Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، روانبخش بهزادیان با اشاره به اینکه ایران در منطقه نیمه معتدل و نیمه خشک از لحاظ اقلیمی قرار گرفته است، اظهار داشت: کمبود منابع آبی موجب شده تا هر ساله بخشی از نیاز کشور به کالاهای اساسی از جمله گندم، ذرت، جو، سویا، دانه های روغنی، برنج، شکر و روغن خوراکی از طریق واردات و حمل و نقل دریایی تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به نیاز روزانه کشور به مصرف کالاهای اساسی، ضرورت دارد تا اینگونه کالاها پس از ورود به بنادر کشور، سریعا مراحل ترخیص خود را طی کرده تا از بنادر خارج و به قسمت های مختلف کشور ارسال شوند.

مشکلات مرتبط با دستگاه های مسئول در امر ترخیص و خروج کالا

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: مشکلات متعددی از جمله مشکل تامین و تخصیص ارز، مشکلات مرتبط با دستگاه های صادر کننده مجوز و مسئول در امر ترخیص و خروج کالا از بنادر، مشکل کمبود کامیون و غیره در راستای خروج کالاهای اساسی از بنادر موجب شده تا حجم قابل توجه ای از این کالاها در بنادر کشور و به خصوص در بندر امام خمینی (ره) دپو شود.

وی گفت: بنابراین سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه ترخیص به موقع کالاهای اساسی از بنادر اقدامات مهمی را در دستور کار خود قرار داده است.

اقدامات سازمان بنادر در راستای خروج هرچه سریع تر کالاهای اساسی

بهزادیان در رابطه با اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی در راستای خروج هرچه سریع تر کالاهای اساسی از بنادر کشور، اظهار داشت: علاوه بر ارائه خدمات سریع، بدون توقف و شبانه روزی به کشتی های حامل کالای اساسی به جهت جلوگیری از پرداخت خسارت دیرکرد به کشتی‌ها (دموراژ) از اهمیت خاصی برخوردار است، سازمان بنادر و دریانوردی پروژه‌ ای تحت عنوان «طراحی مدل تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور» با هدف استفاده بهینه از تجهیزات موجود در بنادر کشور را مدنظر قرار داد که بر اساس آن، تجهیزات بندری کم کارکرد در یک بندر به بندر دیگری انتقال می‌یابد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بر اساس این طرح توانستیم نیاز اغلب بنادر به تجهیزات تخلیه کالاهای اساسی را برطرف کرده و شاهد نرم های بالایی در امر تخلیه کالاها باشیم.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل بندری سازمان بنادر و دریانوردی کالای اساسی بندر بندر امام خمینی ره تخلیه و بارگیری بنادر کالای اساسی سازمان بنادر و دریانوردی کالاهای اساسی بنادر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و کشف یک انبار احتکار کالاهای اساسی در بندرعباس خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان در ادامه طرح مقابله با پدیده احتکار و مبارزه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی با انجام گشت زنی های هدفمند پنهان و آشکار در یکی از محلات بندرعباس، یک انبار احتکار کالاهای اساسی را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با حضور نماینده سازمان صمت استان به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر مقادیری نوشیدنی احتکار شده کشف کردند.

این مقام انتظامی استان ارزش این محموله احتکار شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و به سازمان های زیربط ارسال شد، از عموم شهروندان و مردم فهیم وقدر شناس استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هر گونه فعالیت غیر مجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات