Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، کیقباد قنبری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از آغاز خرید تضمینی گندم در استان از فردا خبر داد و گفت: 15 مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های ده‌گانه استان در نظر گرفته شده که از این تعداد 14 مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی است.

مدیرعامل شرکت غله چهارمحال و بختیاری قیمت پایه خرید تضمینی گندم را 5 هزار تومان عنوان کرد و افزود: بسته به افت محصول این مبلغ در بازه 4 هزار و 700 تا 5 هزار و 250 تومان کم یا زیاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما گندم را هر کیلو 5 هزار تومان از کشاورز خریداری می‌کنیم، 665 تومان به کارخانه می‌فروشیم و کارخانه آرد تولیدی را هر کیلو 820 تومان به نانوا می‌فروشد و در واقع این مابه‌تفاوت یارانه دولت برای کاهش وابستگی است.

قنبری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما از خرید تضمینی گندم 20 تا 30 هزار تن است که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت غله چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با توجه به کاهش بارندگی‌ها در دو سال اخیر حدود 50 درصد نیاز کشور به گندم از خارج وارد می‌شود، عنوان کرد: نیاز سالانه کشور به گندم حدود 10 تا 11 میلیون تن است.

وی با اشاره به اینکه اداره غله فقط تأمین‌کننده چهار کالای اساسی شامل شکر، آرد و گندم، برنج و روغن و نظارت با سایر ارگان‌هاست، توضیح داد: تعیین قیمت اجناس با غله نیست و قیمت را سازمان حمایت از مصرف‌کننده و ستاد تنظیم بازار مشخص می‌کند.

قنبری عنوان کرد: موجودی برنج استان در حال حاضر یک هزار و 500 تن، شکر سفید 4 هزار و 913 تن، شکر خام 6 هزار و 352 تن و روغن یک هزار و 422 تن و در حال توزیع است.

مدیرعامل شرکت غله چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مصرف ماهانه گندم در استان بین 10 تا 11 هزار تن است، گفت: با ورود عشایر سهمیه گندم استان بالا می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری آخرین استانی است که گندم آن برداشت می‌شود پول کشاورزان با کمی تاخیر پرداخت می‌شود که امسال این تاخیر کوتاه‌تر خواهد بود.

قنبری با بیان اینکه عمده انبارهای گندم استان استاندارد است و ضدعفونی‌ها انجام شده است، افزود: در حال حاضر برای یک ماه گندم ذخیره در استان داریم و بخشی از 25 هزار تن مجوز خرید گندم از سایر استان‌ها وارد شده است و لذا تا مردادماه گندم استان تأمین است.

مدیرعامل شرکت غله چهارمحال و بختیاری در پایان مصرف آرد شهری را 3 هزار و 600 تن و مصرف آرد روستایی را 3 هزار و 300 تن عنوان کرد و گفت: تمام این مقدار از داخل استان تأمین می‌شود.

انتهای پیام/68024/م

منبع: فارس

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری خرید تضمینی گندم خرید تضمینی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

کنکور هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز پنج شنبه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا جمعه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور

داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند. 

کارنامه اولیه آزمون سراسری نیمه مردادماه منتشر می‌شود.

آزمون کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور در مراکز شهرستان‌های ۱۲گانه چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در چهارمحال و بختیاری