Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تیم ملی ایتالیا را می توان یکی از مدعیان اصلی یورو 2020 به حساب آورد.
به گزارش آریا، رقابت‌های یورو 2020 وارد دور سوم گروهی شده‌است و تیم‌های حاضر، مهیا سومین نبردشان در این مسابقات مهم می‌شوند. تا به امروز صعود یازده تیم به دور حذفی قطعی شده و سایر تیم‌ها برای صعود از گروه در روز پایانی باید آماده یک جنگ تمام‌عیار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین ایتالیا با روبرتو مانچینی عملکردی موفقیت‌آمیز داشته‌است و حتی می‌توان شانس بالایی برای قهرمان‌شدن آن‌ها در یورو 2020 قائل بود. ایتالیایی‌ها با دو برد مشابه 3 - 0 برابر ترکیه و سوئیس نخستین تیم صعودکننده لقب گرفتند و برد برابر ولز باعث شد آن‌ها با امتیاز کامل پا به مرحله بعد بگذارند.
تا این جای دور سوم، آتزوری با 7 گل‌زده یکی بهترین خط حمله جام ملت‌ها را دراختیار دارد و در خط دفاعی هم بدون گل‌خورده در 3 مسابقه و درکنار انگلیس و سوئد از مستحکم‌ترین خطوط دفاعی برخوردار هستند. لاجوردی‌پوشان پس از ناکامی‌های متعدد در عرصه ملی دوباره در قامت یک مدعی قد علم کرده‌اند و احیا شده‌اند. موضوعی که به علل مختلفی ارتباط دارد؛ از ترکیب پرمهره، یک‌دست و متوازنی که دراختیار دارند تا روبرتو مانچینی که آمد و تیم کشورش را به ساحل آرامش رساند و انگیزه برای جبران اتفاقات تلخ گذشته. همه این دلایل باعث شده‌است یکی از غول‌های فوتبال ملی دوباره به اوج برگردد.
ایتالیا ورژن 2021 یکی از پرمهره‌ترین و متحدترین ایتالیاهای چند سال اخیر است و آن‌ها در پست‌های مختلف از ستارگان گوناگونی بهره‌مند هستند و روبرتو مانچینی تیمی یک‌دست و درخشان را دراختیار دارد و نکته مهم‌تر توازن تیمی لاجوردی‌ها است. ایتالیا تیمی متشکل از ستاره‌های جوان و آینده‌دار درکنار باتجربه‌ها است. دوناروما، باستونی، لوکاتلی، بارلا و کیه‌زا مهره‌های جوان آتزوری هستند و وجود چهره‌هایی مثل کیلینی، بونوچی، فلورنزی، جورجینیو، وراتی، اینسینیه و ایموبیله باعث شده‌است تا تجربه بالایی هم به این تیم تزریق شود که در شرایط سخت می‌تواند گره‌گشای آن‌ها باشد.
تیم ملی ایتالیا در هر پست ستارگان مختلفی دراختیار دارد و مانچینی درطول مسابقات برای انتخاب ترکیب مدنظرش با دردسرهای شیرینی روبه‌رو خواهدبود. برای مثال بلوتی، براردی، برناردسکی، کیه‌زا، ایموبیله و اینسینیه عناصر تهاجمی ایتالیا هستند و باوجود این مهاجمان خطرناک و گلزن آن‌ها کمتر ممکن است دچار مشکل شوند و این تراکم بالا ستاره می‌تواند ایتالیا را به قهرمانی در یورو برای نخستین‌بار از سال 1968 برساند. 
آتزوری با ارزش کلی 751 میلیون یورو، ششمین تیم گران‌قیمت جام ملت‌ها محسوب می‌شود و دوناروما، وراتی، بارلا، باستونی و جورجینیو ارزشمندترین چهره‌های ترکیب ایتالیا هستند.
با جداشدن آنتونیو کونته موفق از ایتالیا و آمدن ونتورا، ایتالیایی‌ها هرگز نتوانستند در قامت یک مدعی ظاهر شوند و حتی از راهیابی به جام‌جهانی 2018 هم بازماندند؛ اما درنهایت روبرتو مانچینی 56 ساله با سابقه سرمربیگری در تیم‌های فیورنتینا، لاتزیو، اینتر، منچسترسیتی، گالاتاسرای و زنیت آمد و هدایت تیم ملی کشورش را برعهده گرفت. مرد خوشتیپ ایتالیایی از زمانی که سرمربی ایتالیا لقب گرفت عملکردی خیره‌کننده داشته‌است و آمار فوق‌العاده‌ای هم از خود برجای گذاشته‌است. ایتالیا زیرنظر او در 32 مسابقه تمام رقابت‌ها به 23 برد و 7 تساوی رسیده‌است و فقط مقابل فرانسه و پرتغال یعنی در 2 مسابقه شکست خورده‌است و به‌ازای هر دیدار میانگین امتیازگیری 2.38 را به‌ثبت رسانده‌اند. 
تا پایان مرحله گروهی یورو 2020 لاجوردی‌پوشان در 28 مسابقه متوالی شکست‌ناپذیر بوده‌اند و این رکورد نشان می‌دهد مانچینی تا چه میزان موفق بوده‌است و توانسته ایتالیا را از بحران خارج کند. یکی دیگر از تغییراتی که مانچینی در ایتالیا ایجاد کرد، مربوط به سیستم و سبک تیمش است. ایتالیا تا قبل از آمدن روبرتو مانچینی بیش‌تر از سیستم 3.5.2 استفاده می‌کرد؛ درحالی که مانچینی حاضر به انجام یک ریسک بزرگ شد و سیستم تیمش را به 4.3.3 تغییر داد و اتفاقاً موفق هم شد.
مرد درخشان و همه‌کاره نیمکت ایتالیا تا سال 2026 با آتزوری قرارداد دارد و می‌توان علاوه‌بر حضور پرقدرت ایتالیا در یورو 2020، از نمایش شاگردانش در جام‌های‌جهانی 2022 و 2026 هم لذت برد.
ایتالیا با 4 عنوان قهرمانی جام‌جهانی، همواره تیمی مدعی و سطح بالا در تورنمنت‌های مختلف حساب شده‌است و همیشه برای سایر تیم‌های مدعی و قدرتمند دردسرساز بوده‌است، اما حالا حدود یک دهه است که به هیچ موفقیت خاصی نرسیده‌اند و نتوانسته‌اند در حد و اندازه‌های نام بزرگ خودشان ظاهر شوند. پس از این‌که در سال 2006 برای آخرین‌بار فاتح جام‌جهانی شدند، روند رو به افت آن‌ها آغاز شد و دیگر هیچ‌گاه تمام نشد. مدعی نخست قهرمانی جام‌جهانی 2010 در همان دور گروهی حذف شد و این اتفاق در سال 2014 هم رخ داد؛ عمق فاجعه اما مربوط به سال 2018 می‌شود که آن‌ها اصلاً به جام‌جهانی نرسیدند و غایب بزرگ جام‌جهانی روسیه لقب گرفتند. ایتالیایی‌ها در یورو 2012 هم که به دیدار نهایی رسیدند اسیر آماده‌ترین اسپانیا تاریخ شدند و 4 - 0 شکست خوردند و در یورو گذشته هم مقابل آلمان و در مرحله یک‌چهارم نهایی شکست خوردند تا وداعی نسبتاً زودهنگام با یورو داشته‌باشند. آمدن مانچینی و وجود ستاره‌های خلاق و ارزشمند در ترکیب ایتالیا باعث شده‌است یورو 2020 بهترین فرصت برای تمام کردن نوار ناکامی‌های لاجوردی‌پوشان باشد و بعید نیست در آخر، جام قهرمانی توسط کاپیتان کیلینی و سایر ایتالیایی‌ها بالای سر برود. قهرمانی ایتالیا در جام ملت‌های اروپا نه‌تتها دوباره وجهه قدرتمند سابق را به فوتبال این کشور بر می‌گرداند، بلکه باعث می‌شود مردم ایتالیا همگی دوباره با فوتبال عمیقاً خوشحالی کنند و کمی مشکلات اوایل دوران کرونا را به فراموشی بسپارند؛ چراکه ایتالیا یکی از بحرانی‌ترین کشورها در آغاز دوران پاندمی کرونا بود.
ورزشگاه المپیکو شهر رم ایتالیا، یکی از یازده میزبان مسابقات جام ملت‌های اروپا 2020 است و ایتالیایی‌ها به‌همین علت در دور گروهی مسابقاتشان را در خانه برگزار کردند. اتفاقی که نه‌تتها باعث شد ایتالیایی‌ها کمتر دچار خستگی و مشکلات سفر شوند، بلکه سبب شد تماشاگران آتزوری فرصت حضور در ورزشگاه و تشویق تیم کشورشان را پیدا کنند. موضوعی که به یقین تاثیرات مثبتی بر عملکرد شاگردان مانچینی گذاشت و آن‌ها با 9 امتیاز کامل راهی مرحله بعد شدند؛ هرچند ایتالیایی‌ها در مراحل بالاتر هیچ‌گاه در ورزشگاه المپیکو به میدان نخواهند رفت و دیگر میزبان نخواهندبود. ایتالیا از بابت قرعه‌کشی مسابقات هم چندان متضرر نشد. همگروهی با سوئیس، ولز و ترکیه نمی‌توانست ایتالیا آماده را چندان با دردسر مواجه کند. ضمن این‌که صعود به‌عنوان تیم صدرنشین، آن‌ها را در مرحله یک‌هشتم نهایی با یکی از دو تیم اوکراین و اتریش روبه‌رو می‌کند که باز هم نمی‌تواند قرعه مشکلی باشد. هرچند نباید فراموش کنیم در فوتبال غیرممکنی وجود ندارد و تیم‌های شگفتی‌ساز در هر دوره یورو، بزرگان را با چالش‌ها و مشکلات بی‌شماری روبه‌رو کرده‌اند. ایتالیا درصورتی که موفق به صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی شود باید با برنده تقابل صدرنشین گروه دوم و یکی از تیم‌های سوم گروه اول، چهارم، پنجم و یا ششم صف‌آرایی کند که اگر خوش‌شانس باشد می‌تواند به‌جای جدال با تیمی مدعی مثل بلژیک، با یکی از برترین تیم‌های سوم رقابت کند.
ایتالیا در 30 بازی اخیر خود شکست ناپذیر بوده است. (25 برد و 5 تساوی) آتزوری بین سال های 1935 تا 1939 تحت هدایت ویتوریو پوتزو هم رکورد 30 بازی پیاپی بدون شکست را به ثبت رساند. تیم مانچینی در صورت کسب برد یا تساوی در بازی بعدی می تواند به تنهایی این رکورد را به نام خود ثبت کند. آخرین باخت آتزوری با مانچینی حدود 3 سال پیش مقابل پرتغال بود. (شکست 1-0)
ایتالیا در 11 بازی اخیر خود با پیروزی از زمین خارج شده است. این 11 برد بدون گل خورده و همراه با کلین شیت بوده است. 11 برد پیاپی با کلین شیت در تاریخ آتزوری بی سابقه است. ایتالیا برای چهارمین بار در دور گروهی یورو یا جام جهانی از 3 بازی به 3 برد رسید. (جام جهانی 1978 / جام جهانی 1990 / یورو 2000 / یورو 2020)
آتزوری در دور گروهی یورو 2020 موفق به ثبت 7 گل شد. در تاریخ حضور ایتالیا در مرحله گروهی جام جهانی یا یورو، این تعداد گل برای آنها فقط در جام جهانی 1998 به ثبت رسیده بود. مارکو وراتی مقابل ولز بیشترین لمس توپ (136)، بیشترین پاس صحیح (103)، بیشترین خلق موقعیت (5) و بیشترین تکل موفق (4) را به ثبت رساند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایتالیای مانچینی لاجوردی ها روبرتو مانچینی ایتالیایی ها جام ملت ها دور گروهی جام جهانی باعث شد یورو 2020 تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا

به گزارش "ورزش سه" ورونای ایتالیا که در این فصل امین اسماعیل نژاد را در اختیار داشته در آخرین بازی فصل خود برای کسب رتبه پنجم سوپرلیگای ایتالیا باید به مصاف لوبه برود.

تیمی که بتواند پیروز از میدان خارج شود می تواند سهمیه کاپ اروپا را از آن خود کند تا حداقل در یک تورنمنت اروپایی حضور داشته باشند. هر دو تیم برای سهمیه لیک قهرمانان اروپا بسته شده بودند که در گرفتن سهمیه ناکام شدند.

امین اسماعیل نژاد قطر پاسور ایرانی باشگاه ورونا که در این فصل در این تیم فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد در چند بازی گذشته تیمش عالی کار کرده و حالا میخواهد در آخرین بازی فصل خود با این تیم با خاطره ای خوش به اردوی تیم ملی والیبال ایران بیاید.

امین اسماعیل نژاد احتمالا از فصل آینده در لیگ لهستان و در یکی از تیم های معتبر این لیگ به میدان خواهد رفت. او حالا با تجربه ای که از مسابقات سوپر لیگای ایتالیا به دست آورده می تواند ستاره تیم ملی والیبال ایران را در لیگ ملتهای والیبال باشد.

دیگر خبرها

  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • نایب قهرمانی ایتالیا در یورو 2000 به روایت کارتون / فیلم
  • استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • پایان غمگین قصه امین اسماعیل‌نژاد در ایتالیا
  • تساوی یوونتوس و میلان به ضرر بانوی پیر!
  • سقوط بدترین تیم تاریخ از لالیگا!
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا