Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:00:25 GMT

انفجار مخزن خودرو سواری در جایگاه سوخت سی ان جی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۷۲۲۱

انفجار مخزن خودرو سواری در جایگاه سوخت سی ان جی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی قانع درباره جزئیات این حادثه عنوان کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر بروز انفجار در یک جایگاه عرضه گاز سی ان جی، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه سه با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، ساعت 11:27 دقیقه امروز به خیابان مسلم رهسپار شدند.

وی ادامه داد: مخزن غیر استاندارد گاز سی ان جی یک دستگاه خودرو پژو 206 صندوقدار در حین سوخت گیری دچار  انفجار شده و بر اثر شدت این حادثه قسمتی از کابین این خودرو تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانع در ادامه گفت: نیروهای آتش نشانی بی درنگ با قطع جریان برق جایگاه و تخلیه کامل جایگاه سوخت، محل حادثه را ایمن سازی کردند و با استفاده از تجهیزات مخصوص مشغول شستشوی بنزین و روغن جاری شده بر روی سطح جایگاه شدند.

این مقام مسئول بیان کرد: به دلیل رعایت فاصله ایمن از جایگاه سوخت، توسط راننده خودرو و افراد حاضر در محل حادثه، خوشبختانه به هیچکس آسیبی نرسید.

گفتنی است به منظور حفظ ایمنی رانندگان، سرنشینان و سایرین باید به رعایت چند نکته در حین سوختگیری خودرو توجه ویژه داشت:

-هنگام مراجعه به جایگاه سوخت سی ان جی باید پیش از سوختگیری کلیه سرنشینان را از خودرو پیاده نموده و به محل‌هایی تعیین شده در نقاط ایمن جایگاه هدایت نمائید.

-اپراتورهای آموزش دیده باید مسئول سوختگیری باشند و نصب و جدا کردن نازل سوختگیری به خودرو را برعهده داشته باشند، لذا به هیچ وجه عملیات سوختگیری به تنهایی نباید انجام گیرد.

- به تصاویر، تابلو و همچنین نکات ایمنی که در محوطه جایگاه نصب شده از جمله «علامت نکشیدن سیگار»، «رعایت فاصله ایمنی»، «رانندگان عزیز، برای ایمنی بیشتر شما یادآور می شویم که فشار سوخت گیری هیچگاه نباید از دویست بار بیشتر شود.» و … باید توجه نمود.

-جهت انجام امور مربوط به سیستم گازسوز خودرو باید حتماً به مراکز مجاز مراجعه نمود.

- داشتن برچسب معتبر سوختگیری برای استفاده از گاز طبیعی در جایگاه ها الزامی است.

-هرگونه برشکاری، جوشکاری یا تعمیر مخزن، بلافاصله در اولین سوختگیری باعث انفجار مخزن خواهد شد.

- سیگار کشیدن و استفاده از تلفن همراه در جایگاه سوخت گاز اکیدا ممنوع است.

انتهای پیام/ن
 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان اتش نشانی شیراز اتش سوزی جایگاه سی ان جی جایگاه سوخت سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) برخورد شدید مینی‌بوس با دیوار حسینه به خاطر نقص فنی

سید عقیل موسوی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: حوالی ظهر روز شنبه یک دستگاه مینی‌بوس از بن به سمت اصفهان در حرکت بود که در ورودی شهر هوره به‌علت نقص فنی و ناتوانی راننده در کنترل خودرو رها می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: این مینی‌بوس پس از وارد کردن خسارت به چهار دستگاه خودرو سواری با دیوار حسینیه هوره برخورد می‌کند و باعث تخریب دیوار شد.

موسوی به آسیب چهار سرنشین این مینی‌بوس شامل ۲ آقا و ۲ خانم اشاره و تصریح کرد: به‌علت برخورد مینی‌بوس با خودرو‌های سواری واقع در مسیر یک کودک هم که داخل یکی از سواری‌ها بود دچار آسیب شد.

وی با اشاره به حضور به‌موقع نیرو‌های راهداری، جمعیت هلال‌احمر، اورژانس و فرماندار در محل حادثه یادآور شد: هر پنج مصدوم بلافاصله به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد منتقل شدند و خوشبختانه این حادثه خسارت فوتی نداشت.

موسوی اظهار داشت: هیچکدام از سرنشینان مینی‌بوس اهل استان چهارمحال و بختیاری نبوده‌اند.

هوره در ۴۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انفجار در خودرو کاروان گارد پادشاهی عربستان
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 
  • نجات مصدومان حادثه واژگونی خودرو و ریزش بنزین در رشت
  • (ویدئو) برخورد شدید مینی‌بوس با دیوار حسینه به خاطر نقص فنی
  • مینی بوس ترمز برید و به حسینیه برخورد کرد!
  • وقوع حادثه رانندگی در شهر هوره
  • واژگونی خودرو سواری در شهرستان اردل
  • گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی
  • سقوط خودرو در محور مهاباد- ارومیه ۳ فوتی و مصدوم برجای گذاشت