Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در سال 1400 که بصورت نشست تصویری برگزار شد از آغاز فعالیت 400 پایگاه اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان استثنایی از 10 تیر با حضور 8 هزار دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی، آقای سید جواد حسینی در ابتدای این نشست با تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: مشهد به‌واسطه حرم امام رضا کره مذاب است که قدرت و توان حرارت آن سوزاننده رذایل و گسترش‌دهنده فضائل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر با اشاره به ایام پایانی خرداد گفت: دکتر چمران اسطوره مقاومت و عرفان بود و دکتر علی شریعتی نیز معلم شهیدی بود که اسطوره روشنگری است.
معاون وزیر با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در 28 خرداد و تبریک به رئیس جمهور منتخب گفت: دولت جدید یک ماه و نیم دیگر مستقر خواهد شد، باید تمام رؤسای ادارات و کارکنان اداری با تمام تلاش تا پایان دولت و با روحیه جهادی خدمت کنند و آماده انتقال تجارب با رویکرد مدیریت دانش باشند.
آقای حسینی با اشاره به آغاز برنامه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی گفت: در کنار سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از 20 تیرماه سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی نیز آغاز خواهد شد.
آقای حسینی با بیان اینکه فرصت تابستان زمان بسیار خوبی برای برنامه‌ریزی‌های مدون و با کیفیت است، افزود: فعالیت 400 پایگاه اوقات فراغت تابستانی از 10 تیرماه با حضور 8 هزار دانش‌آموز استثنایی آغاز خواهد شد.
وی افزود: رویکرد فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت در تابستان جاری خانواده محوری و مهارت محوری است و این فعالیت‌ها در حیطه‌های دینی، اجتماعی، مهارتی، ادبی و ورزشی انجام خواهد شد.
وی گفت: از ایام تابستان و اوقات فراغت تابستانی باید برای آماده‌سازی دانش‌آموزان جهت شرکت در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان عادی و شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و مسابقات هنر‌های آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه نهایت استفاده را برد.
آقای حسینی خواستار گسترش پویش‌های فرهنگی ورزشی شد و گفت: پویش کتاب‌خوانی خانوادگی، پویش عاشورایان، جشنواره بازی‌های بومی محلی و جشنواره‌های نشاط از جمله برنامه‌های هویت آفرین سال جاری سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است.
معاون وزیر در ادامه با تأکید بر اینکه تفویض اختیار به ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی از تیرماه اجرایی خواهد شد اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای سازمان سالیانه 10 درصد از نیرو‌های ورودی به آموزش‌وپرورش باید به آموزش‌وپرورش استثنایی اختصاص یابد و رؤسای ادارات باید پیگیر سهمیه‌های استان خود باشند
معاون وزیر با بیان اینکه در قالب نهضت مشارکتی توان‌افزایی 105 قلم وسیله آموزشی، ورزشی و توان‌بخشی به تعداد 72 هزار عدد باید برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه تهیه شود گفت: تأمین این میزان تجهیزات اعتباری در حدود 450 میلیارد تومان نیاز دارد و سال گذشته از طریق منابع ملی، منابع درون‌استانی و مشارکت خیرین بیش 70 میلیارد تومان از این رقم تأمین شده است.
معاون وزیر با بیان اینکه شورای راهبری تلفیقی فراگیر به‌زودی تشکیل خواهد شد افزود: رشد کیفی طرح تلفیقی فراگیر مستلزم آموزش نیروی انسانی است که باید مدنظر استان‌ها قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوقات فراغت دانش آموزان آموزش وپرورش استثنایی معاون وزیر معاون وزیر دانش آموزان اوقات فراغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری عصر یکشنبه در حاشیه اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که با حضور مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و اعضای اصلی این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت سلامت، آموزش و اوقات فراغت دانش آموزان از محورهای مهمی است که باید نسبت به آنها توجه ویژه صورت بگیرد اظهار کرد: خوشبختانه در این جلسه موارد مطروحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی گرفته شد.

جوهری از اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان خبر داد و گفت: برگزاری آزمون‌های نهایی دانش آموزان کار بسیار حجیم و سنگینی است که در صدد هستیم، با تدابیر مأخوذه این امر به بهترین شکل ممکن در استان تهران برگزار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه تأمین مسکن معلمان عزیز یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید به آن پرداخته شود، افزود: برای کمک به معلمان در حوزه تأمین مسکن، تصمیماتی در اداره کل آموزش و پرورش استان تهران گرفته شده که طی آن با همکاری سایر دستگاه‌ها گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی به اجرای طرح ابتکاری «بازی یادگیری» در مدارس استان تهران اشاره و عنوان کرد: این طرح از سال گذشته در برخی شهرستان‌های استان تهران در حال اجرایی است که طی آن برخی از کلاس‌ها در ساعات خاصی به بازی دانش آموزان اختصاص پیدا می‌کند و مقرر شد که با هماهنگی شورای برنامه ریزی و با اعتبارات آموزش و پرورش این طرح تداوم داشته و در همه مناطق عملیاتی شود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر سلامت دانش آموزان بیان کرد: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی موضوع «مکمل یاری» و «آهن یاری» و بهداشت دهان و دندان دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در قالب تفاهم نامه‌ای این طرح دنبال و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

کد خبر 6091432

دیگر خبرها

  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد