Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@03:38:38 GMT

بدون تضمین عهد آمریکا، توافقی صورت نمی‌گیرد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۰۴۸۱

سرپرست تیم مذاکره کننده ایران در وین گفت: یکی از مباحث ما در این مذاکرات، ایجاد اطمینان نسبت به عدم تکرار اقدام آمریکا در ترک برجام است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سید عباس عراقچی سرپرست تیم مذاکره کننده ایران در پایان دور ششم مذاکرات وین گفت: به نظر من وزن موضوعات حل شده خیلی بیشتر از مسائل حل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امروز با برگزاری یک جلسه کمیسیون مشترک، دور ششم از مذاکرات وین خاتمه یافت و ما در پایان این جلسه به یک جمع‌بندی از مجموعه مذاکرات فشرده‌ای که در روز‌های گذشته انجام شد، رسیدیم.

وی گفت: همه هیئت‌ها اذعان داشتند که پیشرفت‌های نسبتا خوبی صورت گرفته است و همگی بر جدیت خود برای ادامه مسیر و دستیابی به یک توافق تفاهم داشتند، اما در همین راستا قبول دارند که برخی مسائل کلیدی باید از سوی مراجع تصمیم‌گیری در کشور‌ها بررسی‌ شود.

وی ادامه داد: پیشرفت ما از این نظر خوب بوده که هم متون بسیار زیادی آماده شده و متونی هم که آماده نیست دارای وضعیت مشخص شده‌ای است که اختلافات را به طور مشخص نشان می‌دهد و این موضوع به تصمیم گیران کمک می‌کند تا متوجه شوند در چه مرحله‌ای از تصمیم گیری قراردارند.

عراقچی اضافه کرد: ما مسیر زیادی را تاکنون طی کرده‌ایم و به پایان مسیر نزدیکتر شده‌ایم، اما این راه باقی مانده از مسیر، مسیر ساده‌ای نخواهد بود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه بیان کرد: امیدوارم اگر طرف‌های مقابل بتوانند تصمیمات خود را اتخاذ کنند می‌توانیم به توافقی دست یابیم که مطلوب ما خواهد بود.

وی گفت: مواضع ما از ابتدای مذاکرات هیچ‌گونه تغییری نکرده است و خواهان رفع همه تحریم‌ها هستیم و همین‌طور راستی آزمایی آنها و بازگشت ایران به تعهدات خود در برجام.

عراقچی بیان کرد: نمی‌توان گفت که دور آتی، دور نهایی خواهد بود، زیرا همه چیز به تصمیمات طرف‌های مقابل بستگی دارد، اما مطمئن هستم که دور هفتم دور بسیار سختی خواهد بود.

سرپرست تیم مذاکره کننده ایران در وین تأکید کرد: ما در مذاکرات وین اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران و منافع ملی را دنبال می‌کنیم که به طور حتم برای رؤسای جمهور دولت دوازدهم و دولت سیزدهم آنچه اهمیت دارد دستیابی به منافع ملی است و زمان در اینجا خیلی اهمیتی ندارد، اما هرچه این مهم، سریعتر به نتیجه برسد آثار رفع تحریم‌ها زودتر در کشور نمایان می‌شود.

وی بیان کرد: ما وقتی توافق خواهیم کرد که به خواسته‌ها، منافع و مواضع اصلی و قطعی ملی رسیده باشیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: طبیعی است که یکی از مباحث جدی در این مذاکرات ایجاد اطمینان نسبت به عدم تکرار عملکرد دولت آمریکاست که ما در این زمینه به تضمین نیازمندیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: مذاکرات وین ، برجام ، تحریم ایران ، رفع تحریم ها

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مذاکرات وین برجام تحریم ایران رفع تحریم ها مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان علی جوان حاذق خواه فرماندار شهرستان رامیان گفت: صبح دیروز بر اثر بارندگی‌های شدید و قابل توجه مسیر ورودی روستای کشکک رامیان سست شد و دچار رانش شد، اما خسارتی در پی نداشت.

او افزود: مسیر ورودی روستای کشکک رامیان در سال ۹۶ نیز به طول ۵۰ متر دچار رانش شده بود که پس از آن کار دیواره سازی آن به همت اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده بود.

فرماندار رامیان گفت: امروز مسئولان بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و مدیریت بحران از این منطقه بازدید کردند قرار شد کار مطالعاتی برای ترمیم و راه‌های جلوگیری از رانش انجام شود.

 براساس اعلام هواشناسی ۱۰۴ میلی‌متر بارش از رامیان گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران