Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:00:09 GMT

کرونا ماده خاکستری مغز را کاهش می دهد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۵۶۵۱

کرونا ماده خاکستری مغز را کاهش می دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، براساس تحقیقی جدید روی اطلاعات جمع آوری شده توسط «یو کی بی وبانک»، ممکن است بهبودیافتگان کووید ۱۹ طی گذر زمان با کاهش ماده خاکستری مغز روبرو شوند.

در آزمایشی بلند مدت با شرکت ۷۸۲ داوطلب، اسکن‌های مغزی داوطلبان قبل از همه گیری کووید ۱۹ بررسی شد. محققان برای قیاس میان اسکن‌های مغزی قبل و بعد از پاندمی کرونا، از ۳۹۴ بهبودیافته بیماری کووید ۱۹ و ۳۸۸ فرد سالم دیگر دعوت کردند تا دوباره اسکن مغزی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها متوجه تأثیرات ویروس کرونا بر ماده مغزی انسانی و از بین رفتن ماده خاکستری در بخش‌هایی از مغز بهبودیافتگان از کووید ۱۹ شدند.

البته باید اشاره کرد این تحقیق هنوز توسط محققان دیگر بررسی نشده است.

ماده خاکستری مغز بخشی از سیستم عصبی مرکزی است و در اصل تمام فعالیت‌های مغز را کنترل می‌کنند. ماده خاکستری می‌تواند حرکات، حافظه و احساس را کنترل کند، بنابراین ناهنجاری ماده خاکستری مغز روی مهارت‌های ارتباطی و سلول‌های مغزی تأثیر می‌گذارد.

این تحقیق نشان می‌دهد از بین رفتن ماده خاکستری در بخش‌های مرتبط با حافظه مغز احتمالاً ریسک ابتلای فراموشی در بیمار را در بلند مدت افزایش می‌دهد.

این حالی است که سال گذشته تحقیق منتشر شده در نشریه لنست نشان داد عفونت کووید ۱۹ احتمالاً به مغز آسیب می‌رساند و به اختلالات بلند مدت مانند سکته یا علائم فراموشی منجر می‌شود.

بیشتر شرکت کنندگان در تحقیق جدید علائم کووید ۱۹ معتدلی داشتند یا بدون علائم بودند.

کد خبر 5240768 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: کووید 19 تحقیقات علمی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان نوآوری انتخابات 1400 فناوری فضایی شرکت مخابرات ایران فضانوردان گوگل شرکت های دانش بنیان فناوری نانو ایرانسل نمایشگاه الکامپ پیام تبریک ماده خاکستری مغز کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که پرینتر لنوو Xiaoxin Panda Printer Pro با قیمت 138 دلار وارد بازار چین شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت لنوو یک پرینتر لیزری جدید به نام Xiaoxin Panda Printer Pro را در چین عرضه کرده است، این محصول نسبت به پرینتر Xiaoxin Panda که برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد، ارتقا یافته است، محصول جدید دارای طراحی سبک وزن و زیبا است و برای استفاده در منزل یا محل کار مناسب است، وزن آن تقریباً ۶.۵ کیلوگرم است.

پرینتر لنوو Xiaoxin Panda Printer Pro از شبکه Wi-Fi, دوبانده برای چاپ کارآمد پشتیبانی می‌کند، همچنین از شبکه دو بانده ۲.۴ یا ۵ گیگاهرتزی بهره می‌برد، این پرینتر با چندین روتر برای اتصال طولانی‌تر سازگار است؛ پرینتر یادشده را می‌توان از طریق چند گزینه اتصال از جمله USB، برنامه Zhixiangija و NFC به رایانه یا تلفن همراه متصل کرد؛ این محصول قابلیت‌های چاپ، اسکن و فتوکپی را ارائه می‌دهد، از اسکن رنگی نیز پشتیبانی می‌کند، اما چاپ و فتوکپی فقط به صورت سیاه و سفید است، اسکن رنگی آن دارای حداکثر وضوح 4800dpi و دقت چاپ 1200dpi است.

نحوه استفاده از پرینتر لنوو Xiaoxin Panda Printer Pro بسیار آسان است، به طوری که حتی کودکان و افراد مسن نیز می‌توانند با آن کار کنند؛ قیمت پرینتر یادشده ۱۳۸ دلار ارزیابی شده است.

کد خبر 748601

دیگر خبرها

  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند