Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از نیویورک تایمز، چهار سعودی عامل جنایت قتل خاشقچی ستون نویس روزنامه «واشنگتن پست»، یک سال قبل از ارتکاب این جنایت در آمریکا آموزش شبه نظامی دیده بودند.

نیویورک تایمز افزود: شرکت اطلاعاتی و امنیتی موسوم به «تیر 1 غروب» که مقر آن در  ایالت «آرکانزاس» است، این آموزش را که ظاهرا جنبه دفاعی داشته و به منظور محافظت از رهبران سعودی صورت گرفته، به چهار تبعه سعودی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که در جریان سفر اخیر «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر به واشنگتن، یک سازمان حقوقی از اعضای کنگره خواست در خصوص همکاری قاهره با تیم ترور خاشقچی، گزارش‌هایی ارائه کنند.

از طرفی، وبسایت «یاهو نیوز» چند روز پیش با انتشار مطالبی در این رابطه، از توقف هواپیمای حامل عاملان قتل خاشقچی، پیش از توقف نهایی در استانبول به منظور تهیه داروهای کشنده خبر داد و نوشت: مقامات سعودی که جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی را در کنسولگری عربستان در استانبول در سال 2018 به قتل رساندند، مواد مخدر کشنده‌ را از مصر دریافت کرده‌اند.

جمال خاشقچی 60 ساله، روز 2 اکتبر (10 مهر) برای طی مراحل ثبت ازدواج با «خدیجه چنگیز» نامزد ترکیه‌ای خود، به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما پس از ورود به کنسولگری ناپدید شد.

این روزنامه نگار منتقد آل سعود بعد از انتخاب «محمد بن سلمان» به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود و در روزهای منتهی به قتل، قصد ازدواج با یک تبعه ترکیه را داشت.

نامزد وی پس از اطمینان از خارج نشدن خاشقچی از ساختمان کنسولگری، پلیس و مقام‌های عالی ترکیه را در جریان رویداد قرار داد، ولی مقام‌های آل سعود منکر اطلاع از وضعیت خاشقچی شدند.

حکومت آل سعود پس از 18 روز انکار، در پی فشار بین‌المللی با صدور بیانیه‌ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف و اعلام کرد که در ارتباط با پرونده قتل او، 18 نفر از جمله 15 مامور تیم ترور اعزامی از ریاض دستگیر شده‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)