Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:43:43 GMT

رئیسی/۳/ : اروپا و آمریکا به تعهدات خود بازگردند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۹۳۷۹

رئیس جمهور منتخب در پاسخ به این سوال که اصلی ترین اولویت دولت شما و نخستین دستور شما در دولت جدید چه خواهد بود، بیان کرد: در روز آغاز کار دولت ما اعلام خواهیم کرد که تمام بسترهای فساد زا که ایجاد رانت می کنند، باید خاتمه داده شود و تمام دستگاه های اداری موظفند ریشه های فساد و رانت خواری را از بین ببرند و این ساز و کارها توسط دولت اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، رئیسی، گفت: اولین اقدام دولت ما توجه به مسئله اشتغال و مسکن مردم خواهد بود که دست اندرکاران بخش های مختلف باید در این زمینه حضور فعال داشته باشند.

رئیسی در پاسخ به سوال یورو نیوز مبنی بر اینکه چه پیامی به آمریکا و اروپا درباره برجام دارید، گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا باید نگاه کنند که در قبال برجام چگونه اقدام کردند، آمریکا برجام را نقض کرد و اروپا به تعهدات خود عمل نکرد. من به آمریکا می گویم شما بر اساس برجام موظف به رفع تحریم ها بودید، ولی این کار را نکردید و اکنون به تعهدات خود بازگردید و آنها را اجرایی کنید. به اروپا هم می گویم تحت فشار آمریکا قرار نگیرید و به آنچه متعهد شدید عمل کنید. مطالبه مردم ایران این است که شما به تعهدات خود عمل کنید. خواسته مردم احقاق حق آنهاست و ما حق آنها را دنبال می کنیم ان‌شاءالله.

رئیس جمهور منتخب همچنین در پاسخ به سوال خبرگزاری مهر درباره برنامه دولت برای رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: شعار امسال و سال های اخیر درباره رونق تولید بوده است. محور کار ما هم رونق تولید خواهد بود و برای این کار باید نقدینگی در کشور مدیریت شود. ما نقدینگی را باید به سمت تولید سرازیر کنیم که ساز و کارهایی هم در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه تولید کننده اعتراض دارد که نقدینگی کم است، افزود: از آن سو کارشناسان می گویند رشد نقدینگی موجب ایجاد مشکلات شده است. ما برای رفع این مشکل تولید را پرجاذبه و فعالیت های اقتصادی غیر مولد را بی جاذبه می کنیم تا نقدینگی به طرف تولید برود. البته این کار با بخشنامه انجام نمی شود و دولت حتما برنامه ای برای رونق تولید دنبال می کند.

رئیسی گفت: یکی از راه های جذابیت برای تولید کاهش مالیات از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد است و افزایش مالیات برای فعالیت های غیر مولد مثل هدایت نقدینگی به سمت ارز، مسکن و زمین است. ما عدالت مالیاتی را دنبال می کنیم.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی رییس جمهور منتخب ایران تعهدات خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | طعنه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی

آفتاب‌‌نیوز :

مجری تلویزیون در شبکه افق خطاب به دولت سیزدهم با اشاره به عدم افزایش حق مسکن کارگران گفت: خیلی در زمینه مسکن موفق بودید که حق مسکن کارگران را ثابت نگه داشتید؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • دولت مشارکت مردم در تولید را تسهیل کند
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • فیلم | طعنه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی
  • کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی
  • (ویدیو) طعنه سنگین مجری صدا و سیما به دولت رئیسی
  • ادامه حمایت دولت رئیسی از طرح نور؛ مورد استقبال قرار گرفته
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!