Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@02:44:36 GMT

طرح سنجش ۴۲۰۰ نوآموز سقزی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۰۶۴۹

طرح سنجش ۴۲۰۰ نوآموز سقزی آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فیروز عارفی مدیر آموزش و پرورش سقز صبح امروز در مراسم نمادین افتتاحیه پایگاه‌های سنجش بدو ورود به دبستان که در محل مدرسه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه بی‌بی دلشاد برگزار شد، بیان کرد: پایگاه‌های سنجش دانش‌آموزان ورودی پایه اول شهرستان سقز در ۲ مرکز به ارائه خدمات سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه، این دو روزانه حدود ۷۲ نفر نوآموز را پذیرا خواهند بود، اظهار داشت: امسال ۴۲۰۰ نفر برای ورودی پایه اول شناسائی شده‌اند و برای ارجاع به مراکز سنجش به این پایگاه مراجعه می‌نمایند که در سال تحصیلی گذشته حدود یک هزار نفر از این کودکان در مرحله پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفتند و امسال ۳۲۰۰ نفر باقی مانده نیز طبق برنامه تا پایان مردادماه سال جاری مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

عارفی با اشاره به اهمیت سنجش نوآموزان و دانش آموزان ورودی کلاس اولی خاطرنشان کرد: در این پایگاه‌های سنجش مواردی از جمله شنوایی، بینایی، مراقبت سلامت و سنجش هوش و استعداد تحصیلی مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد.

او با اشاره به این موضوع که برنامه سنجش در اساس یک برنامه‌ی پیشگیری قلمداد می‌شود، تصریح کرد: در مرحله اول دانش‌آموزانی که مشکل خاصی ندارند، به مدرسه ارجاع داده خواهند شد و اگر احیاناً مواردی مشاهده شد، این طیف از دانش آموزان مجدّداً به کارشناسان ارزیابی منتقل و اقدامات درمانی و آموزش‌های خاص با توجه به نوع مشکل به آنان انجام خواهد گرفت.

مدیر آموزش و پرورش سقز از اولیای دانش‌آموزان خواست با حساسیت و دقت در انجام برنامه‌های سنجش کودکان همکاری لازم را انجام دهند.

او افزود: برنامه سنجش از اهمیت ویژه‌ای برای آگاهی از مشکلات بینایی، شنوایی و استعدادسنجی کودکان برخوردار است و از طریق آن می‌توان مشکلات احتمالی دانش آموزان را شناسایی و از طریق مقتضی درمان و چاره‌اندیشی کرد.

در این مراسم مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز، معاون آموزش ابتدایی، رییس اداره سوادآموزی شهرستان و جمعی از کارشناس مسئولین اداری و جمعی از اولیاء دانش‌آموزان حضور داشتند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموزان سنجش نوآموزان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران، محمد حیدری منش  فرماندار فیروزکوه ضمن قدردانی از اعضای این شورا که در سال گذشته با دغدغه مسائل شورا را دنبال و دستاوردهای خوبی را به همراه داشتند از مدیر آموزش و پرورش شهرستان و کلیه همکاران فرهنگی و تمام کسانی که در راستای اعتلای مسائل آموزش و پرورش در سطح شهرستان زحمات زیادی را متحمل شدند تقدیر و تشکر کرد .

وی در خصوص اقداماتی که باید در سال جدید در این شورا در نظر قرار بگیرد عنوان کرد :ما باید با رویکرد نهادینه سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این مسیر گام برداریم.

حیدری منش اظهار داشت: این اقدامات باید به شکلی باشد که در آینده نه چندان دور در سطح شهرستان دانش آموزانی چند ساحتی در حوزه‌های مختلف اعتقادی، علمی و فرهنگی داشته باشیم که بتوانند برای آینده کشور عزیزمان منشأ تحول و خیر باشند بر این اساس باید در حوزه فرهنگی و اعتقادی برنامه‌های ویژه‌ای در سطح آموزش و پرورش برگزار گردد.

وی در پایان مصوبات این جلسه را که شامل ایجاد کارگروه در جهت نهادینه سازی فرهنگ و اعتقاد، ایجاد کارگروه فرهنگی ذیل شورای آموزش و پرورش با مشارکت مجموعه آموزش و پرورش بسیج و امور مساجد برای حضور فعال تشکل‌های دانش‌آموزی برای نهادینه سازی الگو در دانش آموزان، برگزاری یادواره شهدا دانش آموزان شهرستان در راستای حفظ یاد و خاطره شهدای گرانقدر شهرستاندر راستای الگوسازی برای دانش آموزان بیان داشت.

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی