Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در راستای توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی بر اساس ظرفیت‌های مناطق مختلف استان بوشهر ضمن افزایش مهارت‌آموزی در شهرها و روستاها، اجرای طرح‌های کارآفرینی دریایی و گردشگری ساحلی تدوین شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،  یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌ها به‌ویژه جوانان اشتغال است که توجه به اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی یکی از اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان بوشهر در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مهم اشتغال‌زایی است که توجه به مهارت‌آموزی و اجرا طرح‌های کارآفرینی یکی از برنامه‌های مهم است.

نوار ساحلی 970 کیلومتری، مرز دریایی با خلیج‌فارس، اراضی مستعد کشاورزی، صنایع دستی، صنایع پایین دستی و فرآوری محصولات و واحدهای مختلف سرمایه‌گذاری از جمله قابلیت‌های استان بوشهر در عرصه اشتغال‌زایی است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در یک‌ساله 1399 بیش از 304 میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و عشایری پرداخت شد.

مصدق کشاورزی از تصویب 66 میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی خبر داد و اظهار داشت: با تخصیص این تسهیلات افزون بر 700 شغل مستقیم در کنار سایر فرصت اشتغال‌زایی فراهم می‌شود.

وی از تدوین طرح‌های اشتغال‌زایی بر اساس قابلیت روستاها خبر داد و تصریح کرد: در این بخش ضمن مهارت‌آموزی متقاضیان در حوزه این ظرفیت‌ها، تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی خاطر نشان کرد: سال قبل با تلاش کارآفرینان سرمایه‌گذاران بخش تعاونی و خصوصی 32 هزار و 250 شغل در نقاط مختلف استان بوشهر ایجاد شد.

کشاورزی با اشاره به پرداخت 110 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری ویژه مشاغل خانگی در سال گذشته گفت: امسال بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی با حمایت‌های ویژه و رفع موانع و حمایت ویژه، طرح‌های اشتغال‌زایی اجرا می‌شود

مهارت‌آموزی زیرساخت اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه امسال توجه ویژه‌ای به طرح‌های مهارت‌آموزی بر اساس ظرفیت اشتغال‌زایی و تولیدی شده است اظهار داشت: سواحل و دریای خلیج‌فارس از قابلیت‌های مهم در عرصه تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی است که در این راستا طرح‌های کارآفرینی، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری در قالب مهارت‌آموزی ارائه می‌شود.

عبدالمجید دراهکی توسعه آموزشگاه‌ها و ارتقا مهارت در حوزه اقتصاد دریا و دریا محوری در استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و افزود: استاندارد کارآفرینی دریایی و گردشگری ساحلی برای نخستین بار در کشور در استان بوشهر تدوین شد و در این راستا نخستین مرکز آموزش مهارت‌آموزی صنایع دریایی امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی از راه‌اندازی 60 کارگاه فنی و حرفه‌ای روستایی خبر داد و بیان کرد: در این راستا 100 کارگاه عملی آموزشی متناسب با ظرفیت روستا‌ها در روستاهای استان بوشهر ایجاد می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ایجاد 24 مرکز مهارت‌آموزی جوار صنایع را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: ایجاد 10 مرکز جوار صنایع برای توانمندسازی، ارتقا و صلاحیت حرفه‌ای صنایع مورد توجه ویژه قرار دارد.

استخدام 970 در آموزش و پرورش استان بوشهر

اشتغال در بخش‌های جامعه هم مورد توجه ویژه قرار دارد که جذب نیرو در آموزش و پرورش استان بوشهر یکی از آن موارد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به کمبود نیروی آموزشی در مدارس استان بوشهر از برگزاری آزمون استخدامی خبر داد و تصریح کرد: امسال 970 نفر به روش‌های آزمون استخدامی و کنکور سراسری جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند.

علیمراد کرمی با اشاره به برگزاری آزمون جدید استخدام آموزش و پرورش اظهار کرد: در این آزمون با انتشار اطلاعیه ثبت‌نام آن توسط سازمان سنجش، 545 نفر جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند.

وی با اشاره به جبران کمبود ‌نیروهای آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی خاطر نشان کرد: در این راستا 215 نفر به عنوان آموزگار ابتدایی، 10 نفر آموزگار مدارس استثنایی، 165 نفر دبیر، 69 هنرآموز و استادکار و 86 نفر به عنوان مراقب سلامت، مربی امور تربیتی و مشاور استخدام می‌شوند.

افزایش اشتغال‌زایی در استان ایلام با ایجاد صنایع تبدیلی/ مسئولان جهت رفع موانع اقدام کنند وعده ایجاد سالانه 1 میلیون شغل روحانی محقق نشد/ اشتغالزایی با طرح های تکراری جواب نداد امکان ایجاد اشتغال و رفاه با رفع موانع تولید داخلی

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در کنکور سراسری امسال، 425 سهمیه در دانشگاه فرهنگیان برای آموزش و پرورش استان اختصاص داده شده که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

کرمی از دانش‌آموزان مستعد و علاقمندان برای جذب و استخدام در آموزش و پرورش استان بوشهر به انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان دعوت کرد.

انتهای پیام/190/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد آموزش و پرورش استان بوشهر اجرا طرح های اشتغال زایی استان بوشهر اشتغال زایی مدیرکل آموزش مهارت آموزی ظرفیت ها حرفه ای بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره تعاون کاشان در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون، کالا‌هایی همچون سیمان، گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دستبافت، لوله‌های چدنی، پلیکا، مفتول مسی، پی وی سی، میلگرد، لنت ترمز، لبنیات و مواد شوینده از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.


حسن اربابی افزود: استرالیا، اسپانیا، انگلیس، سوئد، کانادا، آلمان، روسیه، اتریش، هلند، ژاپن، چین، پاکستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان از جمله کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی بودند.


وی با اشاره به پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان گفت: مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش میباشد که در این زمینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.


اربابی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده ۲۲۳ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستا‌هایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برای هر اشتغال حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به ۶۳ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی