Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی مقام مسئول شرکت ساخت از ساخت ۱۰۹۰ کیلومتر خط‌آهن در دولت روحانی خبر داده که در دوره قبلی ۲۵۰۰ کیلومتر خط‌آهن در کشور ساخته شده بود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خبرگزاری تسنیم، عباس خطیبی روند ساخت راه آهن در کشور طی سال های اخیر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از جمله دستاوردهای مهم در این سال ها می توان به بهره برداری از هزار و 90 کیلومتر مسیر ریلی جدید، ریل‌گذاری  بیش از 1800 کیلومتر، زیرسازی بیش از 2 هزار کیلومترو ساخت و توسعه بیش از 161 هزار متر مربع ایستگاه در کشور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: راه آهن گرگان- اینچه برون، راه آهن تهران- همدان، راه آهن غرب کشور، راه آهن مراغه- ارومیه، راه آهن قزوین- رشت، راه آهن میانه- بستان آباد، راه آهن خواف- هرات از مهمترین پروژه های ریلی هستند که به بهره برداری رسیده است.

خطیبی ادامه داد:  با بهره برداری از راه آهن یزد- اقلید، بستان آباد- خاوران، زاهدان- خاش ، همدان- سنندج، رشت- کاسپین و میانه- اردبیل تا پایان سالجاری دو مرکز استان دیگر نیز به شبکه ریلی کشور متصل می شوند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت تاکید کرد: اگر روند شتابان توسعه راه آهن در کشور طی 10 سال آینده نیز ادامه یابد، ایران به رتبه دوم منطقه از نظر چگالی خطوط شبکه ریلی به تناسب وسعت دست پیدا می کند.

به گزارش تسنیم،مردادماه 92 علی نیکزاد وزیر اسبق راه و شهرسازی در مراسم تودیع خود با بیان این‌که قرار نبود گزارش عملکرد در این مراسم ارائه دهم و به همین دلیل به معاونان گفتم نیازی به تهیه آمار نیست، گفته بود: با این حال مختصری از اقدامات صورت گرفته را بازگو می‌کنم.

وی به ارائه آمارهایی در خصوص ساخت راه‌آهن، آزادراه، بزرگراه و راه روستایی، افزود: در دولت نهم و دهم 2500 کیلومتر خط‌آهن در کشور ساخته شد و 8000 کیلومتر دیگر در دست ساخت است و با تکمیل این میزان خط‌آهن که زحمت آن به دوش آقای آخوندی افتاده، کار بسیار بزرگی در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی انجام می‌شود.

توسعه "درخشان" خطوط ریلی؟/ دولت کنونی نصف دولت قبل خط آهن ساخت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت ساخت و توسعه راه آهن ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد شرکت ساخت و توسعه راه آهن آهن در کشور راه آهن خط آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان

تین نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان از ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همراه چهار پل بزرگ نهراب، شیله، ماشکید و افضل آباد با اعتبار افزون بر ۲۶۸۹ میلیارد تومان در چهار سال اخیر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عطاء الله اکبری در بازدید تعدادی از معتمدین و ریش سفیدان استان سیستان و بلوچستان از پروژه های ساخت بزرگراه در محورهای شمال استان افزود: در سال های اخیر دولت با درکی عمیق از مناطق محروم، توسعه زیر ساخت های راه را در اولویت قرار داده به طوری که توانستیم با حمایت مسوولان استانی با بهره گیری مناسب از این فرصت طلایی و با کارکرد و رویکردی امیدبخش و کارشناسانه هم راستا با خط مشی و اصول راهبردی دولت اقدام به تدوین برنامه ها و تلاش مضاعف برای خروج از محرومیت تاریخی و رفع مشکلات انباشت شده از گذشته در این حوزه نماییم.

اکبری تاکید کرد: در این راستا علاوه بر بهره برداری از پروژه های مذکور در سال جاری عملیات ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی را آغاز کرده که در تلاش است با هدفگذاری رقم اعتباری بیش از ۲۷۸۲ میلیارد تومان ۸۰ کیلومتر آن را تا پایان سال افتتاح کند.

وی تاکید کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری پروژه بزرگراه زابل زاهدان پس از ۱۸ سال با تلاش جهادی دولت مردمی به اتمام می رسد.

اکبری با یادآوری اینکه یکی از افتخارات دولت تقویت زیر ساخت های حمل و نقل در سیستان و بلوچستان بوده است، تصریح کرد: بزرگراه یکی از مسائل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت جنوب شرق کشور و زندگی مردم برای جابه جایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون