Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی طرح آبرسانی حومه غربی از سال ۸۹ آغاز شده که تأمین منابع مالی از مهم‌ترین مشکلات اجرایی این طرح بوده است.

کیامرث حاجی زاده روز چهارشنبه در خصوص پروژه آبرسانی حومه غربی دهدشت، اظهار داشت: این پروژه از سال ۹۰ آغاز به کار کرده است که به دلیل عدم تخصیص منابع مالی کافی رشد خوبی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود ۳ سال پروژه آبرسانی به حومه غربی دهدشت تعطیل شده بود.

حاجی زاده تصریح کرد: با دستور استاندار، تعامل نماینده شهرستان های کهگیلویه و بهمئی و چرام و لنده و پیگیری ‌های مستمر از سازمان برنامه و بودجه کشور، آب منطقه‌ای استان و وزارت نیرو اعتباراتی که سال گذشته تخصیص داده شده بود، جذب و این ۲ ماه اخیر پروژه فعال شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امید است با برنامه ریزی منظم یک خط آن به عنوان فاز اول در موعد مناسب و در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: بر اساس برآوردهای مسئولان شرکت آب منطقه ای استان تخصیص جدید برای این پروژه به اندازه پنجاه درصد این ۱۰ ساله بوده است و علت آن  پیگیری ها و توجه ویژه استاندار، شرکت آب منطقه ای، حوزه عمرانی و وزارت نیرو برای این پروژه است.

حاجی زاده ادامه داد: پروژه های حوزه آبی از جمله سد آبریز، آبرسانی به حومه غربی و چهار شهر، فعال بوده و آبرسانی به لیکک هم ‌از برنامه‌های اولویت دار است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین پروژه ساماندهی ورودی شهرها به خصوص تقاطع ها و نقاط حادثه خیز از اولویت های کاری استاندار است.

وی افزود: با پیگیری‌های بسیاری که انجام شد اعتبار آن را از طریق سازمان برنامه بودجه کشور به قرارگاه خاتم به عنوان مجری پروژه به جاده «پاتاوه_ دهدشت» ملحق شد.

حاجی زاده تصریح کرد: امید است در بحث ورودی‌های دهدشت کاری اساسی انجام شود و پیمانکار وابسته به قرارگاه خاتم طی زمانبندی مشخص بتواند تقاطع ها را به بهره برداری برساند.

وی یکی از دلایل زمان بر شدن پروژه ها را معارضات اجتماعی عنوان کرد و گفت: با پیگیری ها و جلسات متعدد، در مرکز استان و در شهرستان با همراهی فرماندار و پیگیری های جدی شهردار دهدشت با معارضین و مالکان منطقه توافق انجام شد. 

وی تصریح کرد: بعد از این توافقات پیمانکار مشخص و شروع به تجهیز کارگاه کرد و پروژه ۲ روز است که رسما آغاز شده است.



 

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات یاسوج کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات یاسوج حومه غربی حاجی زاده پیگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز

 به تازگی و به دنبال پیگیری‌های وزارت کشور و مصوبه شورای سیاستگذاری و هماهنگی مهاجرین، طرح انسداد مرز‌های شرقی افغانستان از خراسان رضوی آغاز شده است.

این طرح شامل اجرای دیوار بتونی ۴ متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

در این ارتباط نگاهی به جداول بودجه ۱۴۰۳ کل کشور نشان می‌دهد که دولت امسال ردیف بودجه مشخصی را ذیل اعتبارات وزارت کشور با موضوع «تقویت، کنترل و انسداد مرز‌های کشور با اولویت شرق» در نظر گرفته و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده است. این رقم معادل ۱۷.۳ درصد از کل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای وزارت کشور در سال جاری است.

باید این نکته را یادآور شد که طرح انسداد مرز‌ها از سال ۱۳۷۹ با هدف تأمین امنیت مرز‌ها و نواحی شرقی کشور شروع شده است و این طرح در بخش‌هایی از نقاط مرزی ایران با افغانستان در محدوده استان سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.

البته در قانون بودجه ۱۳۹۵ کل کشور قرار بود طرح انسداد مرز‌ها در سال ۱۳۹۹ به پایان برسد، اما قانون بودجه این سال، زمان اجرای آن تمدید و به سال ۱۴۰۵ موکول شد. دلیل اصلی تعویق در اجرای آن، تامین نشدن اعتبارات لازم برای اجرای دیوارکشی بتنی بوده است.

در رویکرد انسداد مرز، رویکرد امنیتی و سیاسی غالب است و هدف این است که با انجام اقدام‌های مختلفی از جمله ایجاد موانع فیزیکی، تأسیس مراکز نظامی و انتظامی مرز را هرچه بیشتر به صورت یک مانع غیرقابل نفوذ درآورد تا امنیت مرزی محقق شود.

بر این اساس و با توجه به تحرکات و اقدامات جریان‌ها و گروهک‌های معاند در ورود غیرقانونی به کشور با هدف لطمه زدن به امنیت ملی که نمونه‌هایی از آن را در دو حادثه شاهچراغ، حادثه تروریستی کرمان و نیز اقدامات تروریستی علیه حافظان مرز در استان سیستان و بلوچستان بویژه در یک سال گذشته شاهد بودیم، دستگاه‌های ذی ربط را بر آن داشته است که با اهتمام بیشتری طرح انسداد مرزی را اجرایی کنند.

آنطور که احمد وحیدی وزیر کشور به خبرنگاران گفته است، انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

با این رویکرد به نظر می‌رسد که امسال منابع اعتباری مناسبی برای اجرای این طرح در اختیار وزارت کشور و دستگاه‌های مرتبط با امور مرزی قرار گیرد تا انسداد مرز‌ها طبق برنامه زمان بندی به پیش برود.

ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی