Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:42:43 GMT

فراخوان ارسال طرح‌های تحقیقاتی به مرکز تحقیقات حلال

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۶۹۳۷

فراخوان ارسال طرح‌های تحقیقاتی به مرکز تحقیقات حلال

سازمان غذا و دارو در فراخوانی با عنوان «فراخوان طرح‌های تحقیقاتی در حوزه طیب، طاهر، سلامت، حلیت و حرمت فرآورده‌های سلامت محور و خدمات سلامت»، از تمامی موسسات تحقیقاتی و پژوهشی، مراکز آموزش عالی، متخصصین و پژوهشگران دعوت به عمل آورد تا با ارسال پیشنهادات، پروپوزال و طرح‌های تحقیقاتی خود در زمینه‌های ذکر شده، به مرکز تحقیقات حلال، این سازمان را در نیل به وظایف قانونی و حفظ و صیانت از سلامت و بهداشت جامعه یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در فراخوان «طرح‌های تحقیقاتی در حوزه طیب، طاهر، سلامت، حلیت و حرمت فرآورده‌های سلامت محور و خدمات سلامت» که به امضای دکتر محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو رسیده، آمده است؛

رییس محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

 معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری

 مسئول محترم بخش استفتائات  دفتر مقام معظم رهبری 

رییس محترم موسسه موضوع شناسی احکام فقهی

معاون محترم تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان

معاون محترم پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری

رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور

با احترام و نظر به اهمیت سلامت، طیب و طاهر بودن مواد و فرآورده‌ها و خدمات حوزه سلامت، مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران در راستای وظیفه ذاتی و مصوب درجهت ارتقای بهداشت و سلامت، حلیت و حرمت مواد و فراورده‌های دارویی، غذایی، آشامیدنی، آرایشی و ملزومات پزشکی مورد مصرف و سایر خدمات و با عنایت به تنوع روز افزون تولید و فرآوری مواد و فرآورده‌های مذکور و خدمات ارائه شده در جوامع بشری، بدین وسیله از تمامی موسسات تحقیقاتی و پژوهشی، مراکز آموزش عالی، متخصصین و پژوهشگران دعوت به عمل می‌آورد تا با ارسال پیشنهادات، پروپوزال و طرح‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مشروح ذیل به مرکز تحقیقات حلال، ما را در نیل به وظایف قانونی و حفظ و صیانت از سلامت و بهداشت جامعه یاری فرمایید.

۱-بهداشت و سلامت در تولید و فرآوری محصولات و خدمات سلامت

۲-حلیت و حرمت در تولید و فرآوری محصولات و خدمات سلامت

۳-روش‌های شناسایی و تعیین مقدار اجزای متشکله مواد و فرآورده های سلامت

۴-شناسایی تقلبات در مواد و فرآورده های سلامت

۵-چگونگی بازرسی و ارزیابی و مراحل آن در فرآیند و نظام سلامت و حلیت فرآورده ها و خدمات

۶-شیوه های نمونه برداری و آزمون مواد و فرآورده های سلامت

۷-تجارب کشورها و فرآیند صدور گواهی در زمینه حلیت و حرمت فرآورده های سلامت و خدمات

۸-حلیت و حرمت در مواد و فرآورده های اصلاح ژنتیک شده

۹-بررسی اثرات مواد بر سلامت باروشهای مختلف (بالینی و ...) 

۱۰-حلیت و حرمت در افزودنی‌های بکار رفته در فرآورده‌های سلامت

۱۱-اقتصاد سلامت، دارو، غذا، حلال و ...

۱۲-مباحث فقهی در حوزه طهارت، حلیت و حرمت فرآورده ها و خدمات سلامت

۱۳-بیمه و بانکداری اسلامی و حلال

۱۴-معماری اسلامی و حلال

۱۵-گردشگری سلامت، اسلامی و حلال

خواهشمند است دستور فرمایید، همکاران محقق و اعضای هیات علمی سازمان ها و دانشگاه های تحت نظارت، پیشنهادات و پروپوزال های تحقیقاتی خود را همراه مستندات به مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران ارسال فرمایند.

آدرس: مرکز ملی تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران-پلاک۲۴- خیابان دانش کیان- بالاتر از میدان ولی عصر ( عج)-خیابان ولی عصر ( عج )- تهران- ایران

کد پستی: ۱۴۱۵۸۴۵۳۷۱

تلفن تماس: ۸۸۹۰۹۰۳۳-۰۲۱

فکس: ۸۸۸۹۰۸۵۸-۰۲۱

آدرس پست الکترونیک: info@ halal.ac.ir

آدرس سامانه پژوهشی: research.halal.ac.ir

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرکز تحقیقات حلال فراخوان حلیت و حرمت فرآورده ها مرکز تحقیقات حلال مواد و فرآورده فرآورده های سلامت مواد و فرآورده ها طرح های تحقیقاتی خدمات سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مدیر گروه رشته علوم دامی دانشگاه ملی ملایر گفت: این طرح در دانشگاه و با هدف آموزشی و تحقیقاتی راه اندازی شده است.

سعید خلجی افزود: سالن تحقیقاتی پرورش طیور گروه علوم دامی دانشگاه ملایر مجهز به قفس‌های باطری شکل به ظرفیت هزار قطعه جوجه گوشتی، ۴۵۰ قطعه مرغ تخمگذار و ۲۴۰ قطعه مرغ مادر در هر دوره پرورش است.

او تصریح کرد: قابلیت اجرای طرح‌های مختلف آزمایشی این سالن در طیور گوشتی، تخمگذار و مادر، کبک و بلدرچین است و مجهز به قفس‌های باطری سه طبقه دارای آبخوری نیپل و دانخوری تراف با قابلیت تنظیم ارتفاع، منبع آب جهت اندازه‌گیری مصرف آب و سینی‌های جمع‌آوری فضولات گالوانیزه است.

مدیر گروه رشته علوم دامی دانشگاه ملی ملایر گفت: از قابلیت‌های این سالن امکان انجام انواع آزمایش‌های مربوط به تعیین نیاز مواد مغذی مورد نیاز طیور همچون پروتئین، اسید‌های آمینه، مواد معدنی و ویتامین‌ها و نیز انجام آزمایش‌های مربوط به اندازه‌گیری قابلیت هضم مواد خوراکی و ابقاء مواد مغذی است.
سعید خلجی افزود: سیستم نور سالن از طریق لامپ‌های LED تعبیه شده در ارتفاع مختلف بوده، به نحوی که نور بطور یکنواخت در بین طبقه‌های مختلف قفس‌ها روشنایی ایجاد کند.

او تصریح کرد: سیستم تهویه سالن شامل ۲ عدد فن ۹۰ جهت تخلیه هوا و یک عدد فن ۳۰ برای گردش هوای بین طبقات قفس است و بسته به سن جوجه‌ها توسط تایمر تعبیه شده روشن و خاموش می‌شود.

مدیر گروه رشته علوم دامی دانشگاه ملایر گفت: از مزایای این سالن امکان انجام طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز صنعت طیور با دقت و صحت بالا است و نتایج و داده‌های بدست آمده از آزمایش‌های صورت گرفته بر روی طیور مختلف در این سالن می‌تواند در مزارع تجاری سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان