Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@20:42:23 GMT

مشارکت در این دو شهر ۱۰۰ درصد بوده است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۹۶۳۷

مشارکت در این دو شهر ۱۰۰ درصد بوده است

ناصر خوش خبر ظهر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه استان خراسان‌جنوبی با اختلاف نسبت به سایر استان‌ها (اختلاف ۵-۶ درصدی) بالاترین مشارکت را در سطح کشور داشته است، اظهارکرد: ما در انتخابات ریاست جمهوری ۷۱۰ هزار تعرفه را توزیع کردیم تا همه نقاط از جمله روستاها که آخر هفته میزبان جمعیت شهری هستند، با کمبود تعرفه رو به رو نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از این تعداد ۴۰.۳ درصد تعرفه‌ها مصرف نشد و ۵۰.۷ درصد تعرفه‌ها مصرف شد.

خوش‌خبر با اشاره به مشارکت ۷۴.۲ درصدی خراسان‌جنوبی گفت: در این دوره از انتخابات شهرستان طبس، سربیشه و خوسف بالاترین مشارکت را داشتند به گونه‌ای که مشارکت در سربیشه ۱۰۰.۷ درصد و طبس ۱۰۰.۲ درصد مشارکت و در خوسف مشارکت ۹۴.۸۱ درصد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی از ۶۰ درصد تا ۱۰۰ درصد مشارکت داشته‌ایم، ادامه‌داد: تعداد آرای صحیح در خراسان‌جنوبی ۳۹۵ هزار و ۹۳۵ رأی بوده است.

رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: در این بین آقای سید ابراهیم رئیسی ۸۱.۲ درصد آراء، عبدالناصر همتی ۵.۵ درصد آراء، محسن رضایی میرقائد ۴.۳۳ درصد آراء و آقای قاضی زاده هاشمی نیز ۲.۹۰ درصد آراء را به خود اختصاص داده است.

۲۷۲۷

کد خبر 1527460

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سیدابراهیم رئیسی خراسان جنوبی درصد آراء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌ها برگزار می‌شود؟

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برپایی انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: این دور از انتخابات در ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود، در ۲۲ حوزه انتخابیه ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است.
 
 وی افزود: انتخابات ۲۱ اردیبهشت، در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در صورت بروز اختلال و مشکل در روند برگزاری انتخابات الکترونیک، چه تدبیری اتخاذ شده، اظهار کرد: وزارت کشور برای این ۸ حوزه، تعرفه کاغذی هم ارسال کرده که در صورت بروز هرگونه مشکلی، شیوه رأی‌گیری در آن حوزه تغییر خواهد کرد.

نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

اسلامی با اشاره به شکل برگه تعرفه‌های رأی، گفت: در مرحله اول به دلیل برگزاری همزمان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، تعرفه‌ها یکپارچه بود، اما در مرحله دوم فقط برگه تعرفه رأی مختص انتخابات مجلس است، بر این اساس تعرفه دور دوم انتخابات کوچک‌تر و به سبک ایرانی اسلامی طراحی شده است.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین از چاپ و ارسال تعرفه‌های دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس به استان‌های مربوط خبر داد و تأکید کرد: درباره تعرفه‌های انتخاباتی مشکلی وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت صفر بامداد ۱۳ اردیبهشت در فضای حقیقی و مجازی آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد. دستورالعمل تبلیغات و قانون مرتبط با تبلیغاتی که در مرحله اول اطلاع‌رسانی شده، ملاک خواهد بود، لذا از نامزدها انتخابات می‌خواهیم براساس آن عمل کنند.
 
اسلامی تأکید کرد: نامزدهای انتخابات حتما باید وارد سامانه مالی انتخابات شوند و منابعی که برای تبلیغات در اختیار گرفته‌اند ثبت کنند، همچنین نامزدها سعی کنند هزینه‌های انتخاباتیشان از سقف مصوب بالاتر نرود.
 
وی گفت: سامانه انتخاب ایران، برای اطلاع مردم از زندگینامه، شرح حال و سوابق نامزدهای دوازهمین دوره انتخابات مجلس در نظر گرفته شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت از سابقه کاری نامزدهای مورد نظر خود مطلع شوند.
 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: کسانی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند.

دیگر خبرها

  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌ها برگزار می‌شود؟
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد