Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : براساس دستورالعمل های بهداشتی وزارت بهداشت در زمینه تزریق واکسن کرونا، تاکنون ۱۷ هزار و ۷۸۹ نفر از جانبازان استان شامل جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و جانبازان شیمیایی حاد واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : در مراحل بعدی جانبازان شیمیایی ۲۵ درصد به بالا، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد جامانده در مرحله اول و همسران جانبازان ۷۰ درصد واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

او افزود: فرآیند دریافت نسخه و تحویل دارو در خصوص خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دارای پیچیدگی‌هایی است که باید بررسی و تسهیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تعداد زیادی از جانبازان و ایثارگران برای تهیه دارو‌های کمیاب و خاص خود دچار مشکل هستند که به زودی یک داروخانه دولتی به این امر اختصاص خواهد یافت و آن‌ها می‌توانند سهمیه دارو‌های کمیاب و خاص خود را از این داروخانه بدون هیچ مشکلی تهیه نمایند.

او ادامه داد: باتوجه به قرارداد بین معاونت درمان و بیمارستان‌های دولتی در راستای ارائه خدمات لازم به جانبازان و ایثارگران تمام این بیمارستان‌های چه در مرکز استان و چه شهرستان‌ها موظف به پذیرش آن‌ها هستند.

مرادی گفت: امنیت امروز کشور مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران است که با از جان گذشتگی در برابر دشمن ایستادند و از کیان اسلامی دفاع کردند.

او افزود: تکریم ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها در کنار ارایه خدمات درمانی و دارویی لازم به آنها، از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باید با بررسی و پیگیری‌های لازم از سوی معاونت‌های درمان و غذا و دارو دانشگاه مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران استان در حوزه درمان و دارو درکوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

درمان ایثارگران اولویت اول است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: عزت، اقتدار، امنیت و آرامش امروز کشور مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران و خانواده‌های معظم آن‌ها است.

حجت الاسلام هادی عسکری افزود: سلامت جامعه ایثارگران از مهم‌ترین هدف‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است و تمام تلاش ما ارایه بهترین خدمات به ایثارگران است.

او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همواره بیشترین همکاری و همدلی را با مجموعه ایثارگران داشته و دارد، گفت: موضوع درمان ایثارگران اولویت مهم بنیاد است و اقدامات لازم در راستای کاهش این مشکلات حوزه دارو و درمان صورت گرفته و این تلاش‌ها ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا جانبازان و ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه

گروه اقتصاد و درآمد:چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه 1403 در حدود 75 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته، 1402، حدود 9 درصد رشد را تجربه کرده است.

چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

همچنین مرکز پژوهش های مجلس در این گزارش که ذیل بررسی فقر انجام شده، آورده است: اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 در حدود 56 هزار میلیارد تومان است در حالی که دولت از بودجه سال گذشته حدود 159 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است! این رقم نشان می دهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143 هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

         

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند