Web Analytics Made Easy - Statcounter

«الکساندر نواک» معاون نخست‌وزیر روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» این کشور گفت بازگشت نفت ایران به بازار جهانی باید مد نظر قرار بگیرد اما ابتدا باید درکی از زمان‌بندی دقیق و محدودیت‌های حجمی ایجاد شود.

نواک در این خصوص گفت: البته که این موضوع (بازگشت نفت ایران به بازار جهانی) باید مورد نظر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از آنجا که بر تعادل عرضه و تقاضا اثرگذار است، باید به طور دقیق برنامه بازگشت را متوجه شوید، این که حداکثر حجم‌ها چقدر است. اما همه اینها بستگی به این دارد که چه زمانی این کار انجام خواهد شد.

طبق گزارش اسپوتنیک، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش بازار نفت خود در ماه میلادی جاری اعلام کرد ایران می‌تواند تولید نفت خود را به روزانه ۳.۸ میلیون بشکه تا سال ۲۰۲۲ برساند و به منبع اصلی رشد جهانی تولید نفت در صورت برداشته شدن تحریم‌ها تبدیل شود.

نواک پیشتر هم در خصوص نفت ایران گفته بود: ما همواره بازگشت نفت ایران را مدنظر داریم، آن را در نظر می‌گیریم و به صورت مشترک توازن عرضه و تقاضا را محاسبه می‌کنیم.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه هم با تأکید بر لزوم بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی گفت که در صورتی که فشارهای حداکثری علیه ایران ادامه داشته باشد، احیای برجام ممکن نیست (جزئیات بیشتر).

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» و تحریم بخش نفت و انرژی ایران را در دستور کار قرار داد.

مقام‌های دولت «جو بایدن» بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم است، سرباز زده‌اند.

واشنگتن می‌گوید تنها در صورتی که دو طرف به برجام بازگردند حاضر است تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. این ادعای واشنگتن در حالی مطرح می‌شود که تعهدات ایران به صورت کمّی قابل راستی‌آزمایی هستند، اما راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها به دست‌کم سه تا شش ماه زمان نیاز دارد.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته این را هم گفته که اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بازگشت نفت ایران به بازار تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت مربی جنجالی: توافق سه ساله با ناپولی

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد ضعیف ناپولی در این فصل با وجود تعویض مربی بهبود پیدا نکرد و مدیران این باشگاه به دنبال یافتن مربی بزرگی بودند که بتواند آنها را بار دیگر به روزهای خوب فصل گذشته برگرداند.

یکی از نام‌هایی که در چند هفته اخیر بارها و بارها در کنار نام این باشگاه به گوش رسید، آنتونیو کونته بود. این مربی ایتالیایی پس از قطع همکاری با تاتنهام در بهار سال گذشته هدایت تیم دیگری را بر عهده نگرفته و در این مدت مشغول استراحت بود.

اما حالا به نظر می‌رسد که او بار دیگر قصد دارد به دنیای مربیگری برگردد و رسانه‌های ایتالیایی مانند خبر داده‌اند که مذاکرات از چند هفته قبل آغاز شده است و دو طرف بالاخره برای امضای قرارداد با یکدیگر به نتیجه رسیده‌اند.

گفته می‌شود که کونته قراردادی سه ساله با دستمزد سالانه 6.5 میلیون یورو با ناپولی امضا کرده و قرار است پس از پایان فصل جاری بلافاصله به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شود و کارش را در شهر ناپل آغاز کند تا بتواند اردوی پیش فصل خوبی برای بازیکنانش در نظر بگیرد.

یکی از شروط مهم کونته برای امضای قرارداد با ناپولی این بوده است که اورلیو دی لورنتیس به صورت مستقیم در مسائل مربوط به ترکیب و تاکتیک تیم و به صورت کلی مسائل فوتبالی دخالت نداشته باشد و رییس این باشگاه هم این شرط را پذیرفته است.

دیگر خبرها

  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • بازگشت مربی جنجالی: توافق سه ساله با ناپولی
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله