش هیات رئیسه مجلس دوازدهم افزود: در مجلس دوازدهم شاهد رقابت بین جریان‌های اصولگرایی هستیم و معتقدم که اتحاد شورای وحدت و ائتلاف در شکل گیری هیات رئیسه آینده نقش پررنگی دارد .

رئیس خانه احزاب تاکید کرد: بعد از اعلام نتایج انتخابات دور دوم می‌توانیم با اطمینان بیشتری درباره ترکیب هیات رئیسه مجلس گمانه زنی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی