Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:38:35 GMT

پویش «نذر فرهنگی» در یزد اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۰۲۶۴

پویش «نذر فرهنگی» در یزد اجرا می‌شود

عباس ملازینلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پویش نذر فرهنگی که از سوی باشگاه سفیران شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد راه اندازی شده، در مراسمی با حضور رئیس شورای شهر یزد و جمعی از اعضای شورا، شهردار یزد و معاونان وی در کمیسیون فرهنگی شورای شهر رونمایی شد.

وی با بیان اینکه نذر فرهنگی راهی برای مهیا کردن زمینه‌های رشد و تعالی انسان‌ها در پیشگاه الهی هست، افزود: نذر فرهنگی از نذورات معنی داری است که نیاز به مشارکت هوشمندانه مبتنی بر ارزش گرایی و عقلانیت دارد و باید در جامعه نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملازینلی، مردم یزد را مردمی مذهبی، معتقد و متدین خواند و عنوان کرد: پویش نذر فرهنگی با هدف بهره گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی شهروندان در زمینه های مختلف راه اندازی شده و این پویش را می توان اقدامی معنوی و بسیار مهم در شناخت هرچه بیشتر یزد و یزدی‌ها با فرهنگ غنی و عمیق شهر دارالعباده برشمرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد، نذر فرهنگی را عملی نیک و خیرخواهانه دانست که علاوه بر جلب رضایت خداوند، به نحو تاثیر گذاری نشر فرهنگ در جامعه را به عنوان اثر مثبت اجتماعی در پی خواهد داشت و این عمل خیر را می توان در همه ابعاد به ویژه فرهنگ بسط و گسترش داد.

وی یادآور شد: در پویش نذر فرهنگی، فرد نذر کننده می تواند هر نوع فعالیت خیرخواهانه را برای دیگران، محیط زیست و طبیعت، شهر و کشور و … انجام دهد.

ملازینلی ادامه داد: نذر فرهنگی می‌تواند شامل انجام کارهایی هرچند کوچک مانند اهدای کتاب، ساخت لانه و یا ریختن دانه برای پرندگان، کاشت و داشت درخت و فضای سبز، اهدای خون، نشر مطالب مفید در فضای مجازی، دروغ نگفتن و ریاکاری نکردن، بدبین نبودن، دعا و خیرخواهی برای دیگران، برآوردن آرزوی نیازمندان و هزاران هزار کار ارزشمند فرهنگی و اجتماعی باشد.

معاون فرهنگی شهردار یزد اظهار داشت: علاقه‌مندان به شرکت در این پویش فرهنگی و ویژه، می‌توانند نذر فرهنگی مورد نظر خود را به منظور معرفی و ترویج بیشتر آن، در قالب عکس و یا نوشته به صفحه اینستاگرام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به نشانی yazdfarhang ارسال کنند.

کد خبر 5242554

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد شهرداری يزد انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا شورای شهر عکس استانها کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی نتایج شمارش آرا انتخابات شورای شهر و روستا گرگان انتخابات بوشهر ایلام رای گیری نذر فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و گفت: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • «پای تختی هستیم»