Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@22:42:00 GMT

نگهداری مهاجران در زندان‎‌های فدرال و ایالتی آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۲۸۷۲

نگهداری مهاجران در زندان‎‌های فدرال و ایالتی آمریکا

افزایش بازداشت مهاجران در آمریکا باعث استفاده زندان‎های فدرال و ایالتی برای نگهداری آنها شده است.

به گزارش مشرق، مقام‎های یک زندان در ایالت تگزاس آمریکا، می‎گویند که زندانیان خود را از یک زندان ایالتی منتقل می‌کنند تا در میان تلاش‌های مداوم «گِرگ آبوت»، فرماندار تگزاس، برای مهار تعداد مهاجران ورودی از آمریکای مرکزی، ظرفیتی را برای نگه داشتن مهاجران بازداشت شده در این زندان، ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «الجزیره»، «جرمی دزل»، سخنگوی سازمان دادگستری جنایی تگزاس، اعلام کرد که اداره زندان این ایالت، شروع به انتقال زندانیان از زندان «دولف بریسکو» در شهر «دیلی»، به سایر زندان‌ها کرده است.

بیشتر بخوانید: اقدام آمریکا در اجرای اعدام‎‌های مختلف

به گفته وی، «ایالت تگزاس همچنان به مقابله با هجوم بی سابقه مهاجران غیرقانونی از مرزهای جنوبی می‌پردازد.»

طبق داده‌های اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، بیش از ۱۸۰ هزار مهاجر در ماه می‌، تلاش کردند از مرز آمریکا عبور کنند، که بالاترین رقم در طول ۲۰ سال گذشته است.

«آبوت»، اخیرا اعلام کرد که زندان‌های این ایالت به دنبال فضای اضافی برای قرار دادن تعداد بیشتری از افراد دستگیر شده هستند.

وی افزود که ۲۵۰ میلیون دلار پول دولت را به عنوان پیش پرداخت برای ادامه ساخت دیواری در مرز تگزاس با مکزیک، هزینه خواهد کرد.

ـدونالد ترامپ»، ساخت دیواری در امتداد مرز را آغاز کرده بود و گفته بود که این کار برای جلوگیری از ورود مهاجران و جنایتکاران به آمریکا ضروری است. 

بیشتر بخوانید: افزایش خودکشی زندانیان در زندان‌‎های آمریکا

وی همچنین مدعی شده بود که مکزیک هزینه ساخت این دیوار را پرداخت خواهد کرد؛ اما مکزیک هزینه آن را پرداخت نکرد.

در عوض، دولت ترامپ مبلغ ۱۶.۴۵ میلیارد دلار پول فدرال را برای تامین بودجه ساخت و ساز این دیوار که هرگز به پایان نرسید، اختصاص داد.

در تاریخ ۲۰ ژانویه، یعنی اولین روز ریاست جمهوری «جو بایدن»، وی طرحی اجرایی را صادر کرد که بر اساس آن ساختن دیوارها متوقف شد.

بایدن در این رابطه گفته بود «یک دیوار بزرگ که تمام مرزهای جنوبی را پوشانده است، یک راه حل جدی سیاسی نیست.»

دستور بایدن، نخستین اقدام  طی یک سلسله اقدامات برای خنثی کردن بسیاری از محدودیت‌های مهاجرتی دولت ترامپ بود.

با این وجود سیاست‌های بایدن باعث هجوم ده‌ها هزار مهاجر به مرزهای جنوبی آمریکا شده است.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انتخابات 1400 آمریکا جو بایدن حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد نوعی از پوشش گیاهی بیش از تصور پژوهشگران به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند.

با تشدید گرمایش جهانی خشکسالی، سیل و آتش‌سوزی در سراسر جهان، دانشمندان در غرب ایالات متحده برای کمک به جبران برخی از آسیب‌ها به این نوع از پوشش گیاهی که به عنوان جوندگان مشهور هستند، روی آورده‌اند.

محققان دانشگاه ایالتی بویز یوتا و دانشگاه ایالتی یوتا از داده‌های ماهواره‌ای برای شناسایی جریان‌هایی استفاده کرده‌اند که می‌توانند برای تقویت پوشش گیاهی، دوباره معرفی شوند و گسترش یایند. دانشمندان همچنین در حال ثبت چگونگی تغییر فراوانی آب و پوشش گیاهی مجاور آنها به عنوان معیاری برای سلامت محیط‌زیست هستند.

جودی برانت، دانشیار دانشگاه ایالتی بویز که رهبری تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد، می‌گوید: ارزش واقعی استفاده از داده‌های ماهواره‌ای برای نظارت این است که برای افرادی به کار می‌رود که روی زمین سخت کار می‌کنند و پروژه‌هایی مانند افزایش دسترسی به آب، افزایش زیستگاه ماهی‌ها و گونه‌ها را اجرا می‌کنند. 

در بیانیه قبلی ناسا گفته شده است که داده‌های ماهواره‌ای برای تعیین کمیت تأثیر این نوع از جوندگان بر اکوسیستم‌های محلی نشان از اثرگذاری قابل توجه آنها داشته است و هرچه آنها را حفظ و گسترش دهیم می‌توانیم در مقیاس بزرگ‌تری از وجود آنها برای مقابله با تغییر اقلیم بهره ببریم.

طبق دیتای یکی از مقاله‌های نیویورک تایمز، این نوع پوشش گیاهی «سلاح‌های خزدار انعطاف‌پذیری آب و هوا» هستند. آنها به طور طبیعی اطراف سدها، بر روی رودخانه‌ها و نهر‌ها به وجود می‌آیند و جریان آبی را که در منطقه فوران می‌کند، کاهش می‌دهند. پوشش گیاهی سبز را تقویت می‌کنند و به نوبه خود خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و اثرات خشکسالی و سیل را نیز کاهش می‌دهند. 

دانشمندان مکررا تاثیر این نوع پوشش گیاهی را بررسی و تاکید کرده‌اند، گسترش آنها فراتر از تصور آنها اثرگذار است و با تغییر اقلیم مبارزه می‌کند.

پوشش گیاهی مذکور تا اواخر دهه ۱۸۰۰ در دریاچه‌ها، نهر‌ها و مرداب‌های سراسر آمریکای شمالی رایج بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم)
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند