Web Analytics Made Easy - Statcounter

کسی که رئیس‌جمهور یا عضو شورای شهر می‌شود، خود را موظف به پاسخگویی به همه می‌داند و برای او فرقی نمی‌کند که چه‌کسی به او رأی داده یا نداده و طبیعتا مطالبه افراد هم برای او تفاوتی نمی‌کند.

همشهریحمیدرضا ترقی ـ عضو حزب موتلفه: جمعی از مردم که در انتخابات اخیر شرکت نکرده‌اند مطالباتی دارند که باید از سوی قوه مجریه و بدنه مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال سؤال این است که منتخبان چگونه باید این مطالبات را بفهمند و به آنها پاسخ دهند. باید گفت که مطالبات مردم درنظرسنجی‌ها و پویش‌هایی که در جامعه صورت می‌گیرد قابل درک است. همچنین از طریق تریبون‌های مختلف مانند تریبون‌هایی که شهرداری‌ها برای شنیدن صدای مردم استفاده می‌کنند و مانند اینها می‌توان فهمید که مردم برای مدیریت شهری یا در زمینه کلان برای اداره کشور چه مطالباتی دارند.

آنچه هست چه در زمینه اداره شهرها و چه برای اداره کشور این مطالبات امر پنهان و مخفی‌ای نیست و چنان‌که درنظرسنجی‌ها هم مشخص است در درجه اول مردم مطالبات معیشتی دارند و به وضعیت اقتصادی و معیشتی خود اعتراض دارند؛ مشکلاتی مانند تورم، گرانی، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، موانع تولید و... که بر آحاد جامعه متراکم شده و همه اینها در بخش‌های گوناگون تا اندازه‌ای مشخص است. طبیعتا اگر دولت اولویت را به حل این مسائل بدهد بخش زیادی از مطالبات عموم مردم یعنی چه آنها که رأی داده‌اند و چه آنها که رأی نداده‌اند، برطرف خواهد شد.

در حوزه مدیریت شهری هم مسائل در مصاحبه‌ها و صحبت‌ها قابل تشخیص است که عموم شهروندان در شهرهای مختلف توقعاتی چون عدالت در توزیع امکانات برای عموم جامعه، حل مشکلات حمل‌ونقل، رفع کمبودها از نقاط کم‌برخوردار و ایجاد تسهیلات برای زندگی خوب و آرامش در زندگی را می‌توان به‌عنوان مطالبات کلی فهمید.

بنابراین منتخبان براساس مطالعاتی که در مدت پیش از انتخابات به‌دست آورده‌اند کاملا می‌دانند چه خواسته‌هایی را باید پاسخ دهند.

کسی که رئیس‌جمهور یا عضو شورای شهر می‌شود، خود را موظف به پاسخگویی به همه می‌داند و برای او فرقی نمی‌کند که چه‌کسی به او رأی داده یا نداده و طبیعتا مطالبه افراد هم برای او تفاوتی نمی‌کند.

کسی که منتخب مردم شده نمی‌تواند بین مردم تفکیک کند.

شاید گفته شود که شمار افرادی که رأی نداده‌اند یا آرای سفید به صندوق انداخته‌اند، بالا بوده است و این یک پیام یا هشداری برای کشور است. حالا هم منتخبانی که بر سر کار خواهند آمد چه کنند که شاهد چنین وضعی نباشیم. پاسخ این است؛ کسی که رأی نداده نارضایتی او از وضع آینده که نیست از وضع گذشته است. در واقع کسانی که در گذشته موجب نارضایتی او شده‌اند و نتوانسته‌اند به او توجه کنند و نیازهای او را برآورده کنند باید پاسخگو باشند نه کسی که تازه بر سر کار آمده است و می‌خواهد آینده را بسازد.

به هر روی امیدواریم که منتخبان جدید بتوانند  با کمک نیروهای متدین و انقلابی و دلسوز، رضایت همه مردم، چه آنها که رأی داده‌اند و چه آنها که رأی نداده‌اند را جلب و آنها را دوباره به نظام جذب کنند و امیدوار شوند که مشکلاتشان برطرف می‌شود./همشهری

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: چه آنها که رأی رأی نداده اند رأی نداده داده اند رأی داده برای او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد

فاطمه قاسم پور در گفت‌گو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت لیست شانا در انتخابات، اظهار داشت: جلسات شورای ائتلاف برای دور دوم با حضور کاندیداها در حال برگزاری است و ان‌شاالله با ارائه برنامه و کارنامه اقدام هرکدام از این کاندیداها به مردم شریف حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، زمینه انتخاب بهتر نمایندگان فراهم شود.

وی ادامه داد: مجلس آینده مجلسی با حضور اکثریت نیروهای انقلاب است و منتخبان هم با توجه به تأکید رهبر انقلاب در روز عید فطر بر وحدت و اجتناب از درگیری و ایجاد دودستگی‌ها و دوگروهی‌های جعلی، بایستی تلاش کنند وحدت و انسجام انقلابی خود را حفظ کنند و تمام تمرکز و اهتمام خود را بر ایجاد تحول در بخش‌های مختلف کشور بگذارند. حتماً این رویکرد باید مورد توجه منتخبان باشد که مهم، توجه به مسائل اساسی کشور است.

کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست، افزود: به نظر می‌رسد موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مدیریت این آسیب‌ها با توجه به مجموعه اقداماتی که در بودجه‌های سنواتی و در برنامه هفتم پیشرفت انجام شد، حائزاهمیت است.

وی بیان کرد: نظارت بر اجرای احکام برنامه هفتم پیشرفت در موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی و حوزه زنان و خانواده و جمعیت نیز مدنظر است. همچنین موضوع مهم «پیوست خانواده» که در بند ۲ سیاست‌های کلی خانواده هم مورد تأکید قرار گرفته، از جمله موضوعاتی است که لازم است برای تحقق آن ورود و مداخله قانونی داشت.

قاسم پور با اشاره به فعالیت خود در کمیسیون‌های مورد نظر برای مجلس آینده، بیان کرد: با توجه به فضای تخصصی و حوزه دغدغه‌ای که دارم و همین‌طور تجربه عضویت در کمیسیون اجتماعی در مجلس یازدهم، این کمیسیون اولویتم خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به پویش انتخاباتی مهر می‌پیوندید، گفت: بله، این پویش به نوعی ابتکار خبرگزاری مهر برای شناساندن بهتر کاندیداهای دور دوم به مردم است تا بهتر و با شناخت بیشتر بتوانند انتخاب کنند و بسیار مغتنم، ارزشمند و قابل تقدیر است.

کد خبر 6086338 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ما میراث‌دار فرهنگی اصیل و غنی هستیم/ وظیفه داریم یگانه بودن جایگاه شیراز را پاس بداریم
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • «تهران ۲۰» به مطالبات مردم نزدیک‌تر می‌شود
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی