Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@13:33:46 GMT

برداشت گندم دیم از اراضی شهرستان ملایر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۷۵۲۶

برداشت گندم دیم از اراضی شهرستان ملایر آغاز شد

میر باقری گفت: : برداشت گندم دیم از اراضی شهرستان ملایر از ابتدای تیر ماه شروع شده است.

«سید مهدی میرباقری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: شهرستان ملایر در تولید محصولات کشاورزی در استان همدان جایگاه خوبی را  دارد و  بیش از 40 هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت گندم و جو است.

 

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه از این میزان اراضی ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار زیر کشت گندم آبی و ۲۶ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم است گفت: ۵ هزار و یکصد هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ملایر زیر کشت جو آبی و ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملایر زیر کشت جو دیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از آغاز برداشت گندم از اواخر خرداد ماه  در ملایر خبر داد و گفت: برداشت گندم دیم از اراضی ملایر شروع شده و برداشت گندم آبی نیز از 15 تیر ماه شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به کاهش بارندگیها شاهد کم شدن عملکرد محصولات گندم و جو در شهرستان هستیم و   پیش بینی شده که شاهد کاهش 40 تا 50 درصدی محصول گندم در شهرستان باشیم یادآور شد: سال گذشته میزان برداشت گندم در شهرستان ملایر 53 هزار تن بوده که  امسال این میزان 25 تا 30 هزار تن خواهد بود.

 وی با بیان اینکه  امسال 4 مرکز خرید گندم شامل سیلوی سامن، کارخانه آرد ملایر، شرکت تعاونی‌های آورزمان و و شرکت تعاونی خردمند آماده خرید  تضمینی گندم از کشاورزان هستند تصریح کرد: متاسفانه مرکز خرید در بخش جوکار به دلیل برخی مشکلات دایر نیست  که مشکلاتی را در خرید گندم کشاورزان این منطقه  ایجاد می‌کند و احتمال فعالیت دلالان  را در زمینه خرید گندم  از کشاورزان در این منطقه زیاد است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه حدود 4 هزار و 700 هکتار از اراضی  شهرستان زیر کشت جو دیم است گفت: پیش بینی برداشت از این اراضی نیز 3 هزار تن است گفت: میزان اراضی زیر کشت جو آبی  نیز 5  هزار و یکصد هکتار  است  که  در برداشت جو آبی کمبودی نداریم و میزان برداشت همانند سال گذشته است.

 میر باقری با بیان اینکه جهاد کشاورزی شهرستان ملایر در راستای حفظ حداکثری محصولات کشاورزی به ویژه گندم و جو  اقدامات خوبی را از اوایل  بهار انجام داده تصریح کرد: در مرحله مبارزه با سن مادر و سن پوره در  ۲۷ هزار هکتار از اراضی  مبارزه با آفات انجام شد.

 وی گفت: همچنین مبارزه با علفهای هرز در8 هزار و 800 هکتار از اراضی توسط اکیپ‌ها انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه 6 اکیپ با هدف حفظ محصول و کاهش  و کنترل ضایعات  در  شهرستان فعالبوده و به عنوان ناظر بر کمپاین‌های برداشت گندم  کار را به شکلی نظارت داشتند  گفت: ۱۵ کمپاین  در ملایر فعال است که  در زمان برداشت این تعداد به ۱۷۰ مورد می‌رسد .

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: برداشت گندم شهرستان ملایر جهاد کشاورزی مدیر جهاد کشاورزی ملایر هکتار از اراضی شهرستان ملایر برداشت گندم زیر کشت جو گندم دیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: طوفان و بارندگی‌های اخیر که می‌توان گفت در تاریخ خوزستان بی سابقه بوده، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

به گزارش تسنیم، مسعود اسدی اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و درخوشبینانه‌ترینحالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان