Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@00:19:46 GMT

در تاریکی‌ها اوژن را روشن کن

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۶۳۸۷

در تاریکی‌ها اوژن را روشن کن

در این رابطه شرکت «اوژن الکترونیک آزما» (که در ادامه به‌اختصار با نام «اوژن» از آن یاد می‌کنیم) از برترین تولیدکنندگان سامانه‌های روشنایی در کشور است که البته محصولات الکترونیکی دیگری نیز تولید می‌کند.



بهناز به‌نژاد، رئیس هیأت‌مدیره شرکت «اوژن الکترونیک آزما» درباره نحوه شکل‌گیری این شرکت به جام‌جم می‌گوید: «ما فعالیت‌مان را از سال 85 و در زمینه طراحی و تولید تجهیزات روشنایی، الکترونیکی و مخابراتی آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف ما از تأسیس مجموعه «اوژن» ارتقاء و بهبود سیستم‌ های روشنایی و الکترونیکی در کشور بوده است که با تولید محصولاتی چون انواع چراغ‌های اضطراری، انواع تایمرهای نجومی(ساعت فرمان نجومی)، انواع ایگنیتور و دستگاه تستر چراغ‌های خیابانی و منابع تغذیه سوئیچینگ ثابت و متغیر و بالاست‌های الکترونیکی ضد انفجار و بالاست‌های تغذیهAC و DC برای کاربری‌های ناوبری و صنعتی و سایر محصولات روشنایی سعی در این راستا گام برداشته‌ایم. لازم به ذکر است کلیه محصولات تولیدی شرکت دارای تاییدیه از مراکز معتبر از جمله پژوهشگاه نیرو و همچنین دارای گواهینامه CE اروپا است. همچنین برای شرکت موفق به اخذ گواهینامه‌های استاندارد کیفیت ایزو 9001 و ایزو 18001و ایزو 14001 و ایزو 10002 شده‌ایم.»

محصولات «اوژن» در یک نگاه

به‌نژاد در رابطه با محصولات مختلفی که در شرکت اوژن تولید می‌شود، اظهار می‌کند: «یکی از مهم‌ترین محصولات ما چراغ‌های اضطراری هستند که باتوجه به وضعیت اخیر شبکه برق در کشورمان و خاموشی‌هایی که در بیشتر مناطق رخ می‌دهد، این روزها به محصولی پرکاربرد تبدیل شده‌اند؛ بیشتر محصولات موجود در بازار نمونه‌های ارزان قیمت و کم‌کیفیت چینی هستند که به‌دلیل استفاده از باتری‌های سُرب-اسید در آنها، کیفیت بسیار پایینی دارند.»



وی می‌افزاید: «چراغ‌های اضطراری اوژن به‌دلیل استفاده از نسل جدید باتری‌های لیتیومی و استفاده از مبدل‌های انرژی با بازدهی بالای 97درصد به منظور بهره‌وری از حداکثر توان باتری، طول ‌عمر بسیار بالایی دارند و تقریبا تا 10 سال می‌توان از آنها استفاده کرد. از طرف دیگر اشکال و انواع متنوعی که چراغ‌های ما دارند، باعث می‌شود کارایی بسیار گسترده‌ای داشته باشند و در اماکن مختلف مانند بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مسکونی، پایگاه‌های نظامی، سازه‌های صنایع نفت و گاز، مترو، کارخانجات صنعتی و... بتوان آنها را مورد استفاده قرار داد. ضمنا این چراغ‌های اضطراری زمان شارژ شدن کوتاهی دارند و در برابر آن زمان نوردهی بالایی دارند که حدودا در بعضی از مدل‌ها به 15 ساعت می‌رسد. همچنین این محصولات همگی دارای ضمانت و خدمات پس از فروش هستند.»



این فناور داخلی در ادامه به برخی تولیدات مجموعه اوژن و مزایای آنها اشاره می‌کند و می‌گوید: «یکی دیگر از محصولات پرطرفدار ما تایمرهای نجومی است که به‌طور گسترده در بزرگراه‌ها، تابلوهای برق و پارکینگ‌ها، باغ‌ها، منازل و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این تایمرهای هوشمند قابلیت برنامه‌ریزی دارند تا براساس طول‌وعرض جغرافیایی مکانی که در آنجا نصب شده‌اند، زمان طلوع‌وغروب خورشید را مدنظر قرار داده و در زمان‌های مشخصی اقدام به روشن یا خاموش کردن چراغ‌ها کنند. در ساخت این نوع تایمرها، فناوری ویژه‌ای به‌کار رفته که نیاز آنها به باتری را ازبین برده است و همین بدون باتری بودن‌ را می‌توان اصلی‌ترین مزیت آنها درنظر گرفت.»

افزایش فروش داخلی در اوج تحریم خارجی

طبق گفته رئیس هیأت‌مدیره شرکت اوژن، تحریم‌های اقتصادی و اجتماعی ناجوانمردانه‌ای که از سوی کشورهای غربی علیه کشورمان وضع شده‌اند، نه‌تنها به مجموعه اوژن آسیبی وارد نکرده، بلکه زمینه و فرصت مناسبی برای شناخته‌شدن و بروز توانایی‌های این شرکت را به‌وجود آورده است. پیش از اعمال تحریم‌ها، معمولا بیشتر شرکت‌ها و مراکز دولتی از محصولات خارجی استفاده می‌کردند، زیرا خرید و واردکردن آنها به داخل کشور برایشان بسیار آسان و مقرون‌به‌صرفه بود؛ اما حالاامکان استفاده از تجهیزات خارجی وجود ندارد و آنها مجبور شده‌ است از تولیدات داخلی بهره‌گیری کنند.


به‌گفته به‌نژاد، این اجبار که به اذعان بسیاری از شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی درواقع نوعی توفیق اجباری بوده است، هیچ کاهشی در کیفیت قطعات و تجهیزات مورد استفاده آنها نداشته و حتی امکان پشتیبانی از این تجهیزات را نیز فراهم کرده است. قبلا یکی از بزرگ‌ترین معضلات بهره‌گیری از محصولات خارجی، دسترسی نداشتن به پشتیبانی فنی و خدمات پس‌از فروش بود که در حال حاضر این مشکل برطرف شده است. البته فروش تولیدات شرکت اوژن با توجه به برتری قیمتی نسبت به محصولات خارجی (در بعضی موارد نمونه‌های خارجی تا پنج برابر گران‌تر تمام می‌شود) حتی با لغو تحریم‌ها نیز دچار مشکل نخواهد شد؛ اما مدیران این مجموعه امیدوارند در دوران پساتحریم، بازار قطعات و محصولات داخلی آسیب نبیند و دولت با حمایت از تولیدات ایرانی، تمهیدات لازم برای عبور از تحریم‌ها را درنظر گرفته باشد.

ویژگی منحصربه‌فرد محصولات «اوژن»

به‌نژاد درباره وجه‌تمایز اصلی تولیدات شرکت اوژن در مقایسه با سایر محصولات مشابه، این‌گونه توضیح می‌دهد: «نقطه‌عطف و متمایزکننده ما نسبت به سایر رقبا این است که ما برای هر محصول تکنولوژی ساخت منحصر به فرد خود را داریم و واحد تحقیق و توسعه فعال و قوی‌ای در شرکت داریم؛ این درحالی است که سایر تولیدکنندگان معمولا از روش مهندسی معکوس بهره می‌برند و خلاقیتی در ابداع فناوری و روش‌های نوین ندارند.»

وی می‌افزاید: «اختصاصی بودن فناوری‌های به‌کار رفته در ساخت تک‌تک محصولات اوژن، منجر به افزایش انعطاف‌پذیری و تغییر و به‌روز رسانی سریع در صورت بروز مشکلاتی از جمله کمبود قطعات مصرفی در اثر تحریم‌ها و سایر موارد می‌شود؛ به این معنا که می‌توانیم در صورت نیاز هر تغییری را به سرعت در محصول ایجاد نماییم و به سرعت به روز رسانی انجام دهیم.»

او اضافه می‌کند: «این ویژگی نه‌تنها در خصوص محصولات اوژن، بلکه در رابطه با خط‌تولیدمان نیز صادق است. زیرا ما خودمان خطوط تولیدمان را طراحی کرده و ساخته‌ایم. این خصوصیت باعث می‌شود ما در تولید هر محصول جدید، ماه‌ها وقت‌مان را صرف طراحی و ساخت خط تولید اختصاصی برای آن محصول کنیم. از طرف دیگر، یکی از مهم‌ترین تجهیزات به‌کار رفته در خطوط تولید، دستگاه‌های کنترل‌کننده و تست عملکردی محصول است که ما در مجموعه اوژن، آنها را نیز خودمان تولید می‌کنیم. این کار باعث می‌شود خطوط تولید ما به اپراتور وابسته نباشد تا به‌این ترتیب احتمال بروز خطای انسانی در آنها کاملا منتفی شود. این ویژگی مانع از وابستگی به واردات خط تولید و مشکلات ناشی از واردات در زمان تحریم‌ها می‌شود.»

اطلاعات تماس با «اوژن الکترونیک آزما»

وبسایت:ojanelectronic.ir
اینستاگرام: ojanelectronic
ایمیل: ojanelectronic@gmail.com
تلفن: 02833651862 و 02832848511 و 9199296811و 02832848512
آدرس: کیلومتر20 بزرگراه قزوین - تهران شهرک‌صنعتی کاسپین ابتدای خیابان نظامی 

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نشان ایرانی 2 اوژن چراغ های اضطراری شرکت اوژن تحریم ها چراغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • موشک‌های مقاومت کریات شمونه را در تاریکی فرو برد
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • چه دلایلی ایران رادیاتور را در رادیاتور محبوب کرد؟
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!