Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این مراسم معنوی با حضور «محمدرضا ناظری» سرکنسول ایران در لاهور، «جعفر روناس» رئیس نمایندگی فرهنگی کشورمان و همچنین شخصیت‌های اهل تسنن و تشیع، خادمان افتخاری، قاریان قرآن و ایرانیان مقیم و برندگان مسابقات فرهنگی و قرانی ماه مبارک رمضان برگزار شد.

همچنین به این مناسبت جوایزی به برندگان مسابقات قرآنی و روز جهانی قدس از طرف خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران به رسم یاد بود اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید و نعت خوانی توسط حافظ احمد هاشمی از قاریان مشهور اهل سنت پاکستان و افضل ایمانی قاری بین المللی، و پخش سرود ملی ایران و پاکستان، رئیس خانه فرهنگ ایران ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و شرکت کنندگان و تقدیر از ایرانیان مقیم به دلیل مشارکت و استقبال باشکوه از سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، به اهمیت ایام دهه کرامت پرداخت و گفت: این روزها در ایران و برخی کشورهای اسلامی از جمله پاکستان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در اول ذی القعده و حضرت امام علی بن موسی الرضا در ۱۱ ذی القعده جشن دهه کرامت با شور و شوقی وصف ناپذیر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه حضرت امام رضا (ع) نزد مردم پاکستان گفت: مردم پاکستان به امام رضا (ع) عشق و ارادت زیادی دارند به نحوی که شخصیت‌های سیاسی و حکومتی پاکستان در سفرهای رسمی از ایران اغلب با سفر به مشهد و حضور در حرم امام رضا (ع) ارادت خود را به این امام بزرگوار اعلام می‌کنند.

وابسته فرهنگی کشورمان با بیان اینکه خانه فرهنگ برنامه‌های گوناگونی برای روزها و ماه‌های آینده برای علاقمندان به فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی برنامه ریزی کرده است، به تشریح مسابقات برگزار شده پرداخت.

«محمدرضا ناظری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تبریک ایام دهه کرامت به مردم پاکستان گفت: مردم ایران ۴۲ سال قبل به رهبری امام خمینی (ره) با برانداختن نظام طاغوتی، جمهوری اسلامی ایران را در راستای نظام مردم سالاری دینی تاسیس کرده و در این راستا با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای شهر و روستا و مجلس خبرگان نقش مهمی در تعیین حق سرنوشت خود ایفا کردند.

وی با اشاره به تفاوت‌های نظام غربی با نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در نظام‌های به اصطلاح دموکراتیک غربی، سرمایه داران و صاحبان شرکت‌های بزرگ اقتصادی با کمک تبلیغات غول‌های رسانه ‌ای نقش مهمی در برآیند انتخابات ریاست جمهوری و یا نخست وزیری آن کشورها دارند و این در حالیست که در جمهوری اسلامی، رجال سیاسی ماهر و انقلابی با روحیه خدمتگزاری به مردم در چارچوب نظام اسلامی در انتخابات شرکت کرده با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

ناظری در ادامه به اهداف غرب و برخی از عمال منطقه‌ای در اعمال فشار و افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: هدف آن‌ها دور کردن مردم ایران از صندوق‌های اخذ رای بود اما حضور قابل توجه مردم ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سایه تبلیغات وسیع غرب، صهیونیسم و برخی رژیم‌های مرتجع منطقه‌ای و پیروزی حجت السلام و المسلمین ابراهیم رئیسی در این انتخابات، پیامی صریح از سوی ملت ایران به جهان استکبار است.

در این مراسم خانم مدیحه رسول، دکتر مظفر اقبال، طاهر ناصر علی و شیخ محمد امین چهار تن از خادمان افتخاری پاکستان در حرم امام علی بن موسی الرضا (ع) خاطراتی از نحوه سفر به ایران و مشهد مقدس و حضور خود در حرم امام رضا (ع) و معجزات آن حضرت بازگو کردند که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

در پایان این مراسم معنوی از خادمان افتخاری حرم امام رضا (ع) تقدیر شد و به برندگان مسابقات قرانی در حوزه قرائت و تحقیق که در گروه‌های سنی متفاوت در دو بخش برادران و خواهران در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شده بود و همچنین برندگان مسابقات مقاله نویسی، نقاشی و ساخت کلیپ روز جهانی قدس جوایز و هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.

برچسب‌ها لاهور پاکستان خانه فرهنگ ایران دهه کرامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لاهور پاکستان خانه فرهنگ ایران لاهور پاکستان خانه فرهنگ ایران دهه کرامت انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران برندگان مسابقات خانه فرهنگ دهه کرامت امام رضا حرم امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجوگفت : اختلاف نظر در مجلس تا زمانی که به پیشرفت قانون‌گذاری و حل مشکلات مردم کمک کند، مثبت است.

وی افزود: تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

عباسی اظهار داشت : وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت است، نه پرداختن به حاشیه‌ها و مسائل فرعی است و باید وحدت و انسجام در مجلس برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد.

وی افزود : تغییر در هیئت رئیسه مجلس امری طبیعی است و نمایندگان جدید با دیدگاه‌های تازه می‌توانند در راس مجلس قرار بگیرند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : احتمال اینکه یک گروه به تنهایی ریاست مجلس را تعیین کند بعید است و اتحاد گروه‌ها برای این کار لازم است.

دیگر خبرها

  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد