Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@03:55:27 GMT

سالیوان چین را به انزوای جهانی تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۴۴۸۸

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: این همان کار دیپلماتیک است؛ هدایت کشورهای جهان، فشار سیاسی و دیپلماتیک روی چین که اصلی ترین بخش تلاش ماست تا در نهایت چین را مقابل یک انتخاب سخت قرار دهیم. "اینکه به شکل مسوولانه ای اجازه تحقیقات درباره منشاء کرونا را میدهید یا اینکه با انزوا در جامعه بین المللی مواجه می شوید".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشاور امنیت ملی آمریکا توضیح نداد که پکن چطور در جریان تحقیقات قبلی اجازه شفافیت نداده بود، به ویژه اینکه پکن به تیم کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اجازه تحقیقات داد. تیم کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به این نتیجه رسید که بعید است ویروس از یک آزمایشگاه نشات گرفته باشد و گفت که شاید این پاندمی مرگبار از طریق حیوانات وحشی به انسان منتقل شده است.

آنچه سالیوان بیان کرد، این است که ایالات متحده برای تحقیقات درباره منشاء کرونا تنها روی چین اتکا ندارد. او گفت: رئیس جمهور (جو بایدن) از طریق تجزیه و تحلیل ما، تلاش های جامعه اطلاعاتی ما که او هدایت میکند و از طریق کار دیگری که با متحدان و شرکا انجام خواهیم داد، برای ادامه فشار در هر جبهه ای کار میکند تا اینکه ته و توی این قضیه را درآوریم که این ویروس چگونه وارد جهان شده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین یکشنبه به شبکه خبری سی.ان.ان گفت، در شرایطی که واشنگتن خواستار تحقیقات درباره منشاء پاندمی کروناست، تهدید یا التیماتوم علیه چین صادر نمیکند. سالیوان گفت که رویکرد آمریکا دووجهی است.

به گفته او، یک مسیر همان ارزیابی جامعه اطلاعاتی است که جو بایدن دستور داده است و مسیر دوم یک تحقیقات بین‌المللی به رهبری سازمان جهانی بهداشت است و برای آن بایدن متحدان کشورش را به نحوی همصدا کرده که بگویند باید به چین دسترسی باشد، اینکه به اطلاعات دسترسی وجود داشته باشد و مشخص شود که در آنجا چه اتفاقی افتاده است.

سالیوان گفت: ما در این مرحله تهدید یا التیماتوم صادر نمیکنیم. کاری که میخواهیم انجام دهیم جلب حمایت جامعه بین المللی است. و اگر مشخص شد که چین از انجام وظایف بین المللی امتناع میکند، ما باید واکنش هایمان را در این مرحله بررسی کنیم. این رویکرد تا حدی به چین آزادی عمل می دهد تا انتخاب کند چطور میخواهد به درخواستهای بین المللی پاسخ دهد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کیفرخواست برای‌ متهم قتل پزشک ماهشهری

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر از صدور کیفرخواست در خصوص پرونده قتل پزشک ماهشهری خبر داد.

مهدی محمدی اظهار کرد: سی‌ام بهمن ماه گذشته فردی با تصمیم قبلی و به علت اختلافات شخصی یک پزشک عمومی را در مطبش با ضرب گلوله به قتل رساند و متواری شد.

محمدی با اشاره به دستورات رئیس کل دادگستری استان خوزستان در خصوص موضوع امنیت روانی جامعه و برخورد قاطع و سریع با جرائم خشن، گفت: پس از اطلاع از موضوع بلافاصله با حضور بازپرس در صحنه قتل و بررسی شواهد موجود، پرونده تشکیل و تحقیقات به سرعت آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات اولیه و شناسایی متهم، فرد مظنون در کمترین زمان ممکن دستگیر و پس از بازداشت به جرم خود اعتراف و نحوه قتل و علت آن را تشریح ‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر با بیان اینکه مبارزه با فساد و برخورد مصداقی با جرائم خشن و تأمین امنیت روانی جامعه با دقت نظر و سرعت عمل، از اولویت برنامه‌های این دادستانی است، گفت: پرونده پس از تکمیل تحقیقات ظرف دو ماه با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان خوزستان ارسال شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد
  • دیوان لاهه خواهان توقف تلاش‌ها برای تضعیف این نهاد شد
  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه
  • مخالفت سوئد با تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار «نورد استریم»
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد
  • روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • تهدید رژیم صهیونیستی به انتقام از دادگاه کیفری بین‌المللی
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • صدور کیفرخواست برای‌ متهم قتل پزشک ماهشهری