Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که عزل و نصب‌های اشرف غنی همزمان با سقوط سریالی شهرستان‌های افغانستان ادامه دارد، پنج شهرستان دیگر در ولایت «تخار» نیز در حملات طالبان سقوط کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «وفی‌الله رحمانی» رئیس شورای ولایتی «تخار» اعلام کرد که پس از سقوط شهرستان «بهارک»، شهرستان‌های «بنگی»، «چال»، «هزارسمچ»، «ینگی‌قلعه» و «نمک‌آب» نیز به تصرف طالبان درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سقوط سریالی این شهرستان‌ها‌ درحالی جریان دارد که رئیس جمهور افغانستان روز گذشته در حکم‌های جداگانه‌ای «بسم‌الله محمدی» را به‌عنوان سرپرست وزارت دفاع و «عبدالستار میرزکوال» را به‌عنوان سرپرست وزارت کشور منصوب کرد.

گفتنی است که طی دو ماه گذشته بیش از 30 شهرستان و قرارگاه نیروهای امنیتی به تصرف طالبان درآمده است.

برخی مقامات دولتی می‌گویند که در برخی موارد شهرستان‌ها و قرارگاه‌ها با میانجیگری متنفذان محلی به طالبان واگذار شده است.

سقوط شهرستان «اوبه» در غرب افغانستان در حمله طالبانشهرستان «گرشک» در جنوب افغانستان سقوط کرداخبار ضد و نقیض از سقوط چند شهرستان دیگر در افغانستان

از سوی دیگر، دولت افغانستان همواره با بی اهمیت جلوه دادن حملات طالبان، تاکید کرده است که نیروهای امنیتی «عقب نشینی تاکتیکی» انجام می‌دهد و این ناتوانی، انتقادهای چهره‌های سیاسی در این کشور را افزایش داده است.

براساس گزارش‌ها، گفته می‌شود که تسلیم شدن نیروهای امنیتی معمولاً کار کمیته «دعوت و ارشاد» طالبان است که پس از قطع راه‌ها و خطوط تدارکاتی با فرماندهان نظامی افغان یا خانواده‌های آن‌ها تماس می‌گیرند و پیشنهاد می‌دهند که زندگی و امنیت آن‌ها را به ازای تسلیم شدن مواضع، سلاح و مهمات تامین می‌کنند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد طالبان اخبار افغانستان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان

اداره ملی خط آهن طالبان از جابجایی بیش از ۷۴ هزار تُن کالا در یک هفته گذشته از طریق خطوط آهن افغانستان خبر داد.

به گفته این اداره این کالاها از طریق خطوط آهن هرات – خواف، تورغندی، آقینه و حیرتان جابجا شده است.

اداره ملی خط آهن طالبان گفت در اوایل هفته جاری هم برای اولین بار کالای اففغانستان از طریق خط اهن از مسیر ایران به ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان