Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس اداره‌ بیمه سلامت بندرانزلی با اشاره به حذف دفترچه‌های کاغذی از امروز، گفت: ارائه خدمات پزشکی این بیمه از طریق کد ملی به افراد تحت پوشش ارائه می شود و سابقه خدمات در پنل شهروندی قابل مشاهده است.

جمشید حسنی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت همگانی از اردیبهشت و بیمه روستاییان از خردادماه امسال، اظهار کرد: دفترچه های کاغذی سایر صندوق های بیمه ای شامل کارکنان دولت و سایر اقشار از امروز اول تیرماه در سراسر کشور حذف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح نیز در بندرانزلی از امروز به اجرا در می‌آید و همه افراد از طریق کد ملی خود می‌توانند از خدمات بیمه‌ای در مطب پزشکان و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت استفاده کنند.

حسنی پور تصریح کرد: کد ملی افراد تحت پوشش بیمه سلامت در سیستم ثبت شده است و بیمه شدگان در مراجعه به پزشکان کد ملی خود را ارائه می کنند و با تجویز دارو و خدمات در سیستم نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشکان نهایتا یک کد رهگیری توسط سیستم صادر می شود لذا بیمه شده از طریق کد رهگیری و کد ملی در داروخانه و موسسات طرف قراداد می‌تواند از خدمات دارویی و... تحت پوشش بیمه استفاده کند.

رئیس اداره بیمه سلامت بندرانزلی ادامه داد: هرگاه فرد خدمات پزشکی و دارویی دریافت کرد، کد رهگیری به شماره همراه ثبت شده از سوی شخص ارسال می‌شود و فرد متوجه دریافت خدمات پزشکی و دارویی برای خود و اعضای خانواده می‌شود؛ همچنین در سامانه شهروندی سابقه خدمات پزشکی نیز مانند دفترچه قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: توجه به موضوع سلامت مردم از جمله مهمترین مصادیق حقوق شهروندی در جامعه امروز است که می‌تواند زمینه ارتقای شاخص‌های مختلف به ویژه ارتقای سلامت جامعه را فراهم کرده و رضایتمندی روزافزون شهروندان را افزایش دهد.

حسنی پور، با اشاره به قابلیت های سامانه ارائه خدمات شهروندی، گفت: سامانه ارائه خدمات شهروندی با قابلیت هایی اعم از احراز هویت بیمه شده براساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ و ریزنسخه شامل تجویز و خدمات ارائه شده و مشاهده اعضای خانوار راه اندازی شده است.

رئیس اداره بیمه سلامت بندرانزلی اظهار کرد: برای دسترسی به سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت کلیه شهروندان می‌توانند از طریق آدرس «https://eservices.gov.ir/esc» مراجعه کنند.

وی یادآور شد: با راه اندازی سامانه مکانیزه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ذی نفعان به آدرس «skekayat.giv.ir» بیمه شدگان می توانند با ثبت شکایت در این سامانه در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنند.

حسنی پور، با بیان اینکه پنج صندوق بیمه‌ای در شهرستان با ۳۱ هزار و ۱۰۲ نفر بیمه شده داریم، گفت: ۷۵۳۵ نفر کارکنان دولت، ۹۷۸۰ نفر روستایی، ۱۹۲۹ نفر ایرانی، ۹۲۵۶ نفر بیمه همگانی(به صورت رایگان)، ۲۶۰۲ نفر سایر اقشار؛ همچنین ۱۱۲ بیمار خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه، دیالیزی و ام.اس در این شهرستان از خدمات بیمه سلامت در ۱۱۶ مطب، داروخانه و سایر موسسات طرف قرارداد استفاده می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بيمه سلامت حذف دفترچه بیمه خدمات پزشکی ارائه خدمات بیمه سلامت کد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند

ایسنا/خوزستان مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: افراد کم‌توان تحت پوشش بیمه سلامت علاوه بر پوشش بیمه‌ای ۵۹ خدمت توانبخشی می‌توانند متناسب با نوع بیماری خود از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بهره‌مند شوند.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

 به گزارش ایسنا، وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

وی افزود: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند