Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سرهنگ علی محمد رجبی رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به پیشرفت فناوری و استفاده از شبکه‌های بی سیم  یا وایرلس اشاره و اظهار داشت: از این طریق افراد می‌توانند بدون اتصال کابلی از طریق لب تاپ ، رایانه و یا گوشی خود به راحتی به اینترنت متصل شوند اما راه‌ها و ابزارهای نفوذ و هک وای فای بسیار زیاد و در دسترس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با رعایت نکات ساده می‌توان مانع از هک این گونه تجهیزات شد تصریح کرد: ایجاد یک پسورد اختصاصی و قوی، چک کردن افراد استفاده کننده از اینترنت اشتراک گذاری شده و غیرفعال کردن وای فای مودم هنگام خروج از خانه از جمله راه‌های مقابله با هک وای فای و افزایش امنیت آن است.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: برای ساخت یک پسورد اختصاصی قوی لازم است به بخش Administration setting مودم وارد شده و نام کاربری و کلمه عبور پیش فرض admin/ admin را تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط نظیرWhosOnMyWifi می توان به دسترسی افراد غیر پی برد خاطرنشان کرد: با انجام این اقدامات تا حد زیادی حریم خصوصی حفاظت خواهد شد.

پربیننده ترین تا ۱۹ تیر وقت دارید تجهیزات سیم‎ کارت ‎خور را رجیستری کنید اینترنت ماهواره‌ای پاییز می آید بیشترین موبایل های وارد شده به ایران کدام است؟ رجیستر موبایل واره ها در گمرک اجباری می شود آمریکا وب‌ سایت‌ های پرس‌ تی‌ وی، العالم و المیسره را توقیف کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هکر ها مودم وای فای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل

هر روز تعداد بیشتری از زائران خانه خدا وارد سرزمین عربستان می‌شوند و سعودی‌ها از تکنولوژی‌ها و امکاناتی که برای مسافران خود فراهم کرده‌اند گزارش می‌دهند؛ با این حال تا همین ۷۰ سال قبل، مراسم حج شکل دیگری داشت.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در آن روزها سفر هوایی تجاری هنوز در مراحل اولیه خود بود و به اندازه امروز در دسترس نبود، بنابراین، بسیاری از زائران از طریق قایق یا کشتی به مکه سفر می‌کردند. کسانی که توانایی مالی داشتند، سفر خود را با هواپیماهای کوچک از کشورهای مجاور آغاز می‌کردند.

با این حال، مناظر داخلی عربستان با آنچه امروز از خود نمایش می‌دهد بسیار متفاوت بود، این‌ها تصاویری از حج شهریور ماه ۱۳۳۲ هجری شمسی است که در مجله قدیمی نشنال جئوگرافیک منتشر شده است:

حاجیان متمول با هواپیما وارد عربستان می‌شدند

کشتی وسیله‌ای رایج برای سفر به مکه بود

اکثر مردم اما از اتوبوس استفاده می‌کردند

شهر مکه در سال ۱۳۳۲ شمسی هم رونق خاص خود را داشته است

خیابان‌های شهر در طول مراسم حج همیشه شلوغ بودند

ورودی حرم مقدس متاثر از معماری عثمانی بود

محوطه حرم در آن ایام تنها از کعبه و منطقه مطاف تشکیل شده بود

در آن ایام حاجیان می‌توانستند وارد کعبه شوند

مطاف آنقدر شلوغ نبود که زائران به دشواری بیفتند

بازارهای اطراف حرم هم بسیار ساده بودند

فروشنده‌ها برای در امان ماندن از آفتاب چتر داشتند

جمرات ستون‌های کوچکی بودند که به عنوان نماد شیطان سنگسار می‌شدند

حاجیان برای انتخاب قربانیان روز عید خود به صحرا می‌رفتند

در صحرای عرفات چادرهایی ساده و در کنار کوه عرفه برپا می‌شد.

نماز در میان کاروان‌های مقیم صحرا برگزار می‌شد.

دیگر خبرها

  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • رادان: اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است