Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش تحت هدایت آمریکا شلیک راکت به طرف پایگاه هوایی «عین الاسد» واقع در غرب عراق را تایید کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سرهنگ «وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا حمله راکتی امروز (یکشنبه) به سمت پایگاه هوایی «عین‌الاسد» در عراق که در اختیار نیروهای آمریکایی است را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در توییتی در این خصوص نوشت: نیروهای امنیتی عراق (ISF) در حال انجام تحقیق درباره یک راکت کاتیوشا هستند که منفجر نشد و از سوی ناحیه البغدادی به سمت پایگاه هوایی عین‌الاسد شلیک شد.
وی در ادامه مدعی شد طبق گزارش‌های اولیه آسیب جانی و یا خسارتی وارد نشده است.
پیشتر برخی منابع رسانه‌ای از حمله به پایگاه هوایی عین‌الاسد در استان الانبار عراق خبر دادند. برخی منابع نیز اعلام کردند که امروز (یکشنبه - 20 ژوئن)، یک فروند موشک به مکانی در نزدیکی این پایگاه هوایی اصابت کرده است و در پی آن، هواپیماهای آمریکایی بر فراز این پایگاه به پرواز درآمدند.
پایگاه خبری «الجزیره» لحظاتی پس از انتشار این خبر به نقل از یک منبع آگاه امنیتی نوشت که این پایگاه با راکت کاتیوشا هدف قرار گرفته شد.
این حمله در حالی صورت گرفت که دیروز یک منبع آگاه امنیتی در استان الانبار، از ورود کاروان‌های آمریکایی حامل تجهیزات جنگی به پایگاه عین‌الاسد در غرب استان الانبار خبر داد و اعلام کرد که این کاروان‌های از استان بصره به سمت الانبار حرکت کردند.
پایگاه هوایی عین‌الاسد در 160 کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار و به طور مشخص در شهرستان «هیت» و 8 کیلومتری روستایی به نام خان‌البغدادی قرار دارد. مساحت این پایگاه 10 کیلومتر یعنی چیزی برابر با مساحت منطقه سبز بغداد است و بزرگ‌ترین پایگاه فعلی نیروهای آمریکایی در عراق به شمار می‌رود که نیروهای عراقی نیز در بخشی از آن حضور دارند.
در این پایگاه اغلب اقدامات مشکوکی علیه حاکمیت ملی عراق صورت می‌گیرد و اخیرا اخباری درباره نشست مشکوک نیروهای آمریکایی با برخی سران و شیوخ عشائر و شخصیت‌های سیاسی استان الانبار در عین‌الاسد منتشر شده است.
به اعتقاد ناظران سیاسی، پایگاه هوایی عین‌الاسد، کانون عملیات‌های نظامی آمریکا در عراق است و در نتیجه بیش از سایر پایگاه‌ها برای این کشور خطرناک است.

عملیات حشد الشعبی علیه داعش در سامرا
نیرو‌های بسیج مردمی عراق در جستجوی اعضای گروهک تکفیری صهیونیستی داعش به مناطق جنوب سامراء حمله کردند.
به گزارش وبسایت خبری العهد‏، نیرو‌های بسیج مردمی عراق در جستجوی اعضای گروهک تکفیری صهیونیستی داعش به مناطق جنوب سامراء حمله کردند.
یک یگان از نیرو‌های حشد الشعبی [بسیج مردمی] عراق و نیرو‌های امنیتی این کشور در عملیاتی ضمن حمله به مناطق جنوب سامراء به جستجو برای یافتن بقایای داعش پرداختند.
این نیرو‌ها پس از دریافت اطلاعاتی در مورد تحرکات مشکوک داعش در منطقه الزور در السجله یثرب، واقع در جنوب شهر مقدس سامرا، اقدام به تامین امنیت آن کردند.
این منطقه هر از چند گاهی شاهد ناامنی‌هایی است. نیرو‌های بسیج مردمی در قالب نیرو‌های امنیتی مسئولیت تامین امنیت آن را برعهده دارند.
در بیانیه امروز (دوشنبه) حشد الشعبی تاکید شده است که «نیروهای حشد الشعبی بعد از دریافت اطلاعاتی مبنی بر تحرکات مشکوک داعشی ها در منطقه الزور ناحیه السجله یثرب واقع در جنوب سامرا اقدام به انجام عملیات امنیتی شامل جستجو و بازرسی برای یافتن بقایای داعشی ها و تامین امنیت منطقه برای مقابله با نفوذهای تروریستی کردند.»
اخیرا حملات گروه تروریستی داعش در عراق در سایه بروز برخی اختلافات میان گروه‌های سیاسی تشدید شده است و گفته می شود حدود 6 هزار داعشی در نقاط مختلف این کشور در هسته های خفته حضور دارند. عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

بازداشت یکی از سرکرده های داعش در استان الانبار عراق
رئیس سازمان اطلاعات نظامی عراق از دستگیری یکی از سرکرده های اصلی تحت پیگرد داعش در استان الانبار خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، رئیس سازمان اطلاعات نظامی عراق از دستگیری یکی از سرکرده‌های اصلی  داعش در استان الانبار خبر داد.
رئیس سازمان اطلاعات نظامی عراق همچنین افزود: این سرکرده داعش پس از گرفتار شدن در کمین نیرو‌های امنیتی در شهر «الکرمه» استان «الانبار» بازداشت شد.
استان‌های کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و دیاله در شمال، غرب و شرق عراق از مراکز اصلی فعالیت بقایای گروه تروریستی داعش به شمار می‌روند.
ارتش عراق و نیرو‌های الحشد الشعبی از زمان افزایش حملات داعش از اواخر اردیبهشت 99 در استان‌های درگیر به عملیات نابودی و دستگیری تروریست‌ها شدت بخشیده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات عراق پایگاه هوایی عین الاسد استان الانبار گروه تروریستی حشد الشعبی بسیج مردمی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه المیادین به نقل از منابع رسانه‌ای صهیونیستی اعلام کرد که پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» در ساعات گذشته مورد حمله بی‌سابقه حزب‌الله با موشک قرار گرفتند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که پرتاب ۲ موشک از لبنان به سمت کوه «هاردوف» را رصد کرده است.

ماجرای جنگ تمام نشدنی اسرائیل در جنوب لبنان یا رویای سرقت از سرزمین ثروت

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پایگاه رویسات العالم اسرائیل در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 847895 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین طوفان الاقصی

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق