Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دادگستری آمریکا در توجیه اقدام غیرقانونی خود در مسدود کردن چند وب سایت‌ ایرانی و نیز وب سایت جنبش کتائب حزب الله عراق با توسل به دستاویز «نقض تحریم‌های آمریکا» بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: برابر با دستور دادگاه آمریکا امروز ۳۳ وب سایت مورد استفاده اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی ایران (IRTVU) و سه وب سایت که توسط کتائب حزب الله عراق (KH) اداره می‌شد را به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا مسدود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۲۲ اکتبر ۲۰۲۰، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC)، اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی ایران را به دلیل آن که تحت مالکیت یا کنترل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، به عنوان یک نهاد طبقه بندی شده ویژه (SDN) مشخص کرد.

این بیانیه می‌افزاید: نهادی که به عنوان طبقه بندی شده مشخص شود، بدون دریافت مجوز اوفک از دریافت خدمات مربوط به راه اندازی وب سایت و دامنه منع است.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا ادعا شده است که IRTVU و موارد مشابه با به راه انداختن کارزازهای ضد اطلاعاتی، آمریکا را هدف قرار داده‌اند. سی و سه وب سایت که امروز توقیف شده اند توسط IRTVU اداره می‌شوند. این ۳۳ دامنه متعلق به یک شرکت آمریکایی است. IRTVU قبل از استفاده از این دامنه‌ها از OFAC مجوز دریافت نکرده است.

وزرت دادگستری آمریکا در ادامه توجیه اقدام غیرقانونی خود می‌افزاید: سه وب سایت دیگر که امروز توقیف شده اند توسط KH اداره می‌شوند. در ۲ ژوئیه ۲۰۰۹، OFAC کتائب حزب الله را به عنوان یک نهاد طبقه بندی شده ویژه تعیین کرد و وزارت امور خارجه KH را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تعیین کرد. در این اطلاعیه‌ها، KH به عنوان یک سازمان تروریستی عراقی توصیف شده که موجب ایجاد خطر و خشونت علیه نیرو‌های ائتلاف و نیرو‌های امنیتی عراق شده است.

OFAC همچنین مدعی شد سپاه پاسداران از KH و سایر گروه‌های شبه نظامی شیعه عراق که نیرو‌های ائتلاف و نیرو‌های امنیتی عراق را هدف قرار داده‌اند، پشتیبانی می‌کند. سه دامنه تحت مدیریت KH متعلق به یک شرکت آمریکایی بود. KH قبل از استفاده ازاین دامنه‌ها از OFAC مجوز دریافت نکرده است.

توقیف این وب سایت از سوی اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا، دفتر اجرای صادرات و اف بی آی بررسی شد. بخش ضد اطلاعات و کنترل صادرات بخش امنیت ملی این توقیف را تحت پیگرد قانونی قرار داد.

جان دیمرز، دستیار دادستان کل بخش امنیت ملی وزارت دادگستری، کریسهکر، نماینده ویژه مسئول دفتر امور میدانی اف بی آی در آتلانتا و آریل جاشوا لینوند، نماینده ویژه مسئول دفتر صنعت و امنیت اداره اجرای صادرات در دفتر آتلانتا این خبر را اعلام کردند. بخش ضد اطلاعات و کنترل صادرات بخش امنیت ملی در حال بررسی این موضوع با هماهنگی بخش مبارزه با تروریسم اف بی آی و دفتر میدانی آتلانتا است.

شامگاه سه‌شنبه و‌ب‌سایت‌های «العالم» و «المسیره» از سوی دولت آمریکا توقیف شدند. در پیام اخطار برای دسترسی به این وبسایت‌ها آمده است: «این دامنه از سوی آمریکا مطابق با حکم ۱۸ و ۵۰ توقیف و مطابق با بخشی از اقدامات قانون دفتر صنعت و امنیت مسدود شده است.

بعد از العالم و المسیره، دولت آمریکا وبسایت شبکه خبری پرس تی‌وی را نیز مسدود کرد.

بیشتر بخوانید: 

آمریکا وبسایت‌های العالم، المسیره و پرس تی‌وی را مسدود کرد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وب سایت های ایرانی تحریم های آمریکا وزارت دادگستری آمریکا دادگستری آمریکا وزارت دادگستری عنوان یک وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم حضور یافت و با اهدای گل به کارکنان این فرماندهی حمایت و قدردانی خود را از اقدام پلیس در اجرای طرح نور عفاف و حجاب اعلام کرد.

وی در این مراسم با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به کارکنان فرماندهی انتظامی استان، لباس پلیس را لباس امنیت و آرامش دانست و گفت: حفظ امنیت در ابعاد مختلف در صدر وظایف و مسئولیت‌های نظامی اسلامی است و پلیس یکی از بازوان تأمین این هدف است.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم ورود پلیس به موضوع عفاف و حجاب را در راستای حفظ امنیت مردم به ویژه بانوان ارزیابی کرد و گفت: فراجا با توجه به مأموریت ذاتی خود طرح نور عفاف و حجاب را اجرایی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی عفاف و حجاب را مسئولیتی همگانی دانست و با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای ضربه زدن به مبانی اعتقادی مردم از طریق ترویج بی حجابی گفت: یکی از وظایف مهم فرماندهی انتظامی این است که جریان‌های انحرافی و خطرناک این حوزه را با کار هوشمندانه اطلاعاتی و امنیتی، شناسایی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه