Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم عکاس قمی از چاپ اولین کتاب عکس حرم حضرت معصومه (س) با نام عکس خواهر خورشید خبر داد.

امیر حسامی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا درباره کتاب عکس خواهر خورشید که حاصل تلاش ۱۵ ساله این عکاس است، عنوان کرد: این کتاب شامل ۲۲۳ عکس از صحن و سرا، مراسم‌های حرم، گنبد و بارگاه، ضریح و رواق‌های داخلی حرم مطهر از سال ۸۴ تا ۹۹ است، همچنین ۴۹ قطعه عکس قدیمی که برخی از آن‌ها برای اولین بار در کتاب عکس خواهر خورشید منتشر می‌شود و اولین عکس هوایی این بارگاه مطهر که در سال ۱۳۱۴ ثبت‌شده نیز در این مجموعه گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کتاب عکس خواهر خورشید در ۲۱۶ صفحه به صورت نفیس با بهترین تکنیک‌های چاپ و بهترین کاغذ، بهترین چاپ و... به انتشار درآمده است که به صورت خشتی با جلدسخت و جعبه نفیس عرضه خواهد شد، ادامه داد: پرداختن به زائر، ملیت‌ها، مراسم‌های حرم و گنبد و بارگاه در فصل‌های مختلف از شاخصه‌های این کتاب عکس است.

وی با اشاره به اینکه این کتاب توسط انتشارات نقش چاپ‌ شده و کلیه کارهای فنی از جمله لیتوگرافی، چاپ و صحافی به خاطر حمایت از سرمایه‌های فرهنگی استان، در قم انجام شده است، بیان کرد: حرم امام رضا (ع) بیش از ۳۰ جلد کتاب عکس برای ثبت زیبایی‌ها، هنر معماری و مردم‌شناسی در ادوار مختلف دارد در عین حال حرم مطهر حضرت معصومه (س) هیچ کتابی ندارد و این کتاب نیز با هزینه شخصی و بدون حمایت هیچ ارگانی، به چاپ رسیده است.

این عکاس قمی افزود: طراحی نشان‌واره کتاب را استاد ناصر طاووسی که از بهترین‌های خطاطی کشور هستند انجام دادند و طراحی جلد نیز توسط استاد مسعود نجابتی طراح گرافیست و از بهترین‌های تایپوگرافی کشور در کانون هنر شیعی انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کتاب حرم حضرت معصومه س استانی فرهنگی و هنری عکس خواهر خورشید کتاب عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عصر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان نخستین مراسم سالگرد درگذشت مرحوم سردار صفارزاده در بهشت حضرت معصومه (س) شهر مقدس قم برگزار شد.

‌در این مراسم سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، سردار آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، غفور کارگری رییس و سید محمد پولادگر نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک و جمع دیگری از مدیران ورزشی و فرهنگی حضور داشتند و با قرائت فاتحه یاد و نام این مدیر ارزشمند را گرامی داشتند.

وزیر ورزش و جوانان پیش از حضور در این مراسم، به زیارت آستان قدس حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت رفت.

کد خبر 6089255

دیگر خبرها

  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است