Web Analytics Made Easy - Statcounter

 وحید انتظاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:کشور و استان قزوین دارای ظرفیت عظیم سرمایه انسانی است اما متاسفانه حضور غیرمجاز اتباع خارجی موجب از دست رفتن فرصت های شغلی و تهدید سرمایه های انسانی می شود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از آسیب ها و تهدیدات حضور اتباع خارجی بر پیکره جامعه و فرصت های شغلی،مناطق ممنوعه در استان برای حضور اتباع خارجی تعیین و برای به کارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه نیز جرایمی تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظاری با اشاره به مناطق ممنوعه فعالیت اتباع در استان، اضافه کرد: منطقه مرکزی استان شامل کورانه، قزوین، جاده بویین‌ زهرا تا روستای قدیم‌آباد و جاده رشت تا منطقه کوهین برای فعالیت اتباع مجاز بوده و این اتباع اجازه کار و فعالیت در این مناطق را دارند و در غیر این صورت به عنوان کارگر غیرمجاز شناخته می‌شوند.

این مسوول افزود:اتباع خارجی که در منطقه مجاز فعالیت دارند در صورت داشتن کارت کامپیوتری (طرح آمایش) مجاز خواهند بود در حوزه و شغل اعلام شده فعالیت کنند و مشکلی نیز در تردد و حضور آنها در منطقه اعلام شده نیست.

انتظاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه طی سال گذشته، افزود: ۲ هزار و ۹۱۴ بازرسی از دفاتر،موسسات و شرکت های دارای نیروی کار خارجی در استان صورت گرفت که منجر به شناسایی ۸۸۵ تبع خارجی غیرمجاز شد.

وی اضافه کرد:در این مدت ۲۹۱ برگه جریمه اتباع خارجی صادر شده و برای آموزش ۸۹۲ نیروی کار ایرانی توسط نیروی کار خارجی اقدام گردید.

این مسوول اضافه کرد:معرفی ۲۸۲ کارفرمای متخلف به دادگاه،صدور ۱۱ روادید جدید و پروانه کار،تمدید ۲۷ پروانه کار،ابطال ۱۰ پروانه و انجام ۸۶ گشت مشترک از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است.

بیش از ۵۸ هزار تبعه خارجی مجاز و غیرمجاز در استان قزوین اقامت دارند.

برچسب‌ها اتباع خارجی اشتغال زایی استان قزوین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتباع خارجی اشتغال زایی استان قزوین اتباع خارجی اشتغال زایی استان قزوین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند

جواد حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، از افزایش درصدی تردد مسافر در پایانه مرزی سرو طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: طی یکسال گذشته مجموع ورود و خروج مسافر از پایانه مرزی سرو به ۷۳۶ هزار و ۱۲۰ مسافر رسید که عمده دلیل افزایش تردد مسافر نسبت به سال گذشته خود را می‌توان افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به پایانه مرزی سرو دانست.

وی با اشاره به تفکیک مسافران ایرانی و خارجی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۰۱ هزار و ۳۳۳ مسافر ایرانی و ۳۳۸ هزار و ۸۱۷ مسافر خارجی در طول یکسال گذشته از پایانه مرزی سرو تردد کرده‌اند.

حیدری اظهار کرد: همچنین در این مدت, ۱۳۸۱ دستگاه ناوگان مسافربری از پایانه مرزی سرو تردد کرده‌اند که شامل ۶۸۶ دستگاه اتوبوس ورودی و ۶۹۵ دستگاه اتوبوس خروجی بوده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6097068

دیگر خبرها

  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع