Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته ایم که به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

کلاهبرداری‌های رایج در حوزه ارز‌های دیجیتال کدامند؟

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه حوزه ارز‌های دیجیتال مانند دیگر حوزه‌های فعال در فضای مجازی دارای بستر‌های مخرب هستند و احتمال کلاهبرداری در این فضا وجود دارد،گفت: کلاهبرداری‌های رایج در این حوزه به ۴ دسته کلی تقسیم بندی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پانزی، هرمی و شبکه‌ای از مهمترین بستر‌های کلاهبرداری در حوزه ارز‌های دیجیتال هستند افزود: در این روش شما مامور فروش یک محصول توکن بی ارزش هستید و سود شما از طریق سرمایه گذاران جدید پرداخت می‌شود تا اینکه در نهایت به دلیل نبودن سرمایه‌گذار جدیدتر از هم می‌پاشد.

سرهنگ رجبی با اشاره به صرافی‌ها و کیف پول‌های جعلی تصریح کرد: در این روش صرافی پس از چند ماه فعالیت به طور ناگهانی با تمام سرمایه‌ها ناپدید می‌شود، بنابراین در هر نرم افزار  یا وب‌سایت سرمایه گذاری ارزش‌های دیجیتال خود را واریز نکنید.

وی با اشاره به فروش توکن‌های بی ارزش افزود: بسیاری از توکن‌ها هدف و کاربردی جز خالی کردن جیب افراد ندارند، لذا فراموش نکنید همه ارز‌های دیجیتال نمی‌توانند به موفقیت برسند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه وب سایت‌های جعلی و شبیه سازی شده یکی دیگر از بستر‌های کلاهبرداری در حوزه ارز‌های دیجیتال هستند، بیان کرد: صفحات جعلی، ظاهری مشابه سایت اصلی دارند، اما در حقیقت گامی برای رسیدن به اطلاعات شخصی شما هستند؛ بنابراین مراقب صفحات، ایمیل‌ها و پیام‌هایی که از شما اطلاعات حسابتان را می‌خواهند، باشید.

سرهنگه رجبی گفت: بدون اغراق اکثر سایت‌های کلود ماینینگ در واقع پانزی و کلاهبرداری هستند و هیچ استخراج واقعی در آن انجام نمی‌شود بنابراین همیشه به خاطر داشته باشید در صورت مواجهه با ایده‌های رویایی و ادعا‌های غیرمنطقی در حوزه ارز‌های دیجیتال به کلاهبرداری بودن آن شک نکنید.

پلمب سه قهوه خانه متخلف در تهران

سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس تهران بزرگ گفت: روز گذشته تیم‌هایی از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پایتخت، کنترل و نظارت بر صنوف را با جدیت و با به کارگیری تمام توان و استعداد موجود در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در ساماندهی اصناف و برخورد با ناهنجاری ها، سی ام خرداد ماه از تعدادی سفره خانه‌های سنتی و قهوه خانه‌های سطح شهر تهران بازدید صورت گرفت.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ بیان داشت: در این طرح نظارتی، مأموران به سه واحد قهوه خانه مشکوک شدند و که در بازدید صورت گرفته دریافتند، متصدی سفره خانه با بستن در‌های ورودی و خروجی صنف خود بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضمن استعمال قلیان این محل را به پاتوقی برای افراد مجرم و انجام برخی رفتار‌های هنجارشکن کرده که با اخذ دستور قضائی واحد صنفی مذکور به علت تخلفات صنفی پلمب شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متصدی این سفره خانه برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا حفاظت از سلامتی شهروندان از اولویت‌های اصلی پلیس بوده و از شهروندان تقاضا دارم تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

اخاذی از زنان جوان به بهانه انتشار تصاویر خصوصی

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: خانم جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی با اغفال وی با وعده ازدواج اقدام به اخاذی از وی می‌کند.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان داشت در شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که خود را از آرایشگران معروف تهران معرفی کرد آشنا شدم و روز به روز ارتباط ما با یکدیگر نزدیکتر شد تا جایی که این فرد به من وعده ازدواج داد و با این بهانه تصاویری از من گرفت و بعد از گذشت مدتی درخواست‌های غیراخلاقی و نامتعارف داشت و تهدید می‌کرد اگر به او پول ندهم آبروی من را می‌برد و تصاویرم را پخش می‌کند.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: پس از شناسایی مجرم را در فضای مجازی تلاش برای به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم پس از تشریفات قضایی مجرم صورت گرفت و وی در یکی از مناطق غربی تهران بزرگ دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.

وی افزود: متهم هرگونه جرمی را رد می‌کرد، اما پس از روبه رویی با شاکی لب به اعتراف گشود و اظهار داشت صرفا با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زدم و از عمل خود پشیمان هستم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باتوجه به اینکه هویت‌ها در فضای سایبر مجازی است باید در ارتباط گیری با افراد ناشناس در این فضا جانب احتیاط را در نظر گرفت و حتی المقدور از ارسال تصاویر و اطلاعات شخصی برای افراد ناشناس خودداری کرد، هرگونه توهین، تهدید و انتشار اطلاعات خصوصی دیگران از جمله تصاویر شخصی در فضای مجازی جرم است،

کشف محموله بزرگ قاچاق در جنوب کشور

سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با رصد و اشراف اطلاعاتی و اقدامات هدفمند عملیاتی مرزبانان پایگاه دریابانی بندر کنگان در استان بوشهر، یک محموله بزرگ قاچاق در آب‌های حوزه استحفاظی کشف شد.

وی افزود: این محموله شامل ۴ دستگاه لیفتراک، ۴ دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه خودروی پرادو، ۲ دستگاه جرثقیل سنگین، ۶ دستگاه پمپ بتن، ۳ دستگاه موتور دریایی، ۲ دستگاه کامیونت ولوو اف‌اچ ۱۲ که با تیزبینی و اقدام به موقع مرزبانان در این عملیات کشف شد.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: بر اساس برآورد کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق این یدک‌کش ۱۶۰ میلیارد تومان برآورد شده و در این رابطه ۷ نفر دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند.

سردار گودرزی ضمن تقدیر از همکاری مرزنشینان سراسر کشور، اظهار کرد: عزم مرزبانان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در جهت مبارزه با قاچاق کالا جدی است و در این راه قاطعانه با مخلان اقتصادی برخورد خواهد شد.

سرقت النگو دختر ۹ ساله توسط زن مانتوی گل دار پوش

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان در خصوص سرقت النگوی طلا از فرزند خردسالش به اسم «مژده» شاکی اعلام داشت، ساعت ۶ بعد از ظهر چهاردهم اردیبهشت ماه دخترم مژده در جلوی خانه با دوچرخه خود در حال بازی کردن بود که ناگهان یک خانم ناشناس شروع به صحبت کردن با فرزندم کرده و بعد از بافتن موی سرش و بازی کردن با آن توانسته در یک لحظه با غفلت دخترم النگو را از دستش سرقت کرده و فرار کند.

وی افزود: بعد از تشکیل پرونده شاکی در پایگاه چهارم پلیس آگاهی فاتب، کارآگاهان این پایگاه به آدرس محل سرقت مراجعه و برای بررسی تصاویر دوربین مداربسته و بعد از مشاهده تصاویر سارق که یک خانم جوان حدوداً ۳۰ الی ۴۰ ساله با مانتوی گل دار و روسری طوسی بوده است که بعد از بررسی کلیه دوربین‌های مجتمع مشخص شده است که وی «فریده» نام دارد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی اظهار داشت: در ادامه پیگیری ها، تصویر فریده مورد تائید شاکی و دخترش قرار گرفت و اعلام کردند که این زن همان سارق است، بعد از هماهنگی قضائی حکم جلب متهم صادر شد و ماموران موفق شدند، «فریده» را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بعد از جلب متهم و در بازرسی منزل وی، مانتوی گل دار طبق اظهارات اولیه شاکی کشف شد و بعد از مواجهه حضوری بین شاکی و متهم، دختر شاکی بیان کرد که این خانم همان سارق النگوی من است.

به گفته سرهنگ مجیدی رسیدگی به این پرونده ادامه دارد.

سرقت از منازل مردم به بهانه خوشگذرانی

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در اوایل خردادماه امسال طی وصول اخبار مردمی مبنی بر فعالیت یک باند سه نفره از سارقان حرفه‌ای منزل در محدوده شمال شرق تهران، موضوع به اداره هفدهم ارجاع شد.

وی افزود: کارآگاهان اداره هفدهم با آغاز تحقیقات پلیسی و با تلاش‌های بی وقفه سرکرده باند به نام «فیروز» ۲۳ ساله به همراه دونفر دیگر از اعضای باند که ۲۷ و ۳۰ ساله بودند را مورد شناسایی قرار دادند.

سردار لطفی ادامه داد: در ادامه و بررسی‌ها مشخص شد یکی از اعضای باند دارای یک فقره سابقه سرقت منزل در سال‌های گذشته بوده است، با ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه سارقان در محدوده شهرستان پردیس شناسایی و طی یک عملیات ضربتی در اوایل خردادماه دستگیر و در بازرسی از محل مقادیری طلا، ساعت‌های لوکس به ارزش تقریبی۵۰۰ میلیون تومان کشف و به اداره هفدهم پلیس آگاهی منتقل شدند.

وی افزود: سرکرده باند در بازجویی‌ها گفت، من به اتفاق اعضای باند در ساعات آغازین شب با شناسایی طبقات اول و دوم ساختمان‌ها و پس از اطمینان ازاینکه کسی در منزل نیست وارد ساختمان شده و با تخریب درب واحد اقدام به سرقت اموال با ارزش از قبیل، طلا، موبایل، ساعت، تلویزیون... کرده و اموال را به مالخر به قیمت ناچیزی می‌فروختیم و پول حاصله را یین خودمان تقسیم و صرف خوشگذارنی می‌کردیم.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: اعضای باند ضمن اعتراف به سرقت منزل، تاکنون سه محل سرقت و مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفته و بخشی از اموال مکشوفه به شکات برگشت داده شده است و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی و دستگیر خریداران اموال مسروقه کماکان ادامه دارد.

برادر کشی در پارکینگ با ضربات چاقو

رسیدگی به این پرونده با گزارش یک درگیری مرگبار میان دو برادر آغاز شد و مأموران پس از حضور در محل و بررسی‌های اولیه متوجه شدند که متهم با ضربات چاقو برادرش را به قتل رسانده است

متهم که پس از درگیری خودش را به مأموران معرفی کرده بود در اعترافاتش گفت: برادرم از بدو تولد ناتوانی ذهنی داشت و همیشه با رفتارهایش ما را اذیت می‌کرد. روز حادثه هم برادرم اول به من و بعد به پسرم حمله کرد و می‌خواست پسرم را بکشد که تصمیم گرفتم او را بزنم البته قصدم کشتن او نبود. من نمی‌خواستم برادرم بمیرد فقط می‌خواستم پسرم را نجات بدهم.

با اعترافات متهم و بازسازی صحنه، کیفرخواست علیه او صادر و پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در ابتدای جلسه پدر و مادر قربانی اعلام گذشت کردند و گفتند از پسر بزرگشان هیچ شکایتی ندارند. سپس متهم به دفاع از خودش پرداخت و گفت: ما ۸ خواهر و برادر بودیم و پدرمان با سختی زندگی‌مان را اداره می‌کرد. برادرم هنگام تولد دچار عارضه مغزی شده و مشکلات روحی و روانی زیادی داشت. به همین خاطر بیمار بود و همیشه برای ما مشکلاتی ایجاد می‌کرد.

وی ادامه داد: من به خاطر مشکلات خانوادگی به دام اعتیاد افتادم و معتاد شدم. اما بعد از چند سال ترک کردم و برای تأمین هزینه زندگی‌ام با تاکسی کار می‌کردم.

متهم درباره جزئیات درگیری خونین با برادرش گفت: خانه پدری‌ام در منطقه جنوبی شهر بود و پشت خانه‌مان محوطه‌ای بود که افراد ناباب و خلافکار به آنجا رفت و آمد می‌کردند بعد از مدتی متوجه شدم برادرم نیز به آن مکان رفت و آمد می‌کند و آبرویمان را در محل برده بود. بار‌ها به او تذکر داده بودم، اما حرفم را گوش نمی‌داد.

آخرین بار برادرم به خانه آمد و سر موضوعی با هم درگیر شدیم. برادرم گردنم را گرفت و می‌خواست مرا خفه کند که همان موقع پسرم و دوستش به هواخواهی از من وارد دعوا شدند که برادرم پسرم را به سمت پارکینگ خانه برد و با او درگیر شد و گلویش را گرفته بود و می‌خواست او را خفه کند که برای دفاع از پسرم وارد دعوا شدم و سه ضربه چاقو به برادرم زدم.

متهم افزود: من قصد کشتن برادرم را نداشتم. فقط می‌گویم پشیمان هستم و تقاضای بخشش دارم. من زن و بچه دارم و باید خرجی آن‌ها را بدهم و از قضات درخواست دارم نسبت به مجازاتی که برای من در نظر می‌گیرند تخفیف قائل شوند. پس از اظهارات متهم قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

بیشتر بخوانید

ماجرای حمله افراد ناشناس به بازیگر تلویزیون/ زن و مرد جنایتکار نقره داغ شدند/ اخاذی از شهروندان در پوشش آقازاده‌ها/ دستگیری جوجه لات‌های اتابک

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قتل سرقت حوزه ارز های دیجیتال تهران بزرگ گفت فضای مجازی اعضای باند پلیس آگاهی رئیس پلیس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان

سردار سعید دادگر گفت: بدنبال شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط فردی در گرگان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با وعده پرداخت سود بالا و پس از جلب اعتماد مالباختگان، مقادیر هنگفتی پول از آنان دریافت کرده، اما بجای پرداخت سود، به مکانی نا معلوم متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، اقدامات تخصصی پلیس آغاز و ماموران با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی محل تردد متهم شدند.

سردار دادگر تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی از شهروندان اقرار و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط ۴ برادر
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • زنانی که در دام «پیج اینستاگرام مادر» افتادند
  • ترفند وحشتناک این متهم برای اخاذی از زنان در اینستاگرام ؛ جزئیات ماجرا را ببینید | ویدئو