Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر، چهار میلیون و ۵۴۰ هزار تن ذرت، جو، کنجاله و دانه سویا در بنادر کشور موجود است و ارز تخصیص یافته برای این کالا‌ها هم مشخص شده است . خبرگزاری میزان - بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی ، حسن عباسی معروفان در رابطه با آمار ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی اظهار کرد: آمار واردات کشور توسط گمرک اعلام می‌شود و آمار تولید مرغ را سازمان دامپزشکی اعلام می‌کند، بنابراین برای دریافت آمار باید به این سازمان‌ها به عنوان مرجع مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آمار‌های کلان کشور اعم از ورودی، عبور کالا از گمرک، ورود کالا‌ها به سامانه بازارگاه و خروج آن، تعداد خریداران نهاده‌ها با مشخصات و میزان خرید و میزان نیاز کشور به نهاده در اختیار دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و این دفتر به عنوان مرجع این ارقام را اعلام می‌کند.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر این که در نهاده‌های دامی کمبود نداریم و به دنبال کامیون برای تخلیه این نهاده‌ها از بنادر هستیم، عنوان کرد: اگر کسی آماری از نهاده‌های دامی دارد که با آمار ما تفاوت دارد و مستند است می‌تواند آن را با سند اعلام کند.

معروفان در رابطه با آمار دقیق ذخایر نهاده‌های دامی گفت: تا ۳۱ خردادماه سال جاری، ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تن ذرت، حدود ۶۴۰ هزار تن جو و ۹۹۴ هزار تن کنجاله سویا در سامانه بارگذاری کردیم که در مجموع حدود ۴ میلیون تن کالا در سه ماه در سامانه بازارگاه عرضه شده است.

وی افزود: دانه سویای وارد شده هم ۱۸ درصد روغن گیری می‌شود و ۷۸ درصد تبدیل به کنجاله شده و ۴ درصد ضایعات دارد که در آمار کنجاله سویا لحاظ شده است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: میزان مصرف کشور برای نهاده‌های دامی وارداتی بیش از میزان وارد شده نیست و تولید داخل و برداشت علوفه، کاه و کلش و سبوس گندم هم بخشی از نیاز را مرتفع می‌کند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر میزان موجودی ۴ نوع کالای ذرت، جو، کنجاله و دانه سویا در بنادر ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تن است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که در سه ماهه گذشته ۴ میلیون تن نهاده دامی مصرف شده است، این میزان کالا تا سه ماه آینده نیاز تولیدکنندگان را برطرف خواهد کرد.

معروفان در رابطه با میزان ثبت سفارش‌های انجام شده برای واردات نهاده‌های دامی بیان کرد: طبق آخرین آمار در ۳۱ خردادماه امسال، میزان ثبت سفارش ذرت ۱۳۷۰ مورد با تناژ ۷ میلیون و ۲۳۲ هزار تن، جو ۱۰۴۱ مورد ثبت سفارش با تناژ ۳ میلیون و ۸۲۸ هزار تن، کنجاله ۱۳۳ مورد ثبت سفارش با تناژ یک میلیون و ۳۵۴ هزار تن و دانه سویا ۲۱۸ مورد ثبت سفارش با تناژ ۹۴۴ هزار تن است که در مجموع ۱۳ میلیون و ۳۵۸ هزار تن می‌شود، بنابراین به ازای ۷ ماه پس از اتمام موجودی فعلی بنادر، ثبت سفارش کالا‌ها انجام و برای نیاز هر ماه برنامه ریزی انجام شده است.

وی افزود: ارز تخصیص یافته برای این کالا‌ها هم مشخص شده است و کالا و نهاده‌های دامی به اندازه کافی تامین شده است.     بیشتر بخوانید: قاچاق دام زیاد نیست/ ۳ پیشنهاد رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده برای حمایت از صنعت دامپروری

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی نهاده های دامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی نهاده های دامی نهاده های دامی دانه سویا ثبت سفارش ۴ میلیون نهاده ها هزار تن کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند

به گزارش همشهری آنلاین، تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز هفتم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۵۲ هزار و ۴۸ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۲۴ هزار و ۵۷۶ مجوز است.

در بین دستگاه‌ها بیشترین تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از سوی سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی انجام شده است. هر یک از این دستگاه ها به ترتیب ۲۴.۳ درصد، ۱۷.۶ درصد، ۸.۴ درصد و ۳.۳ درصد از کل مجوزهای کاغذی صادره خود را به شناسه یکتا تبدیل کرده اند.

گفتنی است؛ در میان استان ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان های مذکور به ترتیب ۱۲.۷ درصد، ۱۲.۷درصد، ۱۰.۶ درصد و ۸.۸ درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

براساس این گزارش کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان های گلستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند. آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نامشان در qr.mojavez.ir نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره‌سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به‌سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 847080 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی اصناف

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند